Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.11.2008 19:45 - Буквално… не правете като мен
Автор: martito Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3419 Коментари: 18 Гласове:
1

Последна промяна: 21.11.2008 20:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

   Аз, правичката да си кажа, обичам да се запознавам с нови хора, щото все се намира какво да те поучат – все пак не можеш да знаеш всичко на тоя свят. А едни от най-интересните запознанства стават кога тръгнат да се заженват родата или приятелите. Особено ако тържеството е някъде далеч от родното гнездо. Едно, че успяваш да се напътуваш, да се повеселиш, друго – новите хора са ти в кърпа вързани.

   Ритуалът си е забава отвсякъде, особено ако чакаш младоженците да кажат – абе, ние малко се помайтапихме – няма да се женим, или булката реши да става беглец, или пък младоженеца вместо Да, да каже че е размислил…

   Кулминацията при една сватба обаче е след сядането на масата. Особено пък ако става въпрос за сватбичка, т.е. ако е в тесен кръг. Много е ангажиращо, повярвайте ми. Щото от една страна всички се зяпат един друг като полезни изкопаеми, следят се под микроскоп, на всичкото отгоре трябва да се държиш възпитано /което малко трудно се отдава след десетките тостове за щастието на младоженците, но това е друга тема – да не я засягаме сега/, от друга страна – задължително заради доброто държане и впечатление, трябва не просто да се опознаеш с всички непознати, с които се предполага, че пак ще се срещате при други поводи, засягащи младото семейство, ами направо да блеснеш пред тях.

   Изключително полезни в това отношение са кафето /ако може да е двойно – прозявките не са желателни/ и ракийката /или там друг алкохолец/. А ако сте като мен – кафето да почва да ви действа малко със закъснение, докато го пиете – се впуснете в дълбокомъдрено слушане, цивилизовано кимане и много внимателно изтръскване на цигарите в пепелника. Щото все пак сте близък човек – не върви да се излагате в самото начало, още повече, че за всичко си има време.

   Та, по стечение на обстоятелствата попаднах на сватбичка и на непознати хора. В началото, да знаете, ракийката трудно минава през гърлото, ама да не ви притеснява, щото прокара ли си веднъж пътечка – комуникацията ви е сигурна. А усетите ли тая магистрала в себе си, грабвайте торбата с думите и напред към опознаването. Та така, след няколкото тоста за щастието на младоженците аз се поразговорих с всички. Пък и те приказливи – нали принципът е един и същ. Както и да е – няма да ви занимавам с подробности.

   Измежду всички гости обаче един екземпляр ме смая. А с него да се запознавам си го оставих за най-накрая – викам си – той ще ми е за десерт. Нали се сещате – винаги, навсякъде има по един индивид, който се отличава от останалите. Този беше повече от уникален. Човечецът през цялото време беше забил поглед в телефона си, комай медитираше – даже и лицето му беше едно такова непроницаемо – едно към едно с шаолинските монаси. Той сякаш да не беше от тоя свят на простосмъртни. Е, от време на време попристъпваше на земята с някоя и друга премъдра реплика, от която ясно се чуваше думичката „буквално”. Заинтригува ме – признавам си. И честно – не заради ракийката, ми заради това „буквално”. И дебнах аз, дебнах и взех, че уцелих един момент на приземеност. Е, не продължи много разговорът ни – има-няма петнайсет минутки. Ама за сметка на това остави ярък спомен в душата ми. За тези петнайсет минути поне стотина пъти го чух това „буквално”. На сто и първия вече се направих на разсеяна – все едно за първи път чувам тая дума и казвам:

   - Буквално? – ама с една такава учудено-въпросителна интонация.

   И той:

   - Да, буквално. Аз съм буквалист.

   А такаааа...Сега вече я втасахме. Буквалист? Какво ще рече това, си викам – професия ли някаква, благородническа титла ли, научна степен ли нещо? Аз досега де съм бляла, че не съм информирана своевременно?... Мълчах, мълчах, па питам:

   - Нещо скрабълчета ли редите?

   - Не! Аз съм бук-ва-лист!

   Ама точно така го произнесе – на срички.

   - Е, хубаво де – не се давам и аз – значи буквички редите?

   - Не само буквички, ми и думички и изречения. Буквално!

   И се усмихва едно такова странно. Пък аз:

   - Това ще да е доста всеобхватна дейност. Не ми е позната... Ама гледам и със сричките добре се справяте.

   - Мдам – казва той гордо. – И с цялата българска граматика се справяме.

   На мен ми стана още по-интересно. И понеже ми понакуцват тук и там някои нещица от граматиката ни още от училище, и щастлива, че съм попаднала на специалист, с ентусиазъм го удрям на молба с възможно най-захарния си гласец:

   - Ми да ми обясните залога, ако обичате.

   Пък той ме погледна едно низвергващо и казва:

   - Аз с хазарт не се занимавам! Буквално!

   И край! Млъкна. Удари го на медитация и повече не се приземи. И аз млъкнах.

   Какво и да кажа повече – буквално буквалист човека!

   Пък аз съм седнала със залози да го занимавам...

   Не знам – ама сбърках някъде... Ама да знаете – попаднете ли на буквалист човек – не правете като мен, по-добре го оставете да медитира...



Тагове:   мен,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - да не е бил
21.11.2008 20:22
админ в някой блог?
Попадала съм като блогер в блог.бг на буквалиски !
Дето преправят и трият букви .Викат им" админи от буквите".
цитирай
2. martito - lidis,
21.11.2008 20:35
Интересен въпрос;)))
Знам ли и аз на какво бях попаднала;)))
Ама не беше обикновен човек...:))))
Поздрави!
цитирай
3. katan - Да те пази Господ от буквалисти, ...
21.11.2008 23:32
Да те пази Господ от буквалисти , Марти! В буквалния:))) и в преносния смисъл!
Те затова са буквалисти,защото се хващат за буквата, а пропускат духа, същността ...
Поздравявам те , че си успяла да се "отскубнеш" от този човек така безболезнено! Има и друга категория буквалисти , но за тях не ми се говори !
цитирай
4. yoshi - хихих
21.11.2008 23:36
и аз утре съм на сватба, при това - в друг град. Но мисля, че твоята ситуация няма как да се повтори, понеже ще сме цял (екс)клас откачалки на едно място, а това означава само едно - изтрещяване, буквално:-)))
цитирай
5. martito - katan,
21.11.2008 23:43
Абе кой кого отърва от себе си - не ми е много ясно;))))
Все ми се струва обаче, че буквалистите не са само една-две категории...
Но си права де - да ни опази Гозпод от буквалисти, ама буквално!:))
Поздрави!
цитирай
6. martito - yoshi,
21.11.2008 23:46
Абе не бързай с "мисля", щото... се не знае;))))))
Ей, и да се веселите като за последно!!!
Поздрави!
цитирай
7. ivaniyi - Буквалистична мантра!
22.11.2008 00:02
Омммм маннни падме хуммм...
Превеждам за буквалистите: Седя върху цвета на лотоса!

Моля будистите да не се сърдят!Ххахххха!
цитирай
8. martito - ivaniyi,
22.11.2008 00:06
Ха-ха-ха-ха-ха....
На това му се казва прозорливост!!!:))) Пък аз...залози...:))))

Значи наистина е било медитация....хм...виновна съм:))))))))))))))))))))))))))))))))
Поздрави и никакви медитирания, ivaniyi!!!!
цитирай
9. viki11 - Виж сега, аз съм много доволна от ...
22.11.2008 10:33
Виж сега, аз съм много доволна от реакцията на човека. Щото много ме дразнят хора, дето само оглеждат другите и търсят нещо за сеир.
Ами занимава се с нещо, ама ако ми кажеш защо пък точно на теб ей така да ти разяснява нещата наготово?
Иначе отговорите му се напълно смислени. Не вярвам да е луд. Повече ми напомня за научен поглед към нещата, който не е прекалено застъпен у немарливото българско общество, което повече се интересува, как ще си надвигне крачето и измазни гласчето.
цитирай
10. tini4 - martito, много се смях - макар да си е проблем това...
22.11.2008 10:40
Има хора, неумеещи и нежелаещи да общуват. Като си мълчът, добре. Разприказват ли се - ти иде да хукнеш през 9 планини в 10... Д се чуди човек какво ги е направило такива... странни?
Но нали, свят широк, хора всякакви :)
Благодаря за съвета!!! Поздрави! :)
цитирай
11. martito - viki11,
22.11.2008 10:44
Радвам се, че поне един се застъпва за буквалиста, че иначе... направо си е разпънат на кръст човека..;)))
А че не е луд, не е - убедена съм!
А ти мислиш ли, че на мен на сватба ми е точно до разясняване на залога на глагола?:) Още повече, че на мен ми е ясен до болка:))
Поздрави!
цитирай
12. martito - tini4,
22.11.2008 10:47
Той Алеко добре го е казал - "Разни хора, разни идеали"...:)
Не знам, ама сега се замислям - май не трябваше да го оставям за десерт - трябваше с него да започна:))))
Може би нямаше да е такъв буквалист човекът:))))))))
Поздрави!
цитирай
13. gor - Хей, Мартито! :)
22.11.2008 16:03
Текстът ти е буквално готин. Но аз съм още по-голям буквалист. Буквално горя от желание да ти кажа, че освен думичката "отдавам се" има и "удава ми се". Залогът е по-сложна материя. Но щом ти си буквално наясно с него, що да не влезеш в диалог и с такъв сватбар като мен. Откога се прозавям и се оглеждам за сродна душа на дългата сватбарска трапеза.
(Не приемай коментара ми буквално!)
цитирай
14. martito - gor,
22.11.2008 16:23
Благодаря за буквалната ти буквалност:)))
Ама от мен да знаеш, ако се поразровиш в текста, ще намериш и други думички, че и пунктуационни знаци:))))
Но аз не държа да изпадам в буквализъм, пък и не се боря за съвършенство:))))
Усмихнат ден и наздраве, сватбарю! ;))
цитирай
15. gor - А трябва...
22.11.2008 16:34
да се бориш за съвършенство! Никой не е светец, но поне да се опита да стане... :)))
До нови сватби! :)
цитирай
16. martito - gor,
22.11.2008 16:39
То много неща "трябва"....
Ама Вие съобразявате ли се с всички "трябва", мм?:)))
До нови сватби!:))
цитирай
17. jioia - hahhaha
25.11.2008 14:27
Мартито, побарка ме от смях!
цитирай
18. martito - jioia,
25.11.2008 14:34
Не така, не и на всеослушание;)))))))))))))
Току-виж ми намалили поведението с не знам си колко единици;)))))))))))))
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martito
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2852843
Постинги: 327
Коментари: 10487
Гласове: 37663