Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.02.2009 16:01 - Май нещо накриво стъпах...
Автор: martito Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7774 Коментари: 44 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Аз по принцип съм си късогледичка - и в буквален, и в преносен смисъл - и нямам навика да разпознавам хората веднага и някак отвътре ми иде да се припознавам, и то доста успешно. Понякога обаче, напук на цялото си късогледство, такъв орлов поглед вадя, че почвам много сериозно да се съмнявам в преценката на лекарите.
    Та така и оная сутрин, дорде влачех крака за работа и си давах вид, че гледам напред, а в главата ми се въртеше само колко хубаво ми беше допреди да ми се наложи да стана от леглото и хоп! - в полезрението ми попадна познато лице. От гледката сърцето ми не се помая особено - подскочи във въздуха, направи два-три бързи лупинга, приземи се спираловидно и препусна в бесен галоп нанякъде. Не може да бъде! - та това е приятелят на брат ми, по когото като малка се прехласвах до изнемога. Що чупки бях изпочупила, че да ме забележи - бедна ви е фантазията, а що прически насмених, що червена боя избиваше по лицето ми кога най-после се накосвах да го питам нещо, не е за приказване...
    Да бе да - глупости! - намеси се разумът - какви ще ги дири тук човекът - замина в Англия още ехе - отдавна... Това да не ти е Пикадили съркас, бе алооо? Я се осъзнай! И вземи се научи да си носиш очилата...
    Да ама сърцето през това време още по-яростно мята копита като изтърван кон и крещи - абе, погледни пак, бе! И вдигам аз очи, щот вече се ошашавих - кого да слушам по-напред. Ми той, бе, той! Мойта тинейджърска любов, бе! Същият като едно време! Е, косата му малко посребрена, ама иначе - малееей... И върви срещу мен!... Дали ще ме познае?...
    Ми ако ме познае? И докато си го помислих и цялото ми лице пламна, ведно с ушите. А в главата ми се завихри ураган от мисли, които съвсем ме оплетоха. На какво ли приличам сег? Как изглеждах за последно в огледалото? А ще се науча ли някога да не оставям огледалото за в последния момент? Ми косата ми? Кой я знае и нея накъде ли се е завъртяла? Вадя аз веднага ръцете от джобовете и почвам да разресвам грива с пръсти, щот с гребен малко не му е баш мястото, па и дорде го намеря в чантата, ако въобще го намеря... Ми червило? Сложих ли си червило? Оф, що нищо не мога да си спомня... Попрехапах леко устни - ура - сложила съм си. Дано да е от онова прасковеното. Допрях пръсти до устните - прасковеното е. Връщам веднага лентата назад да се сетя какво си навлякох между прозявките. Абе що никой не ми каза, че ще го срещна - щях да се облека малко по-така, не с тия дънки. Оффф, ма много горещо стана и де отиде кислородът, бе хора?...
    Валидол! Трябва да си купя валидол! Иначе това сърце ще ме умори... Абе това време що не вземе да спре, пък и той какво толкова се е разбързал....
    Вече сме на около три крачки - негово разстояние, а аз съм вторачила телешки поглед в него, само дето не съм оплезила език и наум редя - дано ме познае, дано не ме познае...
    Е, погледна ме и... И отмести поглед от мен и... И се разминахме... Не ме позна. Сърцето ми изведнъж спря и се тръшна на земята. Ама че съм калпазанка!... Що не го спрях - нали вече не съм на петнайсет...
    - Мари?
    Ма това е мойто име и неговият глас. Неговият! Значи все пак ме помни. Алилуя! Ми сега? - дали е забелязал как го гледах като... като просекиня? И сега кво - ще се излагам като кифладжийка или ще го изиграя зрял възрастен?...
    С неимоверни усилия, за да прикрия вълнението си, се изврънах към него, ама така, на забавен каданс, придавайки си възможно най-озадачен вид.
    - Да? - изломотих хълцащо.
    - Познаваме ли се? - още по-задавено продължавам аз, а наум редя молитва след молитва да не се чува как преглъщам.
    - Да. Помниш ли ме, аз съм...
    Знам те кой си, много добре те знам даже, ама как да ти обясня, че акъла ми се върна в първи курс на гимназията, че краката ми се оказаха от пластилин и всеки момент може да припадна...
    - Имаш ли време да пием по кафе, да поговорим? Променила си се, пораснала си...
    - Аха - съгласявам се с всичко аз.
    - Добре ли си? - пита загрижено той и съвсем се приближи и ме хвана за раменете.
    Абе тоя човек акъл има ли - като едното нищо ще ми докара инфаркт! А що ли за физиономия съм заформила? Отстъпих леко назад, ама не много де, само малко и почнах да съчинявам на глас:
    - Ами аз,... без да искам,... преди малко си понавехнах крака,... нещо май стъпах накриво сигурно,... щото на моменти ме наболява силно,... та затова така, иначе... нищо ми няма...
    Пък той, без да ми се обяснява много-много, ме накара да го хвана подръка, смело изтърпя омаломощения ми, залитащ ход до кафето. После от кафето ме съпроводи до работа. А вечерта - от работа ме придружи до вкъщи. На другия ден дойде да ме вземе от вкъщи - не можел да ме остави да се измъчвам сама, и пак по познатия маршрут. Абе добри навици е създал в Англията...
    Та вече няколко дена така, щото... аз бавно се възстановявам, пък и... добрите навици трябва да се поощряват...


Тагове:   май,   накриво,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. benra - :-))))
06.02.2009 16:09
леле, какъв възпитан мъж.Дръж го здраво, защото с навехнат крак трудно се ходи...знам аз.А и бавно минава
:-))))))))))))
цитирай
2. martito - benra,
06.02.2009 16:11
Оооо, аз трудно ще се възстановя, познавам се ;)))
Па и дорде ми помине, със сигурност пак ще стъпя накриво... с другия крак :))))
Поздрави!
цитирай
3. lubara - Хм ,
06.02.2009 16:15
После нагласи нещо , та той да си изкълчи крака . И ти да го съпровождаш .
Нали на доброто трябва да се отвръща с добро .
цитирай
4. abs - хахаахааааа...
06.02.2009 16:17
ама хахахааахааааа... незнаех, че недовиждането и понакуцването могат да имат такъв прекрасен ефект върху хората и най-вече съдбите им ;)
хайде аферим, ашколсун и машала ;)
цитирай
5. martito - lubara,
06.02.2009 16:19
Ще помисля сериозно върху предложението ти, въпреки че.... не ми се ще той да страда...:))))
Пък и аз да му причинявам болка...:))))
Поздрави!
цитирай
6. martito - abs,
06.02.2009 16:21
Всичко това стана съвсем, ама съвсем случайно :)))
Трудно ми и досега да си го обясня - в смисъл как стъпах накриво :)))))
Поздрави!
цитирай
7. анонимен - :)))))))
06.02.2009 16:26
sega druj zdravo,kato dobermam....ne e za izpuskane mom4eto:))):P
цитирай
8. анонимен - стъпАх ?!?
06.02.2009 16:27
стъпИх
цитирай
9. viki11 - Може и грозно да е, но предпочитам ...
06.02.2009 16:28
Може и грозно да е, но предпочитам ако някой ме харесва да не си изкълчва крака, а да върви до мен.
цитирай
10. martito - vihra13,
06.02.2009 16:31
Няма да го изпускаме, няма :))))
Поздрави!
цитирай
11. martito - анонимен 8,
06.02.2009 16:37
Разбрах те :)
Мерсиии:)))
Но стъпването така и така си е накриво, не мисля да го изправям :))))
Поздрави!
цитирай
12. martito - viki11,
06.02.2009 16:38
Не мисля, че си обърнала внимание на думичките "почнах да съчинявам" :)))
Поздрави!
цитирай
13. julllinkata - Да ти кажа
06.02.2009 17:08
Не ще да са от Англия добрите привички...Младежът явно просто си е добре възпитан хаха:))) Браво, браво:) Приятно "боледуване" и да НЕ внимаваш къде стъпваш:)
цитирай
14. rosidi - да бе
06.02.2009 17:14
уф, къде са тези мъже, това си е дифицитна стока. Трябва да се пази и цени. Пак се посмях от сърце, лека вечер.
цитирай
15. martito - julllinkata,
06.02.2009 17:16
Аз от такава "болест' не искам и да оздравявам :))))
И няма да внимавам къде стъпвам:)))
Обещавам!:))
Поздрави и усмивки!
цитирай
16. martito - rosidi,
06.02.2009 17:18
Ще се пази - като зениците на очите:))
Продължавай да се смееш:))
Лека вечер и на теб!
цитирай
17. july26 - И после защо България с най-много болнични в ЕС...
06.02.2009 17:20
Щото явно бая народ не иска да оздравява от болестите, по едни или други причини, както става ясно от горенаписаното от авторката!
И второ, щото очевидно бая народ се връща от Пикъдили съркъс по родните гнезда!
И трето...абе кво ще Ви отварям очите толкова, като гледам що кандидатки за разболяване,все някак ще се оправите!
Бенра, не го очаквах от теб, и ти ли, ити ли?!
:)))))
цитирай
18. krotalka - Обикновено се пожелава "Бързо оздравяване",
06.02.2009 17:20
ама аз ти пожелавам да "поболедуваш" по дългичко...

Много усмивки и не внимавай къде стъпваш!
цитирай
19. viki11 - "да си изкълчвам крака&qu...
06.02.2009 17:31
"да си изкълчвам крака"
да това имах предвид,обърнала съм, нека е в кавички, от мързел не ги сложих
цитирай
20. hara73 - сладурка си ти ...
06.02.2009 17:34
знаеш всякакви женски хитринки , пък и на мъжа до себе си помагаш ,чувства се силен човека да помогне на дама изпаднала в беда . Умно момиче .
цитирай
21. martito - july26,
06.02.2009 17:39
Ей на това му се казва антисамарянско изказване :)))
Не го очаквах от Вас! :))))
Къде отиде готовността Ви да се жертвате, да помагате на страдащите? Ммм? :)))
Поздрави!
цитирай
22. martito - krotalka,
06.02.2009 17:41
От мен да знаеш тая мойта болест, дето ми дойде изневиделица, няма лечение:)))))))
Ама ще си я търпя, кво да правя...:))))
Поздрави и усмивки!
цитирай
23. dennis - Вярно било значи,
06.02.2009 17:41
че старата любов ръжда не хваща! :)))
цитирай
24. martito - viki11,
06.02.2009 17:42
Не си ме разбрала - аз ти цитирах думи от текста:))
цитирай
25. martito - hara73,
06.02.2009 17:44
Абе къде съм умна, къде калпазанка... :)))
Иначе съчиненията свободен стил и в двата случая ми вървят:))))))
Поздрави!
цитирай
26. martito - dennis,
06.02.2009 17:46
Май-май не хваща:)))
Поздрави и много усмивки!
цитирай
27. bizcocho - хехе:))))))И оттук нататък вече си ...
06.02.2009 17:58
хехе:))))))И оттук нататък вече си знаеш,терцо:)))))))Излиза се "подготвена".5 минути само по-рано де, от кревата!:)))
Да ти имам приказката!:)))))Супер си!:))))))))
цитирай
28. martito - bizcocho,
06.02.2009 18:05
Аз, да ти кажа, не вярвам на тия пет минути по-рано. Той и телефонът ми почва да ме буди 5 минути по-рано, ама аз ставам 30 минути по-късно:))))
И после някак времето изведнъж се разбързва :))))))
Поздрави и многооооо усмивки!
цитирай
29. martito - li4kata,
06.02.2009 18:16
Знаем, знаем, ама ей на, ако има и други като мен - кога късогледички, кога калпазанки.... кога да прогледнем, а? ;)))))))
Поздрави!
цитирай
30. compassion - Ееееее, ти май от мен съ вдъхнови
07.02.2009 01:01
като мъ виде кви ги натворих само с една настинка и вече и кръкъ шъ си почупиш. Глей да не тъ усети, че те у Англията учат разни неща...а като гледам другите как ...не знам...опичай си ъкъла. И да носиш очилата. За едното чудо щеше да съ ръзминеш със съдбата.
цитирай
31. martito - compassion,
07.02.2009 09:33
Мнееее, съжалявам ама.... музата дойде от друго място:)
А за другото - ще се старая:)))
Поздрави!
цитирай
32. tini4 - Мдааа, обичам Музата ти, martito :)))
07.02.2009 23:43
Откъдето и да идва - все се ме изненадва приятно...
Поздравлния за разказа! Настроението ми ликува ;)
Лека...
цитирай
33. martito - tini4,
07.02.2009 23:48
Така е - важно са усмивките:))
Лека вечер и усмихнати сънища!:)
цитирай
34. porasnala - Марти.......НЕВЕРОЯТНА СИ
08.02.2009 11:55
толкова си зареждаща,даже идея си нямаш
удоволствие е да те чета е най-малкото,което мога да кажа
изпращам ти милион усмивки
цитирай
35. martito - porasnala,
08.02.2009 11:57
Ти си невероятна сладурана:)))
Изпращам ти милиард усмивки! :)))
цитирай
36. cefulesteven - Много сладички са тези малки, же...
08.02.2009 14:47
Много сладички са тези малки, женски номера. Обичам си ги...

:))))

Много хубав разказ. Всеки ще намери нещо подобно в спомените си.

цитирай
37. martito - cefulesteven,
08.02.2009 14:54
Те тия номерца не се правят нарочно:)))
Те са само един .... да го наречем очарователно хитричък начин за измъкване от неудобна ситуацийка, която разбира се жените сами си забъркваме:)))))
Поздрави и много усмивки!
цитирай
38. cefulesteven - martito
08.02.2009 16:26
Дали е нарочно или не, никога няма да мога да разбера, сполети ли ме, все ще се съмнявам.

Майсторки сте си:))))

А така си го написала, че все едно се случи пред очите ми.

Много естествено.
цитирай
39. martito - cefulesteven,
08.02.2009 21:15
Убедена съм, че колкото и да се съмняваш, в момента, в който ти се случи нещо подобно, изобщо няма да мислиш дали е истина или не, а ще се проявиш като безупречена кавалер и... ще се радваш, че ти се случва:))
цитирай
40. анонимен - Момичета пазете се!
09.02.2009 11:05
Казвам се Марияна и съм от Пазарджик. Живея в София от 2 години. Срещнах случайно turbo4 в flirt4e.com. Там се е представил за 35 годишен. Истината е, че той е на 48 години. Срещнахме се и след като разбра, че говоря италиански и английски, той ми обеща работа в агенцията му за преводи. Аз бях много щастлива и очаквах да уволни жена, която работи за него от 5 години. Разбира се не получих работата и след като започнах да страня от него физически, той започна да ме нарича селска проститутка. Знам, че възмездие няма да получа, но се чувствам длужна да предупредя всички момичета, които биха станали негови жертви. Ако не ми вярвате вижте профила му във flirt4e.com/turbo4
цитирай
41. krassko - Хубаво е да си кавалер. Обичам да го правя:)
09.02.2009 11:07
Но после...много болииииииииии...:(
цитирай
42. martito - krassko,
09.02.2009 11:21
То от какво ли не боли:)
Но ако не се проявиш като кавалер, сигурно ще боли повече...
Поздрави и не толкова сериозно с болката:)
цитирай
43. true - Хахахааххааххахха, велико просто!
10.02.2009 10:54
Сериозно ми усмихна деня с този постинг. Споменавала ли съм, че съм ти huge fan? :)
Такава 24-каратова отлепих, че едва ли някой ще успее да я свали от личицето ми. :)
цитирай
44. martito - true,
10.02.2009 11:27
Радва ме, че съм разсмяла деня ти:)))
Не смъквай 24-каратовата:))
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martito
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2855877
Постинги: 327
Коментари: 10487
Гласове: 37663