Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.02.2009 14:19 - Мъка, мъка, ти казвам...
Автор: martito Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3782 Коментари: 21 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    - Седни сега тука. Що тъй си посърнал, я кажи какво те мъчи. Бармане, дай на човека едно от мойто.
    - Абе какво да ти кажа... Тежко ми е... Таз пуста моя добрина само ядове ми създава... Нищо не е както преди. Измени се тоя свят. Лудна направо. Нещо всички взеха да стават със задниците нагоре, научиха се само да изискват, да предявяват претенции... И кой им крив? - все аз... Не мога бе, не мога да разбера какво им става на тия хора. Отде се взе тая чувствителност у тях, отде се взе тая рязка промяна на настроенията - докато ти се усмихват, и почват да те нападат. Все те онеправданите, все те за жалене и съчувствие... Сякаш аз не съм... Пък като им кажеш, че са в грешка или може нещо да не са им в ред главите, почват да се цупят, да врещят, да ти вадят води от девет кладенеца и да се прехласват да ти обясняват колко не си прав... А че ти им мислиш доброто - на кой му пука... Какво да ти кажа...
    Особено пък тия, дето ги смяташ за приятели. Те най-обидчиви и най-зле... Поискаш ли някоя работа да ти свършат, да направят нещо за теб, съвсем ги хващат лудите. Айде пак - виновен - използвач даже те нарекат. И защо? Защо да съм използвач - нали за това са приятелите - да помагат. Пък ти си ме знаеш - няма да тръгна да притеснявам някой ей тъй, без нищо, не съм такъв човек... Няма ли най-после да се усетят, че им правиш добро, че им отделяш от времето си, че се сещаш за тях, че мислиш за тях, щото си приятел... Няма ли най-после да им уврат главите, че те трябва да ти благодарят, че си им дал там с нещо да се занимават, да не мислят за глупости, да се чувстват полезни... Абе дет се вика - да се усетят и те хора... Ама оценява ли го някой - не...
    Абе, неразбран народ се навъди, неразбран. Иначе все те много знаят, все те много разбират, висшисти били, ама ей на, една простичка истина не могат да схванат и туйто...
    - Така е, приятелю, така е... И при мен е така... Особено жените...
    - Оооо, ма те пък съвсем! Аз и за тях говоря, даже най-вече за тях... Е, преди малко се разправях с онуй мойто. Мрънка ми, капризничи - не съм й обръщал внимание, не съм се интересувал от нея, не съм й се обаждал... Все ей едни такива ги наизмисли... Което изобщо не е вярно - ако ми трябва за нещо, аз й се обаждам. И айде - аз егоист. Пак! И що бре, що да съм егоист. Нали я оставям тя да ми глади ризите, да ме пере, да приготвя тя обяда, вечерята, отстъпих й даже тя да гледа децата, тя да оправя сметките, давам й даже възможност да ми помага в работата... Пък тя като ревна, та се не спря. Така я и оставих да си реве, какво да му обясняваш, то няма да те разбере. Да не мисли, че на мен ми е лесно по цял ден да му намирам какво да прави?... Жена!... Какво ти разбира тя от великодушие и щедрост...
    Абе, неблагодарна работа, ти казвам, неблагодарна! Ти му правиш добро, пък то вместо да те оцени, вместо да ти благодари на лягане и на ставане, седнало да предявява претенции. Ми ако почна и аз? А? Кво правим тогава?... Ама на, не съм такъв човек, не съм... Да съм седнал да се оплаквам? - на съм...
   Измени се тоя свят, приятелю, измени се... Изтървана работа са хората, изтървана... Още от малки... Никой не ги е научил да благодарят, ама пък и те сами не се сещат да се научат... И се изроди тоя народ, изроди се... Попиля я тая човещина, на нищо я направи. Къде отиде отдадеността в полза на другия, къде отиде разбирането... Затриха се думите за ближния...
    А на мен ми тежи и ми е мъка... Мъка ми е....


Тагове:   мъка,   Казвам,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - e pa maka si e :-)
15.02.2009 15:30
e pa maka si e :-)
цитирай
2. анонимен - kofti vremena
15.02.2009 15:31
kofti vremena
цитирай
3. martito - анонимен 1, анонимен 2,
15.02.2009 15:49
Не му е лесно на човека...:)))))
Ама то другите са виновни ;))))
цитирай
4. анонимен - Не вярвам да е чак толкова заблуден,
15.02.2009 16:00
лицемерието му си е напълно осъзнато ;)))
цитирай
5. martito - анонимен 4,
15.02.2009 16:05
Ти не разбираш - заблудени са другите - не той ;))))
Ама като казва човекът, че светът е тръгнал наопаки, никой не му вярва и това си е;)))))))
цитирай
6. krotalka - Хареса ми иронията ти.
15.02.2009 17:45
С подобни "образи" всеки се е сблъсквал.
Интересно, дали ще се познае първообразът?
цитирай
7. tini4 - Здравей, martito!
15.02.2009 18:22
Този път не ме разсмя... и то си е мъка... затова!Винаги се чудя, как ли се живее с "мъката" на твоя герой?!! Че се почувствах чак виновна от състоянието му... Не за друго, ма съм от тез, дето му я причиняват :)))
Поздравления за разказа - много ми хареса! Ух как искам да го прочетат и няколко подобни на страдалеца субекта, ма надали ще разберат...
цитирай
8. martito - krotalka,
15.02.2009 21:58
:)))))
Няма:)) Гаранция!!!:))
Поздрави!
цитирай
9. martito - tini4,
15.02.2009 22:01
И мен ми е мъка за героя ми... :)))
Как пък никой не прояви съчувствие към него...:))))
А той е толкова добър, раздаващ се, жертващ се...:))
Поздрави и усмивки!
цитирай
10. анонимен - "Адът,
16.02.2009 09:24
това са другите!" :-))))))))))))))
цитирай
11. martito - simpleman,
16.02.2009 09:35
Емиииии.... Случва се...
То кога ли едно нещо е точно там, където очакваш, че трябва да е ;))))
Поздрави!
цитирай
12. furiika - еееее, тез женоря...
16.02.2009 10:05
то бива, бива капризи, ама то тяхното на нищо не прилича...:))))))))))
цитирай
13. martito - furiika,
16.02.2009 10:19
Няма бе, няма да се научат на скромност и послушание! Няма!:)))
Безсрамници!!!!:))))))))))
Поздрави и мноооооогоооо усмивки!
цитирай
14. neanonimen - &
16.02.2009 11:50
6
цитирай
15. martito - neanonimen,
16.02.2009 11:57
+
:))))))
И мноооооооогооооо усмивки!:)
цитирай
16. compassion - Ма как щяло да не го позная тоя
16.02.2009 13:23
амче ние по цял ден с него си се оплакваме. Плюли сме си в устата. Измени се тоя свят...и най-вече жените с тези претенции....уфф, то пък и аз жена...и с най-големите претенции... самокритика ли мислиш, Марти? Не бе, прах в очите на другите. Това е специалитета на тези дето им е мъчно.
цитирай
17. martito - compassion,
16.02.2009 13:29
И на мен ми е мъчно:)))
Измени се тоя свят, Руми, измени се...;)))))
И само претенции, капризи и глезотии... ;))))
Няма угодия на тез жени, няма... ;))))
Поздрави и много усмивки!
цитирай
18. cefulesteven - Доста истини!!! Горчиви, че и ...
16.02.2009 16:47
Доста истини!!!

Горчиви, че и хапливи.

Пияният умее да ги приеме.

Има куража. И да ги изрече.

цитирай
19. svalyacha - Страхотно...
16.02.2009 17:52
история. Харесва ми стилът ти. Сложих линк в блога ми към твоя. Надявам се да не ми се сърдиш...
www.ognyanisaev.blogspot.com
цитирай
20. martito - cefulesteven,
16.02.2009 18:23
Както го е рекъл дядо Йовков:
"Боже, колко мъка има по тоя свят, боже!"
:)))
Много усмивки!
цитирай
21. martito - svalyacha,
16.02.2009 18:24
Не ти се сърдя:)
Не бих могла:))
Поздрави и много усмивки!:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martito
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2845121
Постинги: 327
Коментари: 10487
Гласове: 37662