Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.06.2009 14:32 - Да помогнем, приятели!
Автор: martito Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6610 Коментари: 56 Гласове:
1



    Да помогнем, приятели! На наш Апостолчо...
   Че като ми каза как живее, горкичкият, не знам дали в скоро време няма да му правим помен...
    Оня ден го видях - бяхме с мойта да купуваме микровълнова, че... ма айде да не разправям за себе си сега. И докато жената разглеждаше микровълновите, аз зяпах хората и по едно време гледам – насреща ми Апостолчо. Посепнах се аз – какво ли прави тук Апостолчо сам? Чудна работа... Огледах се аз за майка му, баща му – никого не видях бе. Сам си беше Апостолчо и нещо се взираше в миялните машини. Бре – ново чудо! Не, не съм добре! Няма начин това да е Апостолчо! Ощипах се даже – един, два пъти, на третия и цяло снопче косми отскубнах – ама не! Не сънувам бе! Той – Апостолчо! Питам го аз да не се е изгубил нещо, че де да знаеш - на всеки може да се случи. Не се е изгубил, миялна машина издирвал. Миялна машина?!?!?! Е, не! Окончателно се разтревожих! Никак не е добре Апостолчо, ама никак. А той, горкият, мига, мига на парцали, аха-аха да се разреве, ма почна:
    „Ох, човече, какво да ти кажа... Заживях сам, ма не случих на къща, не случих. Знаеш ме, не съм придирчив, ама такова нещо при мама не съм патил. Неразбрана работа е таз мойта къща и тва си е!... Не ме питай колко пъти съм й обяснявал - и устно, и писмено, че ако не се хване да си измие чиниите сама, няма кой да ги подхване и така ще си се трупат, дорде мухлясат. Пък тя, какво да ти кажа, за едни прости вилици и лъжици не си мръдна пръста - представяш ли си?!?!? - пък за чинии, чаши няма да говоря. И стана една никаква - всички чисти съдове и прибори свършиха. Новите също. А не може все нови да купувам...
    Е, между нас да си остане, пробвах се един-два пъти да ги измия аз, ама ме догнуся и ги оставих. Ми не е редно някакси аз да се грижа за всичко, па и мъж съм – сега, чинии да ти мия... Бе не върви! Ама никак!
    Споделих проблема си с една съседка. Тя половин час ми се пулеше насреща като добиче и накрая каза "ми пусни ги в миялната". Кво е пък туй чудо, викам си аз. Тва за пръв път го чувам. Ма не питам нищо, щот да не мога да се излагам сега, пред жена. Ха, викам си аз, след ред размишления, бе нали си имам пералня с шесто чувство някакво си. Няма начин да не се справи. Та нали тя геройски се пребори с трите чувала чорапи, дето ги бях събирал на едно място, на които къщата ми също толкова обърна внимание, колкото и на мръсните чинии. И то тогава пак че беше същата съседка, че след обстойно разследване от къде ли се носи зловонието из целия блок, открихме чорапите... Ма както и да е.
    Не ме питай с каква мъка и как едва дишах, дорде натъпча всички мръсни чинии и прибори в пералнята. Три-четири вилици не можаха да влязат, та се наложи да ги поогъна малко. Ама туй да му е – после ще ги изправя, си викам. И метнах им аз – щедро, па и кво да се стискам – половин пакет прах за цветно пране, щот чашите и чиниите не са баш бели. И омекотител сложих, че на някой чаши малко поначупени ръбовете, та да поомекнат. Завъртам програматора на пълна програма и натискам копчето. И то, знаеш – няма какво да стоя и да я гледам шесточувствената какви ще ги върши, па и се поуморих, и, викам си, да взема малко да подремна.
    Бре по едно време сепвам се аз от сън. Нещо в коридора бучи, трещи... Война междузвездна направо! Страшна работа, ти казвам! Скокнах аз. Огледах се - не, телевизорът не работи; навън – тъмно, ама буря – никаква. Бе има някой в къщата ми и жив няма да остави. И страх ме хвана, та чак не ми се говори. И хоп! - бумтенето спря. Пък аз съвсем се разтреперах, брат. Дебнат ме тия, жив няма да ме оставят... И докато се намъдрувам и айде - пак се заредиха картечниците... Леле, викам си, край! - ще се мре явно. Няма начин! Ма поне да е с достойнство.
   И страх, не страх тръгвам аз към коридора. Ама не светвам - ще ги изненадвам убийците. Даже се снишавам към пода, че да не съм толкоз лесна мишена. Притичах аз крадешком до вратата и залепвам за стената. И хоп! - пак затишие. Треперят ми ръцете на мене, ти казвам, сърцето ми в петите, ама натискам дръжката на вратата и лекинко я открехвам, колкото да си промуша ръката и да светна лампата в коридора. Светнах и... Какво да ти кажа, брат... Нямаше никой - ни картечници, ни хлебарки даже...
    Тя пералнята, брат, центрофугирала"...
    Разкова ми се сърцето, приятели, на части се разпадна... Пък като разбрах, че Апостолчо търси миялна, че имал да пере, съвсем!...
   И имам предложение, приятели. Да помогнем на Апостолчо! Да му намерим една жена! Че иначе...



Тагове:   да помогнем,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kapricia - :о)))
19.06.2009 14:38
Аз веднъж си прибрах маратонките във фризера, ама не беше умишлено. Пък този Апостолчо... леко ми напомня моя милост в първите стундентски месеци навремето, докато им хвана цаката на някои тънкости в домакинството.
Поздрави! :о))) Отново ме разсмя.
цитирай
2. rosidi - горкото момче
19.06.2009 14:47
и жена и майка и сестра и някой да живее вместо него:)))горкото
цитирай
3. martito - kapricia,
19.06.2009 15:04
Мдаааам... първите студентски месеци;)))))
Усмивкииииииииии:)))
цитирай
4. martito - rosidi,
19.06.2009 15:05
Не тъгувай и ти, ще му помогнем!;))))
Усмивкииииииииии:)))
цитирай
5. martito - istinataa,
19.06.2009 16:34
Ta, да си дойдем на истината, а?
:)))))))))))
цитирай
6. lubara - Поздрави !
19.06.2009 17:03
Апостолчо, мамин! Не знам, една жена ще му е малко, да го вкара в пътя. Виж, две, три, повече има шанс, че ще се очовечи!
Дайте да гласуваме за трибрачие, тогава работата заспива! За Апостолчо, изключение да бъде.
цитирай
7. martito - lubara,
19.06.2009 17:09
Значи три...хммм... Ми добре - три да са:)))))))))
Трибрачие! За Апостолчо!:))))))))))
Усмивкииииииииии:))
цитирай
8. gothic - lubara
19.06.2009 17:50
съгласен бате...ама искам и аз.
цитирай
9. martito - gothic,
19.06.2009 17:53
Абе аз ли нещо бъркам, не знам, ма що си мисля, че ти и lubara не се казвате Апостолчо;)))))))))))))
Нещо, прекръстване, да не би да е имало, м?;))))))))))))))))
Усмивкиииииииииииииии:)))
цитирай
10. анонимен - хехех
19.06.2009 18:10
Апостолчо в премеждия ;-):-)
цитирай
11. lubara - gothic
19.06.2009 18:27
Ти си младо момче, не си Апостолчо, той завалията да му мисли.
Пък аз с една не мога да се оправя тридесет години, не искам таралеж в гащите!
цитирай
12. hara73 - съчувствам му Марти :-)))
19.06.2009 18:43
но трудно ще бъде, да му се помогне ...много тежък случай :-)))
цитирай
13. martito - анонимен 10,
19.06.2009 20:27
Много добре казано!:)))
Усмивкииииииии:)))
цитирай
14. martito - hara73,
19.06.2009 20:28
Аз затва подемам призива на приятеля му - да му намерим една жена на Апостолчо!:))))
Усмивкииииииии:)))
цитирай
15. ka4ak - като гледам колко жени са се включили,ми се вижда много лесно!
19.06.2009 21:14
Разбирате се и подред се командировате при Апостолчо за по седмица,отделяте по няколко минути да споделяте в поста как се развива Апостолчо и докато всяка вземе своята смяна,Апостолчо току виж е станал Серафимчо!
цитирай
16. martito - ka4ak,
19.06.2009 21:19
Или Херувимчо:))))))))))))))))))))
А сега сериозно, ka4ak - май само ти вземаш присърце нелеката съдба на Апостолчо, което те издига в очите ми, но... обърни внимание - ни една жена не се пожертва досега за него....
Що така - не ми е ясно...
;))))))))))))))))))))))))))))))))))
Усмивкииииииии:))))
цитирай
17. ka4ak - Щото все с извинение"голям го вадим",но наложи ли се наистина да се помогне:
19.06.2009 21:27
Сахара
цитирай
18. martito - ka4ak,
19.06.2009 21:37
Колкото и да не ми се иска, не мога да не се съглася с теб...
Обаче болката ми е за Апостолчо... И се надявам, че все някой ще се притече на помощ;))))))
Усмивкииии:))
цитирай
19. sowhat - хахахха
19.06.2009 21:59
надееее, страшна си отново :)
цитирай
20. martito - sowhat,
19.06.2009 22:16
:)))) Бе върви ми да плаша хората;))))
Усмивкиииииииии:))
И... да изпушим по една;)))
цитирай
21. malkiatprintz - Ама това днешното къщи ли са като ...
19.06.2009 22:36
Ама това днешното къщи ли са като къщи?!? :):):)

И аз го видях Апостолчо онзи ден, Мартито, не знам дали беше купил миялна, но седеше на една пейка в градинката юнашки подпийнал и гледа в една точка.
– Кво правиш тука бре, Апостолчо? – питам го аз, а той ми отговаря:
– Амиии... таковата... нали казват, че Земята се въртела... Па си викам, че щом Земята се върти, значи всичко се върти с нея. Та чакам и моята къща да мине от тука...

:):):)
цитирай
22. martito - malkiatprintz,
19.06.2009 22:46
:)))))))))))))))))))))))))))
Знаеш ли - пък аз когато и да погледна през терасата към парка, все един и същ човек гледам седи на една пейка и се чудя какво ли толкова прави там... Пък то Апостолчо значи бил...;)))))))))))))))
Аз обаче, като съвестен автор, да взема да те питам, принце, абе, така, някоя принцеса не ти ли се намира подръка за Апостолча, м? :)))
Усмивкиииииии:)))
цитирай
23. ka4ak - може би ще ти помогне един от първите ми постове!
19.06.2009 22:57
19.02 02:32 - да спасиш живот!

Знам ,че ще се чудите!Явно очаквате да Ви кажа колко наркомани съм спасил и как съм ги върнал към живота!И за това ще Ви разкажа,но тука искам да говоря,за хората които нямат проблемите на наркомана,а са едни от нас и просто са изпаднали в"дупка" и нищо не може да ги върне на пистата на живота!Не трябва да си наркоман,за да се отчаяш и да смяташ,че си в безизходна ситуация!Ние сме родени и сме живи,защото в нас е заложено,да се борим,за да сме живи!Мисълта и разума ни прави по различни от всички твари на земята!И точно мисълта е тази,която ни кара да правиме глупости!
Имаме нагласата,това е така!Но се стремиме,да не се съгласиме с канона,те са го измислили преди нас!Максиомата"Всичко ново е добре познато старо",просто е показател,че не искаме да мислим!Когато имаш свободата да си ти,престъпление е да не се възползваш,престъпление е да оставиш,човека до теб,да се самоущожи,престъпление е да знаеш,че може да помогнеш и да не го направиш!Ние сме силни,не защото сме сами,а защото сме заедно!Независимо,че "ще си запаля къщата ,за да му изгори плевника"аз Ви призовавам,не само да злословите за комшиите,а да ги погледнете с други очи и да бъдете,добронамерени,за да може взаимно да си помогнете и около Вас,да се получи една положителна атмосфера,която да помогне и на Вас и на комшията!Помогнете,ще се почуствате по добреМоже в един момент и те да Ви помогнат,да си повярвате,че можете!

Автор: ka4ak Категория: Политика
Прочетен: 5294 Коментари: 10



цитирай
24. martito - ka4ak,
19.06.2009 23:02
Голям жест от твоя страна!
Благодаря:))
цитирай
25. ka4ak - не е жест,просто сме заедно!
19.06.2009 23:12
нали говоря за колективния ум!Знаеш ли колко ми помогна за Книгата?И вече е отпечатана!Във вторник ще отпечатат и корицата и защото са готини няма да е готова на 28,а на 26.06!Но просто има съпричастност!
цитирай
26. martito - ka4ak,
19.06.2009 23:25
:)
Браво за книгата!....
цитирай
27. dorichela - Апостолчо май го познавам в ориг...
20.06.2009 00:43
Апостолчо май го познавам в оригинал,но нека не издавам самоличността му :):):)
Поздрави!
цитирай
28. ka4ak - Апостолчо сигурно е криво огледало и измислен герой!
20.06.2009 00:55
Но Марчела е българско момиче и благодарение на нас,сега гласуват за нея от цял свят!Просто който беше съпричастен,сподели и с приятел,а той с друг и така показахме,че ограничението от един комп,един глас е преодолимо,защото всеки от нас,отдели малко свободно време за да предаде по "телефона",че е съпричастен с Българчето!
цитирай
29. leonor - Еййй,
20.06.2009 00:55
все съм си мислела, че човек си върви с името, но Апостолчо уби всичко детско в мен! :)))
Голям смях!
Поздрави!
цитирай
30. martito - dorichela,
20.06.2009 07:45
Не я издавай:))
А намерим ли жена на този Апостолчо, почваме да търсим и на твоя;)))))))))
Усмивкиииииииии:))
цитирай
31. martito - ka4ak,
20.06.2009 07:48
По повод думите ти призовавам открито всички, които четат, ще четат или препрочитат историята на Апостолчо - да му намерим жена, приятели!;))))
Усмихнат ден, ka4ak!:)
цитирай
32. martito - leonor,
20.06.2009 07:57
:)))
Приеми просто, че той е пратеник в блога, търсещ съдействие;))))
Усмивкииии:))
цитирай
33. анонимен - Отмъщение...
20.06.2009 11:53
Извинете госпожице, оставам с впечатлението, че сте били физически близки с Апостолчо и огъня е изгаснъл и неможе да пламне отново, та затова го описвате така бедния,ама така ако сте му говорили и в спалнята има за какво да бяга момчето, с невестулка не се издържа дълго
цитирай
34. martito - анонимен 33,
20.06.2009 12:50
:)))))))))))))))))))))
Мисля да те оставя да гадаеш:))
А истината ще продължаваме да я знаем само аз и Господ;)))))
Усмивкииииииииии:))))
цитирай
35. floe - Ми що не го пратите на хотел човека? :-))
20.06.2009 13:26
По-евтино ще му излезе. Технически погледнато. :-)))
цитирай
36. martito - floe,
20.06.2009 13:30
Ми не става баш... Апостолчо все пак е мъж - трябва да може да каже - 'мойта къща е тва ей' :)))))))))
Усмивкиииииииии:))
цитирай
37. andi2 - Марти
20.06.2009 15:24
къртииииииииииииииииииииииш
И аз си имам коронен номер
да прибирам солницата в хладилника :)))
Няма ли я , значи е там
СМАЙЛС и поздрави
отдавна не съм те чувал , надявам се че си добре
:)
цитирай
38. dennis - О, Марти,
20.06.2009 17:29
няма гаранция, пиле - аз през цялото време си мислех, че под къща имаш предвид жена....така че - Гаранция Франция! :)))
цитирай
39. martito - andi2,
20.06.2009 19:03
Поне знаеш къде можеш да си намериш солницата;))))
Повече от добре съм:)) Без оплаквания, само мрънкане;)))))))))
Усмивкииииииии:))
цитирай
40. martito - dennis,
20.06.2009 19:04
Недей да мислиш много за къщата - жена предлагай;))) Че жена му трябва на Апостолчо:))))
Усмивкиииииии:))
цитирай
41. dennis - ти, Марти -
20.06.2009 20:15
ти си Жената! :)

...къщата вече е измислена ;)
цитирай
42. martito - dennis,
20.06.2009 20:17
:))))))))))))))))))
Лошото е, че аз си имам къща и да ти кажа - доста е послушна;)))))))))))))))))
цитирай
43. dennis - защо да е "лошо", Марти -
20.06.2009 20:35
нима не трябва така и да бъде?! ;))
цитирай
44. martito - dennis,
20.06.2009 20:42
Защото съм напълно убедена, че на мойта къща няма, ама изобщо няма да й хареса идеята 'Апостолчо' ;)))))))))))))))))
Та тя мен понякога едва търпи..
:))))))))))
цитирай
45. dennis - хм...това е интересен жокер,
20.06.2009 20:55
освен ако няма някакво противоречие между "послушна" и "търпи" ;) заинтригува ме тази твоя къща :)))
цитирай
46. martito - dennis,
20.06.2009 21:00
А така... Браво на мен - заплетох я интригата;)))))))))))
Но да се върним на Апостолчо, милият... Все се чудя дали да не му купя една каса каменица;)))))))))))))))))))))))))))
цитирай
47. dennis - може - за кураж,
20.06.2009 21:11
че току-виж следващият уред се оказала микровълновата печка :))))))))

...ще му завиждам малко само, че бирата е от теб ;))
цитирай
48. martito - dennis,
20.06.2009 21:18
Бе не съм чак толкова лоша - ще има бира и за теб:))))
цитирай
49. dennis - хъхъ...от дума на дума,
20.06.2009 21:28
дойдохме си на думата, а казват, че само "мъжете знаели защо" ;))))))))
цитирай
50. martito - dennis,
20.06.2009 21:41
:))))
Абе и жените не си поплюват:)))))))
цитирай
51. veselaj - Познавам едно момиче, то и нейния не ...
21.06.2009 06:54
Познавам едно момиче, то и нейния не знаеше откъде се включва пералнята, ама сега и готви, и пере, и чиниите мие (и то без съдомиялна) :))) Да поговоря с нея - за две седмици и чорапи ще го научи да плете :))))
цитирай
52. martito - veselaj,
21.06.2009 17:11
Чудесно предложение:)))
Поговори - знаеш, спешно е!;))))))))))
Усмивкиииииии:))
цитирай
53. goran - :-))))))
21.06.2009 20:05
Като се замисля, по-поучителна история отдавна не съм чел:-)

цитирай
54. martito - goran,
21.06.2009 22:18
;))))))))
Направо шедьовър, нали;)))))))))))))))))))))))))
Усмивкиииииииии:)))
цитирай
55. compassion - Не знам
23.06.2009 11:38
дали е поучителна историята, но направо си е сърцераздирателна. Така ме трогна.... замислих се дали да не му намерим една жена на Апостолчо от чужбина...те са някак по-толерантни. Ще го търпи да мие с каквато машина си иска. Кво шъ кажеш?
цитирай
56. martito - compassion,
23.06.2009 15:59
Какво мога да кажа, освен ДА!:))))
Усмивкиииииии:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martito
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2854662
Постинги: 327
Коментари: 10487
Гласове: 37663