Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.11.2009 11:49 - Днес тъй, утре - инак, накрая,... артрит...
Автор: martito Категория: Лични дневници   
Прочетен: 16359 Коментари: 58 Гласове:
13

Последна промяна: 25.11.2009 12:42


    Ей, ма що за човек съм аз, бе? Що – правя-струвам – все между шамарите гледам да се намърдам? Уж образована се водя, пък дорде се усетя на пачи яйца съм се насадила. Сама! Ма пък кой ми е виновен, че не слушам като ми се говори, а? А вие не се прехласвайте чак толкова – не става въпрос за онова слушане, за което придиря дядо Коледа. Става въпрос за това, че понякога просто не слушам какво ми се говори. В случая какво са ми говорили съседките. Ма сега колкото и да ги дърпам ушите му с уши, както и да ги дърпам – все тая. Но нека почна отначало.
    Та, купих си апартамент. Мерси, мерси – знам, че ми се радвате. И аз се радвам. Или поне се радвах. Щото кварталчето спокойно, с градинка отпред, паркче наблизо – изобщо райско местенце. Съседите от блока все на възрастта на мама и тате, няма луди тинеджърчета да ми хлопат по главата с Азис и разни други знайни и незнайни величия на поп фолка.
    Да, ама то кога хубавото е било само хубаво. Още на втория ден ми се звънна на вратата. Скупчили се съседките ми и протягат вратлета да видят как се е наредила новодомката. Пък на мен само до гости ми беше. Бях се хванала да премествам, размествам, намествам струпаните в хола мебели. Ма, сега, душа човек съм, а и те милички, усмихнати, добродушни душици, понесли вкусутийки в чинийки – как да им откажеш. Па и до една се втурнаха да помагат. А от помагачи кой ти бяга? Е, вярно, през цялото време не спряха да говорят за разни плетки, нови плетива, задаваха ми и на мен разни въпроси за куки, намятания разни на бримки, за цветове на прежди, английски ластици, осморки... Аз много-много не ги слушах, щото не ми беше до техните приказки. Но пък за сметка на това – най-съвестно отговарях с "Да" и "Добре".
    На изпроводяк ме поканиха за нещо, аз пак казах „Да, добре”, ма какво, що беше – един Господ знаеше. И щом затворих вратата, вече бях забравила и съседките, и "да" и "добре"-то.
    Обаче ако аз забравям, то другите - не. И една вечер на вратата ми се звъни и една от съседките щастливо подхваща:
    - Айде!
    - Къде?
    Мигам на парцалки и гледам умно. Нищо не вдявам...
    - Ми на сбирката ни, нали обеща да ни учиш на една кука да плетем.
    Обещах?!? Кога бе? И от кога станах плетачка, че па и даскал? Смях! Та аз с две куки не мога да се оправя, пък с една - съвсем. За това ли сме си „говорели” онази вечер?! Май-май трябва да се науча повече да слушам. Ма, гледам, почнала съм я плетката, па не ща да ги огорчавам, че мили са жениците...
    - Ми...аз...ъъъъ.... сега... – мънкам смело, време печеля, гледам задълбочено стълбищата, правя угрижени физиономии, дорде измисля нормално оправдание – ...ъъъъъъ... таковата...гости чакам... не мога...
    Пък женицата така ме погледна, аха да се разплаче, ма смутолевя умолително:
    - В четвъртък?
    Разбира се, че ще дойда - уверявам я аз, че даже и я потупвам окуражаващо по рамото. Проклета моя съвест! Ще дойда - глупости на търкалета!
    И я подкарах една... Днес ноктите лакирвам, утре - изкъпана съм, па не тръгвам мокри коси да развявам, че грип, тва-онова; после па съм уморена, па готвя, па не знам си какво. Идеята ми - благородна - да им писне от мен, да ме оставят на мира и всичко да си мине безболезнено.
    Надяй се, душо! Една вечер пак се звъни. Ама тоя път – друга съседка, по-ербап явно, щото направо ме подхвана за ръкава и ме помъкна след себе си. Дърпам се аз, мъча се да се откопча, че материали нямам, нищо. Тя – да съм се не тревожела, те всичко имали. Кашлям се аз - поразболяла съм се - не! - чай щели да ми направят... Честито! Плетачке!
    Наредили се съседките, втренчили добрите си очи в мен, пък аз - гърмян заек. На челно място ме слагат, нетърпеливи аз, майсторката, плетки на една кука да им показвам. Пари ли ти попарката, плетачке? Пари ти! Ма няма накъде - хващам преждата и куката, че като почнах едно вещо намятане, замятане, премятане на нишката, чак пот ми изби по челото. Сто пъти се убодох, още толкова накъсах нишката и на възли я връзвах. И такава плетка заплетох, че ръцете до лактите си не можех да мръдна. Изложихме ли се, а? Изложихме се! И кво правим сега, умнице ненагледна?
    Ударих го на рев. Със сълзи. Е, че като се юрнаха ония ми ти лелки да ме утешават, сълзите да ми бършат, ръцете да ми освобождават, че като почнах и аз да ги редя:
    - Не мога, не мога да плета... Вече!...
    Артритът ме хванал, искала съм да плета, ма пръстите ми се схващали. Лятото как да е, ма застудее ли...
    И се отървах... Засега поне...
    Малко грях стана, ама... Занапред ще слушам повече. Обещавам!
 


Тагове:   артрит,


Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lubima - ))) аз мислех, че само аз така тал...
25.11.2009 12:01
))) аз мислех, че само аз така талантливо мога да се подредя на пачи яйца...но май сме доста в групичката!!А твоите съседки са много любвеобилни...моите още на втория ден ме обявиха за...любовница на съпруга ми..който е вдовец...и се вясвам в жилището само...колкото да "подкукуросам" горкото момче да прави ремнти..а аз някъде другаде живея...и това ми го рекнаха право куме та в очи...в негово присъствие)
ами..сама съм си виновна..като работих на две-три места...сега съм само на една работа...и вече се носи слух...че сме се "взели" най-сетне със "комшията"...ей да му се невиди....върви обяснявай, че със техния съсед сме се взели преди 20г.)))
цитирай
2. compassion - Колко нашенски разказ....
25.11.2009 12:05
Тук такова събитие е НЕВЪЗМОЖНО. Никой няма просто така да ти звънне на вратата. Ще се уговорите за среща (ден и час) в близките месеци, когато и двете имате свободно време. Не знам дали да съм доволна от изолацията си. Понякога ми липсва позвъняването на вратата на някоя мила съседка. Е, не ме разсмя този път, Марти, но ме накара да осъзная колко съм далече.
цитирай
3. stix - :)
25.11.2009 12:08
Браво на Мартито!
Забавно разказче. :)
цитирай
4. martito - lubima,
25.11.2009 12:14
Лелееей, ама са те наредили, наредили... :)))
Пак че сте се "взели" де;))
Усмивкии:))
цитирай
5. martito - compassion,
25.11.2009 12:16
Не тъгувай чак толкова:)
Знаеш всяко нещо си има и хубави и не до там приятни страни:)
Усмивкии:))
цитирай
6. martito - stix,
25.11.2009 12:17
Мерси:)
Усмихнат ден!:)
цитирай
7. bapha - е как да си
25.11.2009 12:40
купи апартамент човек като не може да плете на една кука :))))
браво, посмях се
цитирай
8. martito - bapha,
25.11.2009 12:47
Повече няма апартамент да си купувам:)) Засега де..:))
Усмивкии:))
цитирай
9. lubima - martito аа много добре ми дойде ;). . ...
25.11.2009 13:01
martito аа много добре ми дойде ;)...сега искам съпруга да ме къта като "млада" булка ;)....е аз не съм се отказала от предизвикателства...сега пак обикалям апартаменти на "згляда"...както се казва "луд умора няма"...на пак избирам жилище!))) ако вървяха и с препоръка за съседите....знам си аз, че никога няма да си имам съседи както в Ямбол..ууффф носталгия ме обзе нещо)
цитирай
10. lotos16 - Умнице, ненагледна!!!
25.11.2009 13:11
Ами то има книжки за всичко. Докато си отлагала, да беше се научила. Ей тук да беше пуснала едно постче с молба за помощ, все щеше да се намери някой да помогне. (напр. аз)
:))))))))))
цитирай
11. martito - lubima,
25.11.2009 13:12
Че ще избереш, ще избереш, ма и съседите гледай да проучиш хубавко, че се не знае колко е голяма фантазията им;)))
цитирай
12. martito - lotos16,
25.11.2009 13:13
Бе кой ти е мислил за плетива, безболезнено трябваше да бъде, не само за тях, ми и за мен...;)))
Усмивкиии :))
цитирай
13. mamas - Добро извинение е този артрит!
25.11.2009 13:37
Не на една или две, на пет куки съм плела, ама... пусти артрит... (май от чаткане по клавиатурата ;-) )

Благодаря за настроението!
цитирай
14. martito - mamas,
25.11.2009 13:40
Знаеш ли... Мисля да те взема да ми адвокатстваш, ако съседките предприемат по-така мерки спрямо феноменалната ми дарба да плета;)))
Усмихнато да ти е, mamas:)
цитирай
15. анонимен - do tuk добре
25.11.2009 17:13
после? ;Р
цитирай
16. martito - анонимен 15,
25.11.2009 17:33
После... после всичко отначало;)))
Усмивкии:))
цитирай
17. анонимен - Хихихихихих
25.11.2009 19:54
Хихихихихих хохоохохохо /соча те с пръстче и се смея :))))) /
Тя не може да плете на една кука хаххахаххахахахха/ риткам с карчка от смях и с етъркалям по пода
цитирай
18. martito - firstangel,
25.11.2009 20:15
:)))))))))))
Все едно пък ти можеш:)))
А и отде си толкоз сигурен, че не мога, м? /лукавичко те поглеждам/ м?
:))
цитирай
19. totoni - Хахахахах! пак ми липсват емоти...
25.11.2009 21:55
Хахахахах! пак ми липсват емотиконките, защото тук определено идва онова търкалящо се човече с шест реда зъби и усмивка от ухо до ухо!
Хахахах, както винаги - забавна! Пък и...дипломат, бих добавила:)))))
цитирай
20. martito - totoni,
25.11.2009 22:06
Срамежливичко се усмихвам, въртя невинно пръстче и очички:)))
Иначе дипломацийката малко ми куца, ама то с времето, казват, нещата се подобрявали..;)))
Усмихната ми бъди, totoni:)
цитирай
21. анонимен - Могааааа, мога пък / доволно нах...
26.11.2009 13:14
Могааааа , мога пък / доволно нахилен :))))))) /
Ама ти не ,не не не.........не / вече не толкова уверено..дали пък верно не са я научили......почесване по главата ..../
Не можеш ,пък / не са я учили , сигурен съм /
Аз пък мога и на пет куки,мхъъъъъ /самодоволно :)))))))))))) /
цитирай
22. martito - firstangel,
26.11.2009 13:58
Глупости! Нали три години стана как не можеш един шал да ми оплетеш /хиля ти се озъбено/
на пет куки.... хммм...значи терлички ми плетеш /дали са за мен... или си измисля и ме мята по върбите.../
не можеш да плетеш пък! /заинатявам се яко/
:)))
цитирай
23. анонимен - Мога пък
26.11.2009 17:25
Не терлички !!! Чорапки !!! / ех ,че неразбрана принцеса . Все трябва да и повтаряш /
А шал не си ми искала ,пък.........само чорапки !Признай си ! / не е искала , а увърта ,амахаааа .../
Мога да плета ! Баба ме научи ! / толкова е инатлива ,че ще я натупам !
Ти си тази ,която е с две леви ръце / а така , да види тя ! :)))))))))))
цитирай
24. martito - firstangel,
26.11.2009 17:51
Я да те питам аз, а можеш ли да готвиш, да переш, да чистиш примерно, м? /почва да ми харесва аз да съм с две леви ръце, а той с две десни - ха дано може и да готви, и да пере, и да чисти и ще има пу за маниии!/:)))
цитирай
25. анонимен - /леко озадачено/ Ти за къф ме вземаш ...
26.11.2009 17:58
/леко озадачено/ Ти за къф ме вземаш / ма тя луда ли е ??? /
У наз чистят лакеите ,а готвят готвачките ,а перат перачките или пералните машини......поне така си мисля / тя ме взема за някой изпаднал принц ,без пукнат грош . !!! /
/ Възмутено / За всичко това си плащам ! Така ми се намира достатъчно свободно време ,за да ти нося бамбонки и цветенца ! Амахааааа.....
цитирай
26. martito - firstangel,
26.11.2009 18:49
/хихикане в шепичка/
Ни съм лудичка - я се виж как сичко си каза, м? /търкул от смях/ Ма доволно де - за свободното време:))
А... таковата... да питам и друго - шма слушакаш ли, м?
/много невинно те гледкам с най-хрисимата си физиономийка/:))
цитирай
27. анонимен - /оглупял от тоз поглед. . . . направо ...
26.11.2009 19:01
/оглупял от тоз поглед....направо хипнотизиран /
ЪхЪ, штъ слушкам !
/ продължавам да ти гледам хипнотизирано малиновите устнички и да преглъщам като риба на сухо /
А ти шмЪ обичкаш ли ,Ъ ?
цитирай
28. martito - firstangel,
26.11.2009 19:34
Ух, ма чи си и ти! /пляскам те по унесено-занесената физиономия/
Че аз да ни би сига да тъ мразя бе?!?!?
/внимавай какви ще ги изпишеш, че да те не плясна пак/ ;))
цитирай
29. анонимен - / притеснено -изчервен / Амчи де ...
26.11.2009 20:08
/ притеснено -изчервен /
Амчи де да знам .......значи мЪ обичкаш ,ааааа ? / доволено ухилен ?
И аз тъ обичкам / навеждам засрамено поглед надолу и чопля с чепик прахолякът /
цитирай
30. martito - firstangel,
26.11.2009 20:18
ах, чи хубава я нарисува фигурката:)
/кво да кажа и аз, ма ни тъ хваля, чи тий дошъл акъля в глАвата, дан ти пораснат ушитиии/:))
цитирай
31. furiika - не се отпускай момиче,
27.11.2009 08:41
че ей го на, лятото идва и артритът си отива.
:))))))))
цитирай
32. martito - furiika,
27.11.2009 09:14
Мълчи, моля ти се, че направо... не знам;)))))
Усмивкиии:))
цитирай
33. goran - Надя,
27.11.2009 13:11
Това се казва разсеяна героиня! Не признава, но и не се учи! Само да обещава умее! Е мома, а слънце.;-)
цитирай
34. анонимен - Ми д а-хубава е/ не, че знамкакво съм ...
28.11.2009 15:00
Ми д а-хубава е/ не,че знамкакво съм нарисувал ,ама кво да кажа /
А ти днес бамбонки ли искаш или нещо друго сладичко ?/напарво си умирам от щастие ,че ще ти докарам диабет.... :))))))) /
цитирай
35. martito - firstangel,
28.11.2009 15:17
Не бъди гадничък, щото най-много да ми докараш вдигане на кръвното, а от там и бяс, който не вярвам да ти се иска да опитваш, нали?;))))))))))
Искам - тофифита и шоколад милка с карамел:)) Пък квото дойде:))
цитирай
36. анонимен - За шоколада тръчкам веднагически. ...
28.11.2009 15:35
За шоколада тръчкам веднагически ....../ ама тофифите хич не обичам та ще ме прощаваш.......ама мисля д ахапна и аз от бамбонките /
А не искаш ли бамбонки Линд ,ъ ? Аз лично ни щъ тофифи и бяс едновременно ......шми дойдат множко ......
цитирай
37. martito - firstangel,
28.11.2009 15:53
Добре де, айде каквито бамбонки вземеш, важното е бамбонки да има, та млъкна да мрънкам за тях:)))
цитирай
38. анонимен - Изсипвам се с една кмара сладости / и ...
28.11.2009 18:27
Изсипвам се с една кмара сладости / и едни шпеков салам незнайно как попаднал сред покупките /
Крем -карамелчето е за мен ,но ще ти дам да си хапнеш / много обичам крем-карамел и хич не ми се ще да го деля /
цитирай
39. martito - firstangel,
28.11.2009 18:42
Нямаш грижи - крем карамелът е едно от малкото сладки нещица, които не обичам:) Отстъпвам ти изцяло и еклерите:)
Хмм.. шпековото саламче е добра идея, щото сладко, сладко, ама и соленко ще ми се приийска. Браво! /дарявам те с ласкава усмивка/
Добричък си бре! И послушен! Бравос! /още една ласкава усмивчица /:)))
цитирай
40. анонимен - Не обичам еклери / ям само кремчето ...
29.11.2009 10:55
Не обичам еклери / ям само кремчето им /
Ей вие , кибиците , някой да обича еклери ? И без това само гледате сеир .....а да вземете да свършите някоя полезна работица....и без това ще ги хвърляме......
Това със шпековото саламче.....пак късмет извадих ....а ,че и усмивчица...../ хехехеехе кой кат мен . Доволен съм и заплеснато гледам как похапваш......чак се облизвам :))))) /
цитирай
41. martito - firstangel,
29.11.2009 12:10
:)))))))))))
значи и те не обичаш еклери - чудесно - и без това не ми е най-приятната картинка на тоя свят да гледам някой да ги яде:))
и понеже си ми толкова добричък и послушен, се замислям какво да направя за теб, за да не прекършвам ентусиазма ти, демек да те стимулирам все така всеотдаен да бъдеш...
предложения някакви?;))
цитирай
42. анонимен - Пак да ме цункаш, а? / обнадеждено, ...
29.11.2009 12:53
Пак да ме цункаш ,а? / обнадеждено ,но не много..../
Или след като хапнеш да се сгушиш в мен,а? / за ова вече хич нямам надежда , но знае ли човек кога ще му излезе късмета ........../
Или да те хвана за ръчичката и да направим едно кръгче двамцата. Така ще ме видят какво съкровище си имам :))))))))
цитирай
43. martito - firstangel,
29.11.2009 13:09
:)))))))) Не че очаквах нещо друго де...:)))))))
Аз предлагам гушнати да направим кръгчето - как мислиш - има сделка?:))))
цитирай
44. анонимен - ИМАААА ! Хайде да вървим :))))))...
29.11.2009 15:41
ИМАААА ! Хайде да вървим :))))))))
Едно звучно мляскане по бузката :))))))))
цитирай
45. martito - firstangel,
29.11.2009 16:04
Само едно! И повече няма, че в полет или не... занеш си - принцесите не си поплюват;))))))))
цитирай
46. анонимен - Знам. . . . . . . . . нооооо докато летим ...
29.11.2009 19:51
Знам.........нооооо докато летим ще си в прегръдките ми :))))))) Цялото ти топличко и нежно телце ще е допряно в мен...........Ще усещам как сърчицето ти пърха под пръстите ми :)))))
Ще завирам нос във вратлето ти и ще се надувам ......много ! :)))))
цитирай
47. martito - firstangel,
29.11.2009 21:07
:))))))))) e, така със сигурност ще ми е топличко, щото нали горе било по-студено?:))
И нали няма да кихаш, докато завираш нос във вратлето ми, щот все пак приинцеса съм - не бива да се разболявам, па и сополанка да стана - принцеса съм си:))))
цитирай
48. анонимен - Не ! Няма да кихам ! Обещавам ! /об...
30.11.2009 17:40
Не ! Няма да кихам ! Обещавам ! /обещавам всичко , щом ще има гушкане ....казах го вече ....? Моята прелест ще бъде надлежно стоплена :))))))
цитирай
49. martito - firstangel,
30.11.2009 21:03
Твоята прелест е доволна, но понеже все пак си е мис каприз ти заръчва да вземеш и някое и друго бамбонче в себе си, та ако й се прияде нещо сладко, да не се налага на асансьорчета да си играем - небе-земя-небе-земя...;)))))))))))
цитирай
50. анонимен - Айде сега и рум сървиз за моята гл...
01.12.2009 18:15
Айде сега и рум сървиз за моята глезана :)))))
После ще има , а къде ми е сокчето , а чайчето ,а палачинките , ух ,а сега ми се яде соленко. Инак идеята за асансьорчето не е лоша :))))) Има гъделичкащо усещане под лъжичката :))))) / ще ти взема бамбонки ,споко ! /
цитирай
51. martito - firstangel,
01.12.2009 18:49
:)))))))))))))))))
Ама си ми интересен - след като така и така ще вземеш бамбонки, за какво ти трябваше поучителни речи да ми държиш, м?:))))))))))))))
Само губим време, при условие, че можем да си летим, нали?;))
цитирай
52. анонимен - Никога не е късно да ти дръпна една ...
01.12.2009 19:06
Никога не е късно да ти дръпна една поучителна реч :)))
Ела тук да те гушна и да потегляме . Бамбонките са ми в джобчето ,а красавицата в ръчичките :))))
Сега остава аверчетата да ме видят и съм на 6 :)))))
цитирай
53. martito - firstangel,
01.12.2009 19:25
Уффф, най-после да потеглим:)))/а наум - ама че оратор бил, ма нали си иамма бамбонки - да си говори;))))/
ах че е хубаво да летиш...
цитирай
54. анонимен - Нали !!! Горд и самодоволен ! И ...
01.12.2009 20:01
Нали !!! Горд и самодоволен !
И гъделикащото усещане е прекрасно :))))))))))
А сега ще те кача на някое облаче / и тогава ще навра носле във вратлето и :))))))
цитирай
55. martito - firstangel,
01.12.2009 20:18
ииии... умната, щот.... да не се повтарям, пък и рано е още за кацане по облачета:)) нали?:)
цитирай
56. анонимен - Внимавам и то много :))) А в облачето ...
02.12.2009 20:14
Внимавам и то много :))) А в облачето ще си открадна пак целувчица :))) От вратлето ти :)
цитирай
57. martito - firstangel,
02.12.2009 20:20
Не си прави такива експерименти - ще взема да те плясна и кой знае накъде ще накривиш и в кой ли самолет ще се блъснем:))))))))))))
цитирай
58. анонимен - В облачето щ си обгърната от бял пух и ...
03.12.2009 17:41
В облачето щ си обгърната от бял пух и ще виждаш само мен :) Там ще си в друг свят и краденето на целувчици ще е позволено :) Леки ,нежни ,меки ...по вратлето :))))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martito
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2855265
Постинги: 327
Коментари: 10487
Гласове: 37663