Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.03.2010 14:00 - Как за малко щях да се оженя
Автор: martito Категория: Лични дневници   
Прочетен: 15911 Коментари: 60 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Значи това да се запознаваш с бащата на любимата не си е работа, от мен да знаете. Така ви се объркват представите, че не само забравяте на кой свят сте, ми и ни любима ви се иска, ни нищо.
    Имах и аз едно Ленче – хубавица-сълзица. Е, беше от село, ма какво толкова – кротка, къщовница, душичка направо. И да – прииска ми се семество да създавам с нея. И няма начин – трябва с техните да се запознавам, ръката на Ленчето да искам. Предполагах, че лесно ще се разберем, щото техните – селски хора, на село живеят, па аз съм гражданче до не знам си кое коляно. Като на бял хляб в гладни години ще ми се радват, че нали щерка им за жена ще искам...
    И се нагласих аз, избръснат – два пъти, с костюма, вратовръзка стегнах, обувките лъснати, перчемът пригладен, напарфюмиран – с две думи – звезда филмова! Щото и идеята ми беше – отиваме за два-три часа, омайвам и замайвам родителите какъв прекрасен човек съм и как Ленчето ще си живее с мен като царица, хапваме, пийваме, запомняме си имената и физиономиите и се прибираме с Ленчето. И не беше лоша идеята ми, само че не стана баш както я мислех...
    На портата ни посрещна майка й на Ленчето – поразплака се малко женицата, ма иначе се усмихваше. Виж баща й на Ленчето ни гледаше изпитателно изпод вежди, остана си подпрян на вртата на къщата и придърпваше цигара.
Не беше на добро тоя негов поглед, ма пък мъж съм сега – няма да се дам лесно – това е просто един селяк. А и майка й на Ленчето вече беше спечелена на моя страна.
    Ще влизаме ний в къщата и аз кавалерската оствих жените да минат пред мен, аз след тях. И тук бащата на Ленчето ме запря с ръка, побутна ме назад, хвърли фаса и ме измери от горе до долу с поглед. Аз застанах нащрек за всеки случай, ма подавам ръка и:
    - Петър. Дошъл съм ръката на Ленчето от Вас да искам...
    - Ахаа... – измърмори бащата в отговор, и то не въодушевено.
    Взе да обикаля около мен и да ме разглежда все така обстойно и докато се усетя – тикна в ръката ми една лопата и рече:
    - Ей там има едно парцелче, дето трябва да се изкопае.
    - Ма аз не знам...
    А човекът без изобщо да чуе докрай доводите ми си продължи:
    - Няма какво да стоим като наказани на столчета и да се гледаме като котараци – има бая време до обед, па и жените хем да се наприказват, хем да сготвят...
    И тръгна да ме води към парцелчето. Аз се погледнах – с костюма, с обуките си нови – къде ти ще ходя да се цапам, па на всичкото отгоре не знам и как се копае.
    - Не съм подходящо облечен за...
    - Ми съблечи се – прекъсна ме пак таткото без дори да се обърне към мен, камо ли да се опита да ми влезе в положението.
    И кво да правя – събличам сакото, мятам го на пейката и тръгвам след тате, като осъден на смърт. Пътечката минаваше покрай кошери. Аз, честно, чувал съм, че ако не ги закачаш пчелите, нищо няма да ти сторят, ма тия какво да ви кажа! Така ми налетяха, ще кажеш, че някой команда им беше дал. И бучат, и се заплитат в косата ми гелосана, и жилят, жилят, та се не трае. Замятах аз ръце, запищях, ха дано се отърва от тях, ма не! Още по-зле стана и аз взех да бягам и да се удрям по главата, та така усмъртих бръмчащите нахалници.
    А бащата на Ленчето се посмя, посмя с мен, па рече:
    - Така е като си се нафунтял като миризливка...
    Само стиснах зъби, нищо не казах. И тъкмо се навеждам лопатата да взема, когато насреща ми оголи зъби някакъв помияр и заръмжа лошо. И таз добра! Само това ми липсваше – помияр на пазач да ми се прави. Вдигнах крак да го ритна, та да ми се махне от пътя. Ехе, че като ми се хвърли на крака това малко чудовище, скъса ми крачола на панталона, че чак чорапа ми надърпа. Мъча се аз да се отърва, то и на обувката се хвърли, че другия крак подбра със захапки. Бащата на Ленчето за корема се хванал и се тресе от смях, помиярът разярено дъвче крачолите ми, а на мен ми иде да се разрева...
    Абе аз да не съм попаднал в някакъв филм на ужасите?
    Разгеле по едно време таткото подсвирна на помияра, та ме пусна. Пак нищо не казах. Взех си лопатата, че нали парцелче трябваше да окопавам. Обаче какво ти парцелче, братко! На мен поле ми се видя направо! И това да го копая! Аз?!?!
    - Айде! – подвикна бодро баща й, плю си на ръцете, запали нова цигара и почна да обръща земята.
    Плюх си на ръцете и аз. И в пазвата си плюх. Ма едва набих лопатата в земята. Чак след цял час напъни схванах кое и как. Ма за това време обувките ми се напълниха с пръст, загубиха всякакъв вид и цвят, ризата ми се омърля, аз едва дишам – болят ме ръце, крака, гръб – всичко. И пот, пот капе от мен от ушите чак!..
    И кой знае колко щеше да продължи това мъчение, ако Ленчето не беше дошла да ни извика да обядваме. В този момент наистина я обичах повече от когато и да било. А баща й ме потупа като чувал с картофи по гърба, така че за малко нос да забия в земята и зареди бодро:
    - После тор ще извозваме, затуй дай набързо да хапнем, па утре сутринта по хладина ще доизкараме парцелчето.
    Взех да мигам на парцали – слисан от чутото, опитвайки се да не се разцивря от ужас. А баща й продължи подсмихнат под мустак:
    - Та за какво разправяше, че си дошъл, м?
    И тук аз вече не издържах. Погледнах след Ленчето кахърно и казах:
    - Абе аз дойдох за каквото дойдох, ма мисля да си тръгвам.
    И на бегом, в колата и газ, газ, далеч от село и брак!





Гласувай:
42



Следващ постинг
Предишен постинг

1. gothic - Беж бързо....
29.03.2010 14:23
Беж бързо....
цитирай
2. martito - gothic,
29.03.2010 14:29
:)))))))))))
Презглава дори!:))))))))
цитирай
3. gothic - Тоя пич сигурно е тръгнал със 150 от ...
29.03.2010 14:33
Тоя пич сигурно е тръгнал със 150 от място, хахахахаха
цитирай
4. martito - gothic,
29.03.2010 14:36
:)))))))))))))))))
И то към баячка някоя куршум да му лее:))))))))))
цитирай
5. karambol5 - хахахахххаааааааааааахаххах...
29.03.2010 14:43
хахахахххаааааааааааахаххахаххахахахахаххахаха
Мартичкоооооо, мен нимож уплаши татко ти :))))) :Р
цитирай
6. martito - karambol5,
29.03.2010 15:03
:)))))))))))))))))))))))))))))))))
Абе знаеш ли колко лопати и мотики има, а?
:))))))))))))))))
цитирай
7. miaa - Ти си най- сладкото момиче на света, Martito! Целувки:))))))))))))))))
29.03.2010 15:11
Ха ха ха , колко му трябва на един мъж! При най- малката трудност се огъва и си "плюе на петите".
цитирай
8. martito - miaa,
29.03.2010 15:21
Мда-да - плюят - и в пазвата, и на петите, и на всичко:))))))))))))
Усмивки, miaa:)
цитирай
9. vestvi - Марти,
29.03.2010 15:23
Десетина такива зетя и всичко ще е прекопано:))
цитирай
10. martito - vestvi,
29.03.2010 15:29
:)))))))))))))))))))))))))
Направо цялото село ще бъде прекопано:))))))))))
цитирай
11. razkazvachka - присъединявам се към 9.
29.03.2010 15:30
и даже фирма можеш да си откриеш - зетьове за един ден под наем:))))
цитирай
12. martito - razkazvachka,
29.03.2010 15:40
:))))))))))))))))))
Не звучи зле:))) Само кандидати за Ленчето да има:)))))))
Усмивкии, разказвачке:)
цитирай
13. xfire - Бащата е пич. "Кой от къщата ми ...
29.03.2010 16:21
Бащата е пич. "Кой от къщата ми иска най-голямото имане,
кой го лъже и с какво го мами..." :)))))))
цитирай
14. martito - xfire,
29.03.2010 16:35
Мхм, мхм:) Бащата равен няма:)))
Тъй лесно щерка се не дава:))))))
цитирай
15. bachym - Лесно се
29.03.2010 16:47
е отказъл "героя"
Много съм копал и какви ли не селски работи съм правил , но тогава не бих копал :)
А и ръка, която се е оцапала с мастило - мотика не хваща ( не е моя тази фраза , май навремето я чух имаше хумористично предаване по радиото )
цитирай
16. martito - bachym,
29.03.2010 16:50
:)))
И все пак "героят" е герой и пак не малко е издържал:))))))))))
Щото можеше да се откаже примерно още когато лопатата му бе тикната в ръка:)))
цитирай
17. bachym - martito
29.03.2010 17:07
Аз бих отказал
Толкова селска работа съм работил
Но сега сме 21 век
С лопата - няма да учудиш света
Ако е за удоволствие - да
Но като работа - твърдо не :)
Мен така ме "хванаха" навремето
И какво има насреща - нищо
Може би все пак има - считам се за успял човек
И носенето на суроватка ми е помогнало
Бях непобедим на канадска борба :)
цитирай
18. martito - bachym,
29.03.2010 17:16
Значи непобедим си станал, а?..:))
Иначе, глей сега, никой няма да те кара с Ленчето да се занимаваш, че и на село да те води:)))
цитирай
19. bachym - Можех да изкарвам пари с канадската :)
29.03.2010 17:22
И друго, много ми е дала тази селска работа
Темата ми стана много интересна :)
Да ме беше видяла , 14 - годишен и минах из целия Котел с една свинска глава която държа за ушите :)
Баща ми каза - занеси я в къщи :)
цитирай
20. martito - bachym,
29.03.2010 17:42
Що? Сега не можеш ли?:))
А иначе - верно си е - селската работа дава не малко, но и не малко взима:))
цитирай
21. karambol5 - А аз мога ли да му изляза в гръб с тр...
29.03.2010 17:59
А аз мога ли да му изляза в гръб с трактор ? :)))))
Мога ,разбира се - ше го изнанеадамммммм . :)))))))))))))/ сега има и малки култиваторчета ,така ,че не ми обяснявай как дворчето ви е малко и огромната техника не може да влезе :)))))) /
Кажи на тате да си строи мотиките и да си ги снима за спомен ;)))))
Освен това има и доста безработни роми ,които само чакат да им дадеш задача :)))))) Знаеш ли колко работа вършат за 20 лева ,м ? :))))
Виж ,заради теб мога да прекопая лехата с цветята :))))))
цитирай
22. martito - karambol5,
29.03.2010 18:07
Абе аз кво се въртя още, та не те хващам за врата и към обредния, а?
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
23. karambol5 - Е ! Е ! Е те тва се чудя и аз :))))))))) ...
29.03.2010 18:18
Е ! Е ! Е те тва се чудя и аз :))))))))) Що не ме влачиш в тази посока ? :)))))))))))))))))))))) Само се връткаш ти :)))) А ако знаеш какъв прът за брулене на орехи става от мен :))))))) Един път ! И за круши и ябълки :))) Това стълба не ти трябва :)))))))) ЗЪМВАЙ мЪ :)))))))))))))
цитирай
24. kasnaprolet9999 - Добре си го написала, посмях се от сърце.
29.03.2010 18:35
То и на мен ми се случи нещо подобно, ама вече бях омъжена. Свекървата рече да й помогна в копането на вилата, че трябваше да садим лук. Първо я гледах 15 мин как копае, поскле взех мотиката и взе че се получи. Навремето в училище ни водеха на едно опитно поле да копаем и там бях получила основните познания, та направо й събрах очите на свеки. Освен това ръцете ми бяха яки, бях тренирала гребане три години и за мен това не беше проблем. Така че не се изложих, ако да бях гражданче, отраснало в доскторската градина и в парка на Заимов.
цитирай
25. drakulla - Ама не може така!
29.03.2010 18:41
Искам история със щастлив край! Докога така. Оня герой, дето изтръшка русокоска в канавката що не го пробваш с бащата на Ленчето, а? Мислиш ли, че ще го изненадаш? Хайде поне една двойка да сформираме де! Много претенции станаха - единия бил селянин, каруцар; другия пчелите не го обичали; третия нам кво си...Ми то идеални хора няма. Туй българите много придирчиви станали - едно време, като ги женели все едно овца с овен ще събират...
:)))))))))))))
цитирай
26. martito - karambol5,
29.03.2010 20:24
:))))))))))) Абе въртя се и аз, щот умувам - крушата ли да брусиш да те водя или в обредното;)))))))))
А иначе, кво да ти кажа, аз не съм насилник - ща оставя сам да ме придружиш до обредния:)))))))))))))))
/то пък и къде ли толкоз ще ходиш../;))))
цитирай
27. martito - kasnaprolet9999,
29.03.2010 20:27
Браво на теб! Бащата на героинята ако имаше син - за теб щеше да го пази;))))
Ма пък не на всеки му иде отръки земеделието:))))
Усмивкии:)
цитирай
28. martito - drakulla,
29.03.2010 20:30
Виновна съм! Много съм виновна! Навела съм даже глава гузно и смятам в скоро време да се отправя в ъгъла до вратата и да се самонакажа - да стоя с вдигнати ръце, дорде измисля нещо с хепиенд;)))))))))))
цитирай
29. drakulla - аууу,
29.03.2010 20:38
не се наказвай :)))))))))))))) Сигурен съм, че има и друг начин...Опитай с добро :))))
цитирай
30. karambol5 - Ти не си насилник, ти си сладък те...
29.03.2010 20:42
Ти не си насилник , ти си сладък терорист :))))))))
За круши е още раничко ,та ще те подкарвам към обредния ....... упс вдигна на ръце и ще те нося.... Аааа не ! Това беше после обредния....значи за ръчичка ще те водя :)))))
цитирай
31. martito - drakulla,
29.03.2010 20:47
С добро?!... Ще мога ли?... Кат се знам каква съм добричка, кой ме знае в кое блато ще набутам героите си...;)))))))))))))))))))
цитирай
32. martito - karambol5,
29.03.2010 20:49
:))))))))))))))))))))))
За ръчичка! Държа да е за ръчичка:)) И все пак - що да не минем през пазара за круши на път за обредния, м? Кво толкова... сега... таковата... после... после... може и да ти се оставя да ме... ъъъъъ... поносиш на ръце...;))))))))))))))
цитирай
33. анонимен - селските жени са такива, вземеш ли ...
29.03.2010 21:57
селските жени са такива, вземеш ли ги вървят с ниви и стадо овце,градските са префърцунени г-жи, на които няма угодия, изобщо труден избор, но пък за мое очудване винаги изкача една нормална и красива девойка с която е удоволствие да се живее, но трябва голямо търсене :)
цитирай
34. martito - анонимен 33,
29.03.2010 22:12
Е, голямо, голямо търсене, ама надежда има, нали?:))
Усмивки:)
цитирай
35. gothic - Уплах ли? Я да се явна с мойте дружки - ...
29.03.2010 22:34
Уплах ли? Я да се явна с мойте дружки - 6-7 четиридесетина и кусур годишни хали - не градина, до основната скала ще преореме. Има обаче две проблемации - сите сме задомени и на целата околия пиенето нема да ни стигне след работата :)
цитирай
36. dorichela - бре как лесно се давали тия мъже. . . ...
29.03.2010 22:59
бре как лесно се давали тия мъже... една нивичка и бягат :)
цитирай
37. net - :)
29.03.2010 23:02
нещо ми напомня твоят разказ :))))
Преди години, имаше доста кандидати, представи си - искат да обръщат двора /не мене/ . Съседът им казал, че баща ми е трезвеник, но всяка година вари ракия и я закопава в двора "да отлежава". Та кандидати да прекопават имаше доста :))))

Ако твоят герой реши пак да иска Ленчето, да ми се обади- ще му дам един телефон, да си поприказват и да му услужат с "електрическа лопата". :)))
Даааа! Хората са измислили вече мотокултиватор " за дома" на ток!
Представи си как улесняват вече кандидат-женихите!!!!
Поздрави от мен и ПАП.
цитирай
38. newlogic - Милото Ленче, представям си бъд...
30.03.2010 01:50
Милото Ленче, представям си бъдещия и съпруг :
Носи дочени панталони вместо хубав костюм.
Мирише на тор, вместо на хубав парфюм.
Носи гумени цървули, вместо кожени обувки.
Груби ръце, с мазоли и пукнатини от много копане, вместо нежни и меки ръце.
Ще я води сутрин рано на нивата, вместо вечер на кино или ресторант.
Да и е честито и да благодари на баща и!
цитирай
39. malkiatprintz - Ми така е, като не знае как да подх...
30.03.2010 03:02
Ми така е, като не знае как да подходи:
– Мето, додох да искам п****та на Айше, че да се женим.
– Мой ли си толкуз прос бе, Асане! Ша кайш "искам ръката на Айше"!
– Да бе.... и за кво ми е ръката й?
:):):)
цитирай
40. martito - gothic,
30.03.2010 06:58
:)))))))) Абе вий отидете, па за първия проблем, шси затворят очите, а за втория - не берете грижа;)))))))
цитирай
41. martito - dorichela,
30.03.2010 07:02
Мхм... Струва ми се, че ще излезе вярна приказката, че кучетата познавали:))
цитирай
42. martito - net,
30.03.2010 07:04
:))))))))))))))) Електрическа лопата, значи, па и това със заровената ракия... смяяях:)))))))))))))))))))
усмивки от мен:)
цитирай
43. martito - newlogic,
30.03.2010 07:13
:)))) И рпи мен в текста има хипербола, но пък и ти в коментара си не си останал назад:)
Усмивкии:))
цитирай
44. martito - malkiatprintz,
30.03.2010 07:17
:)))))))))))))))))))
Туй ще да е - грешка в подхода;))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
45. divna8 - martito, има и по-страшни истории :))))))))))))) С хепиенд :))))
30.03.2010 10:47
Годеж, моя приятелка ще искат. Идва кандидат-женихът - с букет, дарове както си е ред. Сядат на масата и преди първата наздравица, бащата на момата / голям зевзек / казва: - Първо кажи защо си дошъл, да знам дали е за добро или не... па сетне да река "Наздраве за добре дошъл"...
Напереният кандидат-годеник пада на коляно и казва: " Дошъл съм да искам ръката на дъщеря ти, обичам я!"...
Таткото гледа миг-два па казва: "Обичаш я значи... Хубаво..." ... И подвиква към жена си:"Булка, я донеси брадвата - да отсечем ръката и да я дадем, щом я обича..."
Зетят пребледнява, преплита език и казва: "Не, по-добре моята сечи, не давам нея..."...
Таткото на момичето се засмя и доволен отмени заръката към жена си / тя хич и не бе тръгнала да я изпълнява, де :) /
"Булка, остави, не ми трябва брадва - щом жертва себе си - обича я и не само ръката..."
Това е истински случай, годеж на който съм присъствала...
Та твоят разказ ми напомни за него, че беше предо 20-на години...
Има ги такива "селяни" - истински хора - дето лесно се справят с наперени зетьове...
цитирай
46. karambol5 - Хъмммм става ;)))) Договорено ! ...
30.03.2010 12:11
Хъмммм става ;))))
Договорено ! Първо през пазара- за круши и после през обредния ::))))))) първо за ръчичка и после---- ще видиш как :))))))
цитирай
47. martito - divna8,
30.03.2010 12:20
Интересна история:) Мерси, че я сподели:)
А за такива "селяни" са всички бащи, които щерка трябва да дават:))
цитирай
48. martito - karambol5,
30.03.2010 12:24
Договорено я!:)) Само да кажа, че може вместо за круши на пазара да те замъкна в някоя сладкарница и после пак обредния:))
Тва после, дето ще го гледам, малко ме притеснва де... таковата...:)))))))))
цитирай
49. rpatel - Е, така е! Любовта струва скъпо. ...
30.03.2010 13:46
Е, така е! Любовта струва скъпо. :-))
цитирай
50. martito - rpatel,
30.03.2010 15:05
Мдаааа, и усилия изисква;)))
Усмивкии:)
цитирай
51. karambol5 - Мчи какво ще те притеснява ? :)))...
30.03.2010 18:02
Мчи какво ще те притеснява ? :)))))))))
Виж човека е решил ръка да жертва / своята ,и това хич не е весело/ ,а ти за едно носене няма да се прежалиш :))))) Ама какво толкова лошо има в това едън мъж да носи жена си на ръце , ммм ? А кажете ми ! Ето я - запънала се е и не се дава :)) Сякаш ръка ще и сека ,а няма на ръце да я нося :))))))))))))
И през сладкарницата става :))) За по една " Стълба към небето " :))))))))) Сиреч палачинки с мнооого сладолед ,шоколад и някое и друго плодче / няма баня под ръка ,така ,че внимавай с яденето :))))))) /
цитирай
52. martito - karambol5,
30.03.2010 19:20
Мииии... сега... не че има нещо лошо мъжа да носи жена си на ръце, ма....сега...що примерно да те боли гръб или ръчички? Не си заслужава нали:)))) Па и аз мога да ходя... таковата:)))
Иначе, вервай ми, вдигнеш ли ме на ръце да ме носиш, по-вкопчен човек в теб от мен няма да има никога:))))))))))))
А за сладкарницата... слушам!:)))))
Макар че... то баня може да няма, ма "горчивото" няма да е никак горчиво;))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
53. karambol5 - Значи решено -понасям те, щомми ...
30.03.2010 21:40
Значи решено -понасям те ,щомми гарантираш ,че ще се вкопчиш в мен и няма да ме пускаш :)))))))))))))))))))))))))
и ще си засладим "горчивото " подобаващо :)))))))))))))))))))))))))))))
Целувка ,Мартичко :))))))
цитирай
54. martito - karambol5,
30.03.2010 21:48
Ма що поне малко не те е страх, че може да те одера, или да те задуша примерно, м?:)))))))))))))))))
Сладко "горчиво", карамболче:))
цитирай
55. karambol5 - Мечка страх, мен- повече, ама пак те ...
31.03.2010 19:33
Мечка страх ,мен- повече ,ама пак те нося :))))))))))))))
цитирай
56. martito - karambol5,
31.03.2010 20:22
:)))))))))
Ми хубаво:) Шса прежаля:))))) Обаче само после да си казал и думичка, или пък да ми се смейкаш, да му мислиш:))))
цитирай
57. amenda - Много хубавко, тъкмо първоапри...
01.04.2010 23:02
Много хубавко, тъкмо първоаприлско настроение... :-) Поздрав и благодаря :-)
цитирай
58. martito - amenda,
02.04.2010 08:12
Весели празници!:)
цитирай
59. happyworld - =)
03.04.2010 00:02
Добре написано! Хубаво се посмяхме особено превид факта 4е нашата е след 2 седмици! =) Бе позамислихме се да ти кажа! =) Поздрави!
цитирай
60. andi2 - Всичко най-хубаво нямам време за ...
03.04.2010 17:42
Всичко най-хубаво
нямам време за четене
аМА ЗНАМ , ЧЕ СА ХУБАВИ НЕЩАТА
ПОЗДРАВИ
И ЖИВА И ЗДРАВА

ЧЕСТИТО ВЪЗКРЕСЕНИЕ НАДЯ
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martito
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2852282
Постинги: 327
Коментари: 10487
Гласове: 37663