Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.04.2010 19:30 - Кой мъж, кой шугава овца?
Автор: martito Категория: Лични дневници   
Прочетен: 16311 Коментари: 54 Гласове:
-7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    "Ще блъсна вратата мъжката, ще изпсувам даже, па ще се провикна страшно: "Къде си, бре жена! Слагай ракията и салатката! Веднага!" И пак дивашката ще изръмжа: "Де си, ма? Мъжът ти се прибра!". Че и по масата юмрук ще тресна. Няколко пъти даже! Нека се стряска! Нека види какво е! После ако ще куршум при баба Гица да ходи да си лее. Ама-ха! Мъж ли съм аз или шугава овца, а?..."
    Тъй си редеше наум Рашко Божата кравичка на път за вкъщи. Надъхваше с всяка крака сам, и юмруци стискаше до бяло, че и замахваше с тях и въздуха биееше жестоко. Жилите на врата му изпъкнали бяха от напрежение, лицето му зловещо накривено, а очите му под свъсените вежди цели пожари мятаха околовръст. Цял настръхваш само като го гледаш. Сега, Божа кравичка, Божа, ма знае ли го човек, а?...
    Ма вие се не чудете що ли на Рашко не са му лепнали име Звяра, ми Божата кравичка. Щото Рашко беше рядко хрисим човек. Тих и кротък кат момиче. И послушен, послушен, ще кажеш жена че е, не мъж. Сръдните и кавгите не му сладняха и все гледаше да отстъпи, че мир да има. Дума напреки някому да каже? – никога! Па глас да повиши – съвсем! Ма и той човек - и той юнашки моменти има. Хората казват зарад жена си тъй правел.
    Щот добър Рашко, ангелче небесно, ма на – на жена не случил. Буля Рашковица общо с мъжа си нямала. Е, в началото и тя кротка като Рашка уж била, тиха една, срамежлива, кротка, ма после... После такава проклетия се пръкнала в нея, ще кажеш, че цял живот не дявол, ми тартор на дяволите е била! С двата си крака врата на Рашко тъпчела, че и подскачала, вещицата му с вещица. И една... Все сопната, сърдита, все кисела, все пиперлива и люта, люта – та чак зла! Ма ни из къщата нещо ще я видиш да похваща, ни из двора, ни па на къра. Все Рашко. Той пране ще пере и простира, него с престилка ще видиш да тича до магазина. Рашко пак готви, пак Рашко дворчето и животните гледа. Чисти той, килими тупа той, мие прозорци пак той. Буля ти Рашковица само се преместя със столчето от една сянка на друга и все след Рашко вика, все нещо му мърмори, все работа за две пари не можел кат хората да свърши, все живота й гледал да скъси...
    Абе проклетия, казват, змия цяла! Ма да си чул Рашко дума против жена си да каже? Да я обиди, да й се скара? Не! "Жена е – какво да я правиш", ще каже и ще се запретне ръкави добро да й струва, на прищевките й да угажда.
Обаче случи ли се Рашко чашка-две алкохолец да гаврътне – стой, та гледай! Такава сила добиваше, така лошо почваше да гледа и да ръмжи през зъби, ще кажеш а с два пръста те хване, а те смачкал като буболечка. Е, казваха, че лошавината му само на думи била, ма на хорските уста вяра можеш ли има? Инак наспи ли се Рашко – пак Божата кравичка ставаше.
    Добре, ма тоя път гледам го Рашко бая се разфучал, па и тез юмруци, дето размахва - хич на добро нямаше да е. А че почерпен беше Рашко, почерпен беше. От бай Иван. Каруцата му беше стегнал Рашко, като нова я направил. Па бай Иван, моля ти се, да вземе, че да извади цяло шише от оная неговата отлежалата ракия, кайсиевата, и мезе даже нарязал. Е, ти можеш ли отказа на такваз почерпка, а? Ми и Рашко не можал. А усладило му се на Рашко и мезето, и ракийката, че и приказката. Ма тя таз мека ракия на бай ти Ивана със сумата му и дяволи главата Рашкова накипри.
    Тръгна Рашко да се прибира, ма ракията и тя с него пущината. И, гледам го, пристъпя Рашко юнашката, реди наум ругатни, филми разиграва жена си как ще накара да запърха около него и за всичко да му угажда. "Ще види тя кой мъж, кой шугава овца! Ама-ха!..."
    И спира наш Рашко до къщата си, гърди издува, дъх си поема, жена си гръмогласно да извика, с метани доземи да го посрещне, царвулите да му събува. Мен даже малко страх ме хвана. В тоз момент обаче на вратата буля Рашковица се показа. Ма намръщена, бясна, разлютена.
    - Кое време стана вече, бе поразнико проклети, вечеря кой ще прави, а? С глад ли искаш сега да ме мориш? Не ти ли стига, дето нервичките по цял ден ми късаш...
    Тъй го почна буля Рашковица и врещи, врещи, та се не спря. Па Рашко посви раменца, поприбра крачета, забрави закани, забрави всичко. Затича се вечеря да тъкми и току подвикнеше:
    - Ей сегинка, зайчето ми, моля те, недей се къхари...

   Ха де сега - кой мъж, кой шугава овца?...




Тагове:   каруца,   мъж,   зайче,   Юнак,   ракия,   овца,   сянка,   мърморене,


Гласувай:
37



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dorichela - На Рашко лично ще му подаря бутил...
28.04.2010 19:35
На Рашко лично ще му подаря бутилчица ракия да му дойде силицата за тая змия :)
цитирай
2. martito - dorichela,
28.04.2010 19:39
:))))))))))))))) Аууу, сладуранке, ти чак на рима си го докарала:)))))))))
Бравос!:)
цитирай
3. dorichela - Малко ми куцат, ама. . . в изблик на ...
28.04.2010 19:48
Малко ми куцат,ама... в изблик на чувство на закрила към пустия Рашко... :)
цитирай
4. martito - dorichela,
28.04.2010 19:52
:))))) Тоз Рашко, ей, как само успя да те разчувства, "поразника му проклети":))))))))))
цитирай
5. karambol5 - Гокият- Божа кравичка :)) Ще му ...
28.04.2010 19:58
Гокият- Божа кравичка :))
Ще му подшушна оназипесничка ,в която се пееше : " И ето идва най-щасливият ден ,кОгато ти ще си далеч от мен :)))))))))))))) "
цитирай
6. drakulla - тц, тц, тц
28.04.2010 19:59
какво нещастие. Рашо-Безстрашо е символ на мъката на онеправдания български мъж! И винаги съм се чудел какво е "поразник"? Ще ми кажеш ли?
:))))))))))
цитирай
7. martito - karambol5,
28.04.2010 20:00
:))))))))))))))))))))) Ма що така подличкооооо, м?:))))))))))
цитирай
8. martito - drakulla,
28.04.2010 20:05
Имаш право, да ти кажа:))
Ма тва за "поразник" кво значи - много е разлютена героинята ми, няма как да я питам баш сега, ма пък ти се пробвай, ако искаш;)))))))
цитирай
9. drakulla - питах я
28.04.2010 20:30
мн. поразници, м. Разг. Човек, който прави поразии, пакости, бели; пакостник, злосторник.
(същ.) обесник, проклетник
Тя Буря Куртакова ли се казва?
:))))))))))
цитирай
10. vestvi - И послушен, послушен, ще кажеш жена че е, не мъж.
28.04.2010 20:30
А бе Марти къде са тия послушни жени? В кой МОЛ ги дават? Че да си взема две-три!
Една че ме събужда, друга че ме приспива, трета че ми готви!
Зърррррррррр уф май съм сънувал:)))))
цитирай
11. martito - drakulla,
28.04.2010 20:36
:)))))))))))) Хммм, drakulla, щом ти е казала, значи... бе око ти е хвърлила като гледам:)))))))
Та, Буря Куртакова ли се казва - не знам, аз Рашковица я знам, ма тя май... дракулка иска да е;)))))))))))
цитирай
12. martito - vestvi,
28.04.2010 20:38
Мчиии... таковата... то за мъже става въпрос... ма ще трябва да се почака за Мол за жени и мъже;)))))))))
цитирай
13. karambol5 - Бе я аз да ввзема акъл да не му давам, ...
28.04.2010 21:17
Бе я аз да ввзема акъл да не му давам ,че току-виж ме послушал и и изпял песничката и тогаз.......кво ша прайм :))))))
Шси умре от мъка по нея наш Рашо :))))) Май си я обича....таковата....
цитирай
14. martito - karambol5,
28.04.2010 21:21
Мчиии, обича си я, зайче си му е... люта, пиперлива... ма зайче;)))
Тъй ще да е! Май...;))))))
цитирай
15. karambol5 - Усмихна ми вечерта, Марти :))))) С ...
28.04.2010 21:23
Усмихна ми вечерта , Марти :))))) С това люто зайче :))))
цитирай
16. martito - karambol5,
28.04.2010 21:30
Няма да повярваш пък как на мен пред очите ми изниква едно шоколадово зайче - като ония великденските:))))) Ха де - кой гладен за шоколад, кой декоративно бяло зайче иска?;)))))))))))
цитирай
17. karambol5 - :)))))))))))))
28.04.2010 21:39
Шоколадов зайо :)))))))))))))Пу за мен :))))))))))))))
цитирай
18. martito - karambol5,
28.04.2010 21:43
:))))))))))))))) Остави ми поне едното уше:))) пък ако може... и двете..таковата...;))))
цитирай
19. karambol5 - Ммммммм става :)))) двете ушета за ...
28.04.2010 21:46
Ммммммм става :)))) двете ушета за теб / нали съм ларж :))))))))))))) /
цитирай
20. martito - karambol5,
28.04.2010 21:53
:))))) Щастлива съм! И доволна!:)) Ще ги схрускам едно по едно:)))
после ще прося опашчица, краче...;)))))))
цитирай
21. karambol5 - Хитрушанкеееее :))))))) Къде ще ...
28.04.2010 21:55
Хитрушанкеееее :))))))) Къде ще ходя - ще давам ....едно по едно :))))))))
цитирай
22. martito - karambol5,
28.04.2010 22:00
:))))))))))))) Мълча си, само примигвам невинно на парцалки:))))))))))
цитирай
23. bregovi4 - Ми Наде бе,
28.04.2010 22:47
ми що не му бутна у пояса една шишичка за из път, че да види она тогаз?!...
:))))))))))))))) Ха ха , бравос! Пак добре си ги докарала.. :))))
цитирай
24. basst - А тъй! Шъ пий ли? А дърво? Я падни за 20 ...
28.04.2010 23:42
А тъй! Шъ пий ли? А дърво? Я падни за 20 след като направиш вечерята.... :)))))
цитирай
25. rainbow65 - Мартито, тоз Рашко що не вземе ...
28.04.2010 23:53
Мартито ,
тоз Рашко
що не вземе
малко да се стегне
кайсиева ракийка ще пийва
ще се шляе
,
жената умря от глад бе ,
кой вечерята ще сложи-
егати шугавата овца!
цитирай
26. malkiatprintz - Хех. . . не една, ами един кашон бу...
29.04.2010 02:10
Хех... не една, ами един кашон бутилки анасонлийка му трябват на Рашко, и един голяяям телевизор за световното по футбол. Като се навърволят тигрите от комшулука за един месец да зяпат денонощно мачовете, при тая люта ракия, знаеш ли кка ще омекне булята! След края на световното ще бъде като памуче, защото иначеее... само след някой и друг месец почва Шампионската лига! Пък после Примера дивисион, че италианското Калчо... ехеее.... тигрите направо ще се разквартируват у рашкови! Нека им каже нещо, докато върви контраатаката! :)
цитирай
27. martito - bregovi4,
29.04.2010 07:45
:))))) Ма какъвто е буен Рашко - току-виж счупил шишето и се нарязал;)))))))))))
цитирай
28. martito - basst,
29.04.2010 07:46
:)))))))))))) После 20 клякания на пръсти, а?:))))))))))
цитирай
29. martito - rainbow65,
29.04.2010 07:48
Тъй, тъй - зайче, зайче, ма и то огладнява, а Рашко, като си е поел ангажимента по готвенето, да не се отмята;))))))))))))
цитирай
30. martito - malkiatprintz,
29.04.2010 07:50
:))))))))) Аааууу, че апокалипсис предричаш:)))))))))))
цитирай
31. furiika - Пу, да не съм мъж!
29.04.2010 09:56
:)))))
цитирай
32. rpatel - :-))) Браво на героинята ти! Добре ...
29.04.2010 10:24
:-))) Браво на героинята ти! Добре го е обучила. Тъй де! Хиляди години жената е била слугиня ня мъжа си, време е за смяна на ролите! :-))
цитирай
33. martito - furiika,
29.04.2010 10:34
:))) Пу, пу;)))
цитирай
34. martito - rpatel,
29.04.2010 10:34
Разнообразие да има малко;)))
цитирай
35. romanov - Хехе!:))
29.04.2010 11:11
Браво!
цитирай
36. martito - romanov,
29.04.2010 11:28
Аз пък си чакам продължението за г-н Кръстев:))
цитирай
37. miaa - Прекрасна си:))))Невероятно п...
29.04.2010 14:42
Прекрасна си:))))Невероятно пишеш! Бог да те благослови,Martito!:)))))
цитирай
38. martito - miaa,
29.04.2010 14:51
Ведро усмихнат ден, miaa!:)
цитирай
39. andi2 - МАРТИ,
29.04.2010 18:17
Сигурна ли си , че твоята героиня нещо не е сънувала??????????
и после да е била сънена ?????????????
или пък ти нещо да не си разбрала ??????????????????
:)
цитирай
40. drakulla - martito,
29.04.2010 20:19
Сватовнице, от благодарност към теб за "чудесния" избор за мен, ти замислям достоен кандидат-жених...Първо ще започна от Гъньо, Подьо, братовчедите им Стенограф Ситнисалатов и Пульо Клатуров. Вярвай ми, ще избера най-достойния измежду тях...
Да, няма да се бавя, знам че като видиш кандидатите, ще изгаряш в очакване
:))))))))))))))))))))
цитирай
41. amenda - Ох, поучителен е твоя разказ, няма ...
30.04.2010 00:00
Ох, поучителен е твоя разказ, няма спор, то и аз моя мъж тъй го навиквам като Рашковица почти, ама като опъне 2 питиета и свивам знамената, требе баланс да има, не може...
Усмивки и вдъхновение момиче :-))
И браво!!!
цитирай
42. newlogic - Мартито, съжалих го този Рашко. Ако ...
30.04.2010 00:17
Мартито, съжалих го този Рашко. Ако беше оправил мойта каруца, вместо да го черпя кайсиева ракия, щях да отида да хвърля един бой на жена му. Да видиш после как ще слуша :))))))
цитирай
43. martito - andi2,
30.04.2010 07:52
Всичко е възможно, всичко..:)))
Почвам да се чудя дали наистина не е сънувала някой кошмар... или пък Рашко да й е липсвал...:))))

Както винаги си позитивно настроен:))
Поздравчета!:)
цитирай
44. martito - drakulla,
30.04.2010 07:54
Е, та сега каквото сърце ти подскаже:))))
Инак - героинята ми те избра:)))))))))))))
цитирай
45. martito - amenda,
30.04.2010 07:56
Доколко е поучителен текстът - не знам, но пък определено не е нужно някой само да мърмори, за да бъде "носен на ръце"... Но пък хората сме толкова различни..:)))))))))
цитирай
46. martito - newlogic,
30.04.2010 07:57
При всички положения щеше да слушка, даже много:))))))
цитирай
47. ren - -------
30.04.2010 12:11
аа...хич ни ма халосвай! - не вярвам аз Рашко, гат е с бяла Рада(ракия) зареден, вечеря да тъкми...по скоро трябваше да ги сбиеш, а тъкменето да е за закуската...Чудомир-ка такава! - радвам ти се!
цитирай
48. ani101 - ох, горкия Рашко :)))
30.04.2010 18:20
ох, горкия Рашко :)))
цитирай
49. martito - ren,
30.04.2010 19:13
Хич тъ ни халосвам, мари, ей я ду мени Рашковица шъ дукажи;))))))
цитирай
50. martito - ani101,
30.04.2010 19:14
Добре си му е с Рашковица, инак шса пропий;))))
цитирай
51. drakulla - :)))
30.04.2010 20:00
ти сама ще си го избереш, иначе после все ще ми се цупиш какъв "дръвник" съм препоръчал :))))))))
цитирай
52. martito - drakulla,
30.04.2010 20:51
:))))))) Така, така - бих ти се и цупила, и обвинявала, и хокала;))))))))))))
цитирай
53. razkazvachka - четох го вече като анонимен:))))
30.04.2010 23:35
пък сега дойдох да си го прочета и да си призная, че си е кеф да те чета - и си те оставям за съживяващо и животоспасяващо:))))
цитирай
54. martito - razkazvachka,
01.05.2010 09:17
Добро утро! Усмихнато-слънчев ден, разказвачке:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martito
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2844479
Постинги: 327
Коментари: 10487
Гласове: 37662