Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.07.2010 19:44 - Човек и добре да живее, прави ремонт
Автор: martito Категория: Лични дневници   
Прочетен: 14803 Коментари: 58 Гласове:
-6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Мдаааа... Човек и добре да живее, прави ремонт. Или съседите му правят ремонт. А какво мислите е нужно за един ремонт? Пари? Добри майстори? Нерви? Много нерви?... Да, ама не! Няма страшно - аз така се заблуждавах само до преди няколко дена. А истината се оказа далеч по-простичка и очеизваждаща. За да започнете ремонт, не ви трябват ни пари, ни нерви, ни майстори, ни акъл даже. Трябва ви жена! Само една жена! /Е, за по-придирчивите, може и да са две или три, или колкото си пожелаят./ И не се смейте, говоря ви от опит.
    Та - има ли жена - има и ремонт. И аз като всяка уважаваща себе си жена, без значение, че уж добре си живях, в един вълшебен миг просто издивях. Взех да се чумеря на стените в къщата си, да ги фиксирам през очилата и над очилата не особено доброжелателно, да мрънкам наум и на глас, че тц, бе, нещо не ми харесват така, ма никак не ми харесват тия стени, не ми ходят някак на... на, на нищо не ми ходят, ако щете и на цвета на косата, че и на лака за нокти.
    Та в един момент зяпах сърдито стените, дъвках устни, почесвах се по косата си рошава, буква Ф им играх с ръце и в следващия момент се озовах с валяче и четки в едната ръка и кутии с латекс в другата. Не, не викнах майстори кефа да си правят и да ми клепат наляво и надясно, па аз после да чистя след тях като изоглавена. Не! Реших, че най-после му е дошло времето да осъществя детската си мечта, която майка ми навремето упорито шамаросваше. А детската ми мечта ли? – Ми, да рисувам по стените.
    И моля, моля – не се заблуждавайте – не съм художник, ни па съм майстор бояджия нещо. Не съм! Но пък за сметка на това съм шантавееща за поне десетима и имам въображение за поне сто човека, и квото съм рекла, че ще сторя, ще го стора, колкото и усилия да ми струва. На всичкото отгоре сега нищо не ми се изпречваше да изпълня замисленото – ни акъл, ни образование, ни па фактът, че не съм много сигурна какво правя и дали изобщо ще направя нещо де. Но пък съм голямо момиче и имам богат, пребогат опит от гледане на майстори бояджии. Е, ясно е, че теорията няма нищо общо с практиката, ма пък изненадващо за мен - имах подкрепата и дейната помощ на майка ми.
    И както казват в приказките - речено-сторено, а аз добавям и боядисано. Оказа се, че да боядисваш е доста забавно, лепенето на тапети също, дори и да ти се налага да слизаш и да се качваш безброй пъти на стола; дори и после да те болят не само ръцете, ми и врата и изобщо цялото тяло; дори и да не можеш да заспиш от умора. Но гаранция - не се умира!
    Е, имах известни подозрения в началото, че стените ми ще затреперкат от страх, ще се отскубнат и ще побягнат вдън гори тилилейски или просто ще се срутят при мисълта, че аз ще ги боядисвам, но те издържаха геройски. Даже май им хареса промяната, щото две от тях изтърпяха и пребоядисване с друг цвят.
    А за грубо казано две седмици, целият ми апартамент беше освежен в разцветките на розова орхидея, люляк, лотос, лимон и червено.
    Аз съм доволна от резултата - всяка своя приумица превърнах в реалност. А доколко съм се справила? Ми... не знам. Само ще спомена, че майка ми е очарована от майсторенето ми, а две малки, сладки, доста любопитни и усърдни помагачета, които порисуваха малко по стените ми, казаха, че съм най-най-най- каката бояджийка с най-най-най- апартамента на света.
    А сега като оставим настрани саморекламата, искам да споделя с вас някои мъдри умозаключения, до които стигнах, докато оцветявах стените и таваните:
    1. Неженени мъже, не си правете труда да киприте дома си за бъдещата невеста, та като я вземете, тя само сандалките да си събуе и да влезе наготово. Излишно е – вервайте ми! Всяка жена си има свои възгледи за подредба и наредба и докато се усетите, ще е наложила "освежаване" с ваша или без ваша помощ;
    2. Това сам да правиш ремонт в къщата си си има своя голям недостатък - не можеш да се провикнеш възмутено "Ей, начи, тез майстори, начи, ръцете, бе, ръцете си оставили, ама!" Но от друга страна пък винаги можете да обвините латекса;
    3. Развенчах окончателно баща си като пророк! Опровергах думите му "На кого ли къщата ще подпалиш някой ден?..." Е, определено ничия къща няма да подпаля. Но мога да я нашаря. Вече го доказах;)





Гласувай:
43



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lubara - Поздрави, martito !
21.07.2010 19:52
Че я да дойдеш вкъщи, знаеш ли откога банята се нуждае от ремонт. Плочки слагаш ли, абе какво те питам, ти си царица на лепенето на плочки, нали?!
цитирай
2. martito - lubara,
21.07.2010 19:57
:)))))))))))))))) Бе чак царица не съм, ма принцеса съм:)))))))))))))
Имам и доказателство - една плочка в един хотел в Созопол е залепена от двете ми ръце, които за моя изненада не се оказаха и двете леви:))))))))))))))
Та - нямаш грижи за банята:)))))))))))
цитирай
3. cefulesteven - :)))) Изводите са страхотни.
21.07.2010 20:03
:))))

Изводите са страхотни.
цитирай
4. martito - cefulesteven,
21.07.2010 20:06
:))))))))))))) Нали? Пък аз все се чудех що майсторите все акъл дават - пък то, докато майсториш, мисълта все пак работела;))))))))
цитирай
5. karambol5 - :))))))))))))))))))))))))))...
21.07.2010 20:56
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Браво Наде :)))
Кога ще наминеш къмто нас ,мм ? :))))))))))))))))))
Има бая за ремонтиране ;)))))))))))) Аз на първо място :)))))))))
цитирай
6. newlogic - Ако беше жив Сталин щеше да каже :...
21.07.2010 21:09
Ако беше жив Сталин щеше да каже :
"Имет жена, имет проблема
Нет жена, нет проблема"
:))))))
цитирай
7. martito - karambol5,
21.07.2010 21:31
:))))))))))) Абе ще дойда аз и теб ще ремонтирам, ма гледам нещо менюто дето изготвя Милото ти не е баш хранително, па аз ще имам нужда от силици таковата;))))))))))
И, сега, ако разрешите проблема с храната - идвам и ще ремонтирам всичко:)))))))))))))))
цитирай
8. martito - newlogic,
21.07.2010 21:33
:))))))))))))))))))))))) Така, така, ама ако няма жена знаеш ли що хора ще останат без работа, м?;))))))))))))))))))
цитирай
9. newlogic - 8. мартито
21.07.2010 21:58
Права си, да знаеш! Строителния бизнес съвсем ще замре, пък и козметичния, и текстилния, и...., ама като се замисля, май само пивоварния бизнес ще просперира и спорта :))))))))))
цитирай
10. kosara2008 - :))) их,
21.07.2010 21:58
що не ме окнА ???? д а с и шарим двенките....сега мислам да ти се цупя и да не ти гласуфкам дааааааам, но

понеже си найнайнайрисувачка, ето ти една точица и от мен:)
цитирай
11. martito - newlogic,
21.07.2010 22:03
:))))))))))))) Да де, ама ако няма жени, надали ще има и мъже, та и пивоварен бизнес, че и спорт;)))))))))))))
С други думи - с жените - зле, без жените - съвсем зле;)))))))))))))
цитирай
12. martito - kosara2008,
21.07.2010 22:06
Е, вече си поканена - имам врати да боядисвам и една тераска, която тепърва ще бъде кипрена:)) А аз ще се постарая да не ми се сърдиш, да си ми усмихната и да не мислиш за разстояния:))
Гушкане пъстроцветно:)
цитирай
13. newlogic - 11. martito
21.07.2010 22:09
:)))))))
Така е. Ако няма жени, няма да има кой да ни разнообразява живота, няма да има кой да ни създава работа, няма да имаме тъща, която да мразим :)))))
"Една тъща отива при зетя си и казва:
-Зетко, имам две новини за теб, една добра и една лоша!
Зетят:
- Ами виждам, че си жива и здрава. Сега да чуем хубавата!"
цитирай
14. martito - newlogic,
21.07.2010 22:11
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Горката тъща:))))))))))))))))))
Обаче знаеш ли - има доста случаи, в които зет и тъща се разбират, обаче невеста и свекърва да се разбират - по-рядко се среща:)))))))
цитирай
15. newlogic - 14. мартито
21.07.2010 22:17
Така си е! То на мен ми е трудно да се разбирам с майка ми, пък кво остава за бъдещата и снаха :))))))
Ето още малко смях
"Обажда се един на приятел:
- Да отидем утре за риба?
- Чакай, сега ще питам жената.
След малко:
- Е, ще ходим ли?
- Не, няма. Жената ми разреши да си пия ракията вкъщи..."
-------------------------------------------

Запознават се мъж и жена, водят непринуден разговор: Мъжа:
- Какво работите?
- Учителка. А вие?
- Доктор.
- Гинеколог?
- Не... но мога да погледна.
-------------------------------------------------
Мъж тича в районното и вика:
- Стрелях по тъща си, вкарвайте ме в килията!
- Тя умря ли?
- Ако беше умряла, за какво щеше да ми е да се крия тук!

:)))))))))))))))))))))))))
цитирай
16. martito - newlogic,
21.07.2010 22:24
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Невероятен подбор:)))))))))))
Мерси, че ме разсмя:)))
цитирай
17. newlogic - 16. мартито
21.07.2010 22:29
Удоволствието е изцяло мое :))))
цитирай
18. dorichela - Наденцеее, като ме удари вдъхно...
21.07.2010 22:43
Наденцеее, като ме удари вдъхновението, ще те викна да нарисуваме и моите :)
цитирай
19. martito - newlogic,
21.07.2010 22:50
:)))) Лека вечер с пъстроцветни сънища:))
цитирай
20. martito - dorichela,
21.07.2010 22:54
Немаш грижи:))))))))))))))) Ще си оцветяваме и шса смеем:))) А найш ли къв хубав пъзел съм изписала на едната си стена, м?:))))))))) Щи хареса:))))
цитирай
21. divna8 - Шаренко да ти е, Мартииии :)))))))
21.07.2010 23:42
И весело да ти е, а кому къщата ще подпалиш / т.е. - пребоядисаш :))) / ... да си е проблем между тейко ти и зетя... някогаш :):):)
Така се разсмях, такива едни спомени ме налегнаха - пробудени от твоите рисувателни въжделения... Художничка-приложничка... :):):)
Усмихнати и цветни сънища ти пожелавам, Марти :))))))
цитирай
22. dengubara - Машаллаа! Това се вика жена на място! Кеф ти оранжева стена в съседство с лимонена,
21.07.2010 23:45
кеф ти розовко с пъзелче - и на тъщата място намира и смисъл в живота!
Ама как да придиряш!
Блазе му на рибаря от - недалечното ти бъдеще?

Хайде, пък аз ще видя за едно букетче - дала си основните тоналности, смятам да се консултирам с цветарката и да ти пратя едни виртуални жълти рози, а?
цитирай
23. andi2 - М.
22.07.2010 01:42
точка 1 от забележките е съвсем вярна
констативен протокол от ..........
Аз също много обичам да рисувам по стените
като мъничък------>>>>>>>> с бонбони
Сега вече не ми дават :(((((

А колкото до това -----------"На кого ли къщата ще подпалиш някой ден?..." -------->>>>>>>>>> никога не е късно ...............
:)
Дано да ти са сладки сънищата
:)
цитирай
24. kosara2008 - ааааа не, на ти боже на мене що не може ...
22.07.2010 01:56
ааааа не, на ти боже на мене що не може :))));)

ге....не обичам врати......на мен ми дай по стени да си рисуфкам ,ей така нагоооооре, после надоооооооооооолу, да ги пресичам с кръгчета, пирамидки и тук там да бодна по едно цветенце, тъкованка едно с пет листенца и със зелено вратле... , а тииии

врати, уф, ама грам романтика нема у вратите да знаиш и току виж, хлопнат...бръбръъъъбръп...втресе ма, щя спя..ей гу влакчета на Сънчо,ох, и той Сънчото викам, идин пън ама айде :))) цун за лека нощ

ютре че те обядам да вида ко си ми рекла........
цитирай
25. inel379 - :)
22.07.2010 02:21
По време на ремонт губя чувство за хумор!
Но ти пак ме развесели!:)
Как да не се въздържиш в подпалването!:)

цитирай
26. ninaantonova - Ех, Наде, разбунваш духовете!
22.07.2010 07:19
И мен ме чака ремонт, но у нас ще го прави не майстор от вън, ами моя съпруг, та ще има пак хър-мър. Не ща да си помисля изобщо, но нали знаеш приказката - " тази работа тебе чака щерко, казала майката"!
Поздравления за начинанието. Познато ми е. Преди години и аз нарисувах стените на кухнята. Но нямах подкрепата от никой в къщи. Е, трудно се заличиха в последствие "рисунките". Я качи някоя друга снимка, да видим творенията, все пак е оригинален и нестандартен вид ремонт. Чао и хубав ден. Дано е прохладен! :)
цитирай
27. martito - divna8,
22.07.2010 07:31
Веселко и шаренко ми е:)) А човекът, чиято къща ще бъде "подпалаена"...ъъъ.. нашарена... май ще е най-добре нищо да не му се казва, изненадка да му е;))))))))))))

Добро утро, Дивна, с пожелание за пъстър слънчев ден:)
цитирай
28. martito - dengubara,
22.07.2010 07:36
Жълти?...Ами, може, макар че и бели рози няма да откажа:))))))))))))
Иначе посочените цветове на латекса са страхотни и много нежни:))
цитирай
29. martito - andi2,
22.07.2010 07:38
Рисуването с бонбони си е класика направо! А рисуването по мебели съвсем:))))))))
Едно приятелче от детството с рисуване по мебелите успяваше да изправи косите на майка си за нула бройки... от гордост де, не от нещо друго;))))))))))))))))))))
Слънчев и усмихнат ден:))
цитирай
30. martito - kosara2008,
22.07.2010 07:42
Напротив, Сари, да рисуваш по врати е много по-интересно - на всичкото отгоре от мисризмата на боя не се уморяваш, само ти става по-веселко;)))))))))))))))
И не бързай да се отмяташ - казах ти, че имам и тераска, която тепърва ще се ремонтира, а следователно и боядисва:)))
И не на последно място - ако пак не ти стигне /както не им стигна рисуването и на малките ми помагачета/ и на теб обещавам когато следващия път правя ремонт, да те викна и да си рисувате на воля:)))))))))
Доброутренски усмихващи те букетчета гушки с аромат на кафе:))
цитирай
31. martito - inel379,
22.07.2010 07:47
Винаги съм обичала ремонтите - с миризмата си на боя, на ново, на чисто; с разхвърляността си преди това и с въвеждането на ред след ремонта:) Да, има моменти, в които никак не е весело, но да виждаш как изпод ръцете ти излиза нещо хубаво, различно... си е направо радост:))
Усмихнат пъстро-слънчев ден, inel379:))
цитирай
32. martito - ninaantonova,
22.07.2010 07:57
Значи знаеш какво е да си "рисуваш" по стени:)) А ти умееш да рисуваш - спомням си едни твои творби, които са доста сполучливи:))
снимки ми е проблем да кача, щото от телефона ми нещо не щат да излизат в блога. А иначе в кухнята съм събрала цветовете - лимон, розова орхидея и люляк, лотос /за тавана/ - и там всяка стена и чупка е със свой цвят. И ако преди избягвах влизането в кухнята - сега си умирам да стоя там:)) Такава я исках - цветна, радваща, топла:)
А пъзела беше приумица от една нощ, в която не можах да заспя от умора, но е такава играчка, че повече не може да бъде:))
С удоволствие ще дойда да покажа умения и въображение у вас и тоя път няма да си сама, ще сме две:)))
Усмихнат ден с цветно настроение:))
цитирай
33. kosara2008 - добро, дОбро...:) с горен ред бисерни зъпки,....
22.07.2010 08:54
тераската викаш остана за мен, хубаво ще е ,като къщичка на слънчо че я натъмънимммм,аз доволен;)
цитирай
34. martito - kosara2008,
22.07.2010 09:16
Точно така те искам, Сари - усмихната:)) И тераската я искам такава - слънчева:)) Знаех си, че мога да ти я доверя изцяло:)))
цитирай
35. karambol5 - Мартичкооооо, за теб ще има спец. ...
22.07.2010 10:01
Мартичкооооо , за теб ще има спец. меню :)))))))))))))
Но обещаваш да ме ремонтираш ,налиииииииииии ;))))))))))))))))))))
цитирай
36. martito - karambol5,
22.07.2010 10:06
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))
Що ли си мисля, че ти не схващаш обещанието ми да те ремонтирам като да те нашаря здравата с латексче, м?:))))))))))))))))))
цитирай
37. sweetvanilla - Така, така. . . И аз си мислех, че сме ...
22.07.2010 10:29
Така, така... И аз си мислех, че сме приключили ремонта миналата седмица и че вече свободно мога да се фукам, че стаята ми има 2 зелени и 2 оранжеви стени... Отвоювах ги със зрелищен спор и бой с четки и мечета, тъй като това за художествените отклонения в интериора ми спечели като малка един здрав бой и смяна на тапетите в моята стая, които така изкусно бях нашарила с пастелни пейзажи. Родителите ми все още не са съгласни с моите изчанчени приумици в тая област. Ама снощи пък майка ми ме "зарадва", че трябва утре да измажа и коридора... Съвсем съгласна съм с аксиомата ти за жените и ремонта. Особено че тоя вкъщи почти изцяло аз и майка ми го правихме, но явно ще го завърша сама. :)
цитирай
38. martito - sweetvanilla,
22.07.2010 10:53
Браво, момиче! 2 зелени и 2 оранжеви стени - страхотно!! И честито!:))
А майките... мдааа... странни са - шляпат ни като деца, като рисуваме по стените, а като пораснем - ни се радват и ни "радват" с нови за рисуване стени;))))))))
цитирай
39. karambol5 - Аууууу, че си лошавааааааа :)))...
22.07.2010 11:04
Аууууу ,че си лошавааааааа :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
40. martito - karambol5,
22.07.2010 11:10
:)))))))))))))))) Аааа, не - мога да ти кажа, че натрупах бая опит в боядисването и съм много добра.... бояджийка:)))) Пък;))))))))))))))))))))))))))
цитирай
41. miaa - Усмивки за една очарователна жена :))
22.07.2010 11:27
Наистина си прекрасна:)))) Хубав слънчев ден, Martito!
цитирай
42. trjufelihayver - Ще се окажеш права
22.07.2010 12:31
Всеки ден се будя от ремонтите на съседките !
Действително са все жени,ама това е защото една е хванала шефа за .....,а преди тя му беше просто обслужващ персонал,къде стигна момичето...
А пък новонанесената дори не я знам каква е,важното е,че тя е някаква странна физиономия,а мъжа й някакъв тип - шушумига,а за останалите входа жени няма да говоря,че над нас живеят руско семейство - само жени и не питай какви големи жени стъпват тежко с токове слизайки от "Мини купъри"
цитирай
43. candysays - Дам.. Макар добре да си живеем - почваме ремонт! :)))
22.07.2010 13:15
Та - съвсем на място и навреме ми дойде твоят така свеж и прелестен постинг! Благодаря! :)*
цитирай
44. boristodorov56 - Поука!
22.07.2010 13:52
Човек и да не прави ремонт пак живее добре!
Щом го е направил лани.
цитирай
45. karambol5 - Хайде да не споделям съседите как ...
22.07.2010 14:27
Хайде да не споделям съседите как ремонтират ! Не съм сигурен дали жена движи нещата ,но вероятно не ,защото се туткат няколко години :) И улицата разкопаха чак ! Не знам какво правят ,но им трябва Мартито ,за да сложи ред в нещата !
Не се издържат вече тез ремонти ! Тююююю ,не се натуткаха ,не се наремонтирха ............Ма мъже...кво да ги правиш :)))))))))))))))))) : Р
цитирай
46. semtomovi - Всички страдаме от тоя проблем в Бг
22.07.2010 14:35
Да надживееш 1 ремонт. Така се казва ))))
цитирай
47. martito - miaa,
22.07.2010 14:52
Най-шарени усмивки и за теб, мила miaa:))
цитирай
48. martito - trjufelihayver,
22.07.2010 14:56
Няма какво да се лъжем - жените са в основата на ремонтите и тропането!:)
горките мъже...;)))
цитирай
49. martito - candysays,
22.07.2010 14:57
Радвам се, че се отби при мен и се усмихна:)) Цветущо настроение и още много усмивки:)
цитирай
50. martito - boristodorov56,
22.07.2010 14:59
:))))))))))))))))))))))))
Да, ама да сложим и уточнението - ако живее сам, инак има ли жена наоколо, ще се погрижи да поживее и по-добре;)))))))))
цитирай
51. martito - karambol5,
22.07.2010 15:01
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Тъй, тъй не се натуткаха амчи:))))))))))
Ма нямат нужда от мен, ми от майка ми - да ги поошамари, та да им дойде акъля у тиквите;))))))))))))))))

Иначе когато и да правят ремонт съседите, които и да са - непоносими са и това си е!:))
цитирай
52. martito - semtomovi,
22.07.2010 15:03
"Да надживееш един ремонт":)) Звучи страшно добре.... и се изисква наистина смелост да надживееш един ремонт, особено пък ако е на съседите...:))
цитирай
53. boristodorov56 - Жените са единствената причина за мъжкото благополучие и душевен комфорт.
22.07.2010 16:53
martito написа:
:))))))))))))))))))))))))
Да, ама да сложим и уточнението - ако живее сам, инак има ли жена наоколо, ще се погрижи да поживее и по-добре;)))))))))


Постарах се заглавието да не дъха на сексизъм.
цитирай
54. katan - Марти, Марти!:)))
24.07.2010 10:56
Обичам те, знаеш го!
Поздрави!:)))))))))))))
цитирай
55. malkiatprintz - Ахаааа! Ей сега загрях! Доправи ли ...
27.07.2010 05:05
Ахаааа! Ей сега загрях! Доправи ли ми се ремонт, си взимам жена, а с парите заминавам на море. Като се върна - да е освежено :):):) Ииии.... понеже трябва да се освежава често, за всеки ремонт - нова жена. Така де, трябва да има разнообразни промени в интериора :):):)
цитирай
56. rossasommer - Имам само едно извинение
29.07.2010 10:31
че едва сега чета тази страхотна бояджийска одисея - бях на изпит! :)))))))))))))))))

Въпрос по същество: правите ли ремонти и по Немско? Нещо като екскурзия-магазинна терапия - бояджилък? Три в едно :) Без майтап.
цитирай
57. анонимен - Първи, основен и ръководен принцип от естетиката на старшина Гъзибаров:
29.07.2010 15:46
Щом е шарено, значи е хубаво!
цитирай
58. kasnaprolet9999 - Голяма сладурана си, нямаш грешка. ...
12.08.2010 10:12
Голяма сладурана си, нямаш грешка. Аз също съм намислила един пъклен план за вилата, дето мъж ми се кани от пет години да смени керемидите и все не намира време за това. Всички селски плъхове се събраха в подпокривного ни пространство, едвам ги изгоних. Не че ще тръгна като котката ми по покрива да реда новите керемиди, но ще събера стройна дружина от млади момци и ще им вися над главите до като не оправят всичко. Голяма командаджийка съм. Навремето участвах в зидането на тухлите и правенето на арматурата на плочите на вилата. Изпълни се детската ми мечта да правя къщи, за това напълно те разбирам, забавлявала си се чудесно, както и аз тогава. Друго си е да виждаш, как нещо ново изниква под ръцете ти. Тогава работех в една научна дирекция и разработките в които участвах отиваха в една тъмна стаичка на съхранение, нещо като архив и повечето от не виждаха бял свят. Та тмоите зидарски занимания някак запълваха желанието ми за творческа изява.Много ме развесели днес.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martito
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2852879
Постинги: 327
Коментари: 10487
Гласове: 37663