Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.08.2010 11:35 - С един куршум... три заека
Автор: martito Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11639 Коментари: 66 Гласове:
-5

Последна промяна: 23.08.2010 11:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    "Какво ли се е защурал Герчо като невменяем?" - мислеше си Ламби, дорде гледаше как Герчо Гъргала шареше на зигзаг из пътя, мърмореше си нещо неразбираемо под нос, предъвкваше устни, налагаше се по главата, сякаш се обвиняваше за нещо и току не изпискваше болнаво.
   - Ей, Герчо, какво ти е, бе мойто момче? Добре ли си?
   - Добре съм, бай Ламбе, ма няма за дълго да съм добре! Беше то каквото беше... - зави жаловито Герчо и пак взе да се налага по главата.
   - Хммм... - замислено почна Ламби - я ела тук, седни до мен и ми кажи що тъй не си добре. Дишай, Герчо, издишай, дишай...
   Седна Герчо при Ламби и въздух дълбоко взе да си поема и шумно да издиша. Ма поне пет минути още крака му потропваше нервно, очите му от напрягане и тревога се кокореха страшно, а жилите му от напрягане до пръсване се бяха опънали. Успокои се все пак Герчо, де, и почна болкта си да изплаква:
   - Замина сутринта жената с влака до града - палто, цървули и калпак да ми купува. И има-няма половин час след нея цъфна у дома Цонка Щърбата, нейната приятелка, дет още е мома. Де я е жената, пита тя. Обяснявам аз. Ма Цонка не си тръгва, ми стои, забила поглед в земята, свила раменца, кърши китки и аха-аха да се разплаче. Викам й аз да се не натъжава, за малко е жената до града отишла, следобеда рано ще се върне. Ехе, че като ревна оная ми ти Цонка, като зареди ред сополи, ред сълзи, ред хълцане, ред лигавене. Аз - шаш и паника! Хубава работа! Чак пък толкоз да се разстройва, че жената я няма - ужас! Спуснах се аз да я успокоявам. Па тя като ме награби, като ме стисна силно, че като ревна дваж по-силно - съвсем се сащисах. Брех, Боже, чак пък толкоз ли без жената не може, бре?!?!
    Едва ли не я завлачих вкъщи, на закрито - комшийски любопитни очи да не сбира. Сложих я да седне, тя ме държи и не пуска. Да й се ненадяваш каква сила има Щърбата му със Щърба. Ма се отскубнах, де, кърпа й дадох да се не сополиви такваз, че и чаша вода й налях. И редя аз търпеливо, че жената ще си дойде, няма да се бави много, само ще напазарува, а върне ли се, веднага при нея ще я пратя. Цонка реве, та се захласва. Чак по едно време не издържах и й лиснах в лицето кана с вода. Попозадави се малко Цонка, попримига малко с отворена уста, ма барем спря да циври. Остана й само да хълца, ма то се търпи. И взе, че проговори. Съю, на когот китката си била дала, видяла при чешмата виртиопашкова Тонка да задиря. Цяла нощ сън не я хванал, сама себе си оплаквала, че ей на и Съю я не искал, па преди него и Жеката, и Цанчо Драгойчев, и не знам си кой още. Стара мома щяла да си остане, бял ден нямало да види, цяло село вече й се смяло... Абе, луда работа, ма на - какво да го правя аз това чудо, а?
   Па се сещам бай Ламбе как ний мъжете се церим. Извадих й аз бутилка вино отлежало, и буркан сладко от череши. Приплаква Цонка, нарежда нажалено, ма чашките една след друга обръща и да й доливам не ме спира. Поуспоки се сякаш по едно време, че и от сладкото си взе. Малко й понадебеля езика, позавали говора, ма очите й живнаха де. Брех, викам си аз - оправи се момето, дойде й акъла в главата. И дорде си го кажа, оназ ми ти Цонка, както се разхили, така и се килна назде на стола и заспа. А така - съвсем я втасах аз сега!
   И какво да я правя, какво - премествам я на леглото, че не дай си Боже, ако пък падне от стола - тогаз пък какво ще я правя. И да се събуди Цонка, да се събуди - не! Викам аз - "Цонке ма, Цонке, събуди се, ма!", с вода я пръсках - тя само се протяга, примлясква жадно и се обръща на другата страна. Па мойта има-няма час и ще се прибере. Какво ще й обяснявам, бай Ламбе, а? Как истината да й река? Тя и на думичка една няма да ми повярва, ще каже, че само съм я чакал зад ъгъла да свие, и Цонка съм напил, че с нея да мърсувам...
   Разсмя се Ламби с цяло гърло, а на Герчо сълзи в очите избиха. На другия ден обаче Ламби и Герчо пак бяха заедно, но и двамата вече се смяха и с винце се черпеха.
   - Сполай ти, бай Ламбе, сполай ти за съвета! Бая болеше това да се оскубя и надера сам, ма си заслужаваше, бай Ламбе, заслужаваше си! Кат ме видя такъв кахърен, наплашен и раздърпан, жената спря да врещи, а като ме чу как съм се дърпал и как едва съм се отскубнал от Цонкините пияни мераци, как съм бягал и как ти си ме спасил, бай Ламбе... От поглед не ме изпуща и се чуди с какво да ме наглези. А Цонка... И тя добро намаза. Е, първом Цонка беше като в небрано лозе, мигаше неразбиращо, докато жена ми я овикваше, и само хълцаше от време на време, ма пък късметлийка, бе. Баш тогаз кога жената зачумоса Цонка, мина Съю покрай нас, та видя как малко й оставаше на жената Цонка да нашляпа, та прескочи плета, застана на пътя на булката, скръцна й със зъби, па награби Цонка и айде - да я спасява. Сполай ти, бай Ламбе - с един куршум два заека!
   Разсмян от душа, Ламби вдигна чашата с винце за наздравица, па рече:
   - Три заека, Герчо, три! Ха наздраве!




Гласувай:
32



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - :)
23.08.2010 11:52
Чудомирке, де ги намираш тез зайци бре:))))))))))))))
цитирай
2. martito - starbuck69,
23.08.2010 11:55
:)))))))))))))))
Абе да ти кажа, сега като позахладня малко и зайците взеха сами да излизат, преди все под сенките дебели се криеха;))))))))))
цитирай
3. анонимен - :)))
23.08.2010 12:39
Абе да не вампирясаха тез гадинки, да не ги думкаш със сребърни куршуми:)))
цитирай
4. cefulesteven - Както винаги:)))))))
23.08.2010 12:53
Както винаги:)))))))
цитирай
5. martito - starbuck69,
23.08.2010 13:00
:)))) Бе не вампирясаха, ма нещо много се ослушваха и се правеха на заспали лисици:))) Ма ще взема да ги насурвакам аз по твой пример, та ще видят те;)))))))))
цитирай
6. martito - cefulesteven,
23.08.2010 13:00
Много разсмяна и лека седмица, Стефане:))
цитирай
7. karambol5 - Хихихихихихихихихихихихихих...
23.08.2010 13:23
Хихихихихихихихихихихихихихихихи:)))))))) Горката Цонка :))))))
Онзи наикаваец Съю какви ги е надробил .....мискинин с мискинин нИеден :)))))))))))
цитирай
8. martito - karambol5,
23.08.2010 13:39
Той - Съю, той и само той е виновен за всичко! Ма пък я виж как трима се облажиха от неговата каша;))))))))))))
цитирай
9. kosara2008 - що,ти да не твърдиш,
23.08.2010 13:55
че Герчо ся е облажил?!?!?уау,де гу чукаш де ся пукна...той, бай-то Ламби как само разпозна третио зайобайо,а
аз гу мислех за света водицъненапина, тюх...

:))))))))))))))))))))))умен чиляк ей,

чудолудо си ми ти ,

обичам та/туй гу прихванах сеги ут бургаскуслънчивубрежкутутуморе, те там така ми сричат - обичамта............/
цитирай
10. martito - kosara2008,
23.08.2010 14:09
Ламби е хитрец безподобен:))))) Ама да ти кажа, това как само се смее на чуждите неволи... бе не бива баш така, ма айде - герой ми е, прощавам му;))))))))))))))

все тъй на слънчево "обичамта" да те сричат:))
цитирай
11. cvetnica - Ха, наздраве за бай Ламби!
23.08.2010 15:09
Те що викат хората: питай патило, а не старило!
Ама леко не вервам, че се е дръпнал Герчо, сигур е сторил някоя мараза, но си не признава, на читав се прави! Че мома си е било момичето...това със сладкото да не е хитроумна подсказка за истинската случка, а?
Признавай бърже, Наденце!
цитирай
12. martito - cvetnica,
23.08.2010 15:42
Признавам, че обичам сладко от череши, но не и в комбинация с вино:)))))))))))))
А па Герчо... знам ли го и аз колко се е дърпал, ма факт е, че момето на закрито завлякал да разтушва...мое пък това да е било третия заек;))))))))))))
Усмивки, цветно Лили:))
цитирай
13. анонимен - :))))
23.08.2010 16:15
Сладко от череши в комбинация с вино, става малко като "шамар с тухла" :)))))
цитирай
14. martito - starbuck69,
23.08.2010 16:25
"Шамар с тухла", а?:)))))))))))))))))))))) То това звучи като световна война;)))))))))))))))))))))))))
цитирай
15. dorichela - Лобирам
23.08.2010 16:46
бай Ламби главен съветник да го направим :):)
цитирай
16. анонимен - :)))
23.08.2010 16:47
После боли глава от това сладкото. На сутринта като смукнеш от чешмата и стъклото нa водомера хлътва:))))))))))))))
цитирай
17. martito - dorichela,
23.08.2010 16:53
Не че нещо против... ма сякаш повечко заслужава, м? Като че ли... президент нещо...;)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
18. martito - starbuck69,
23.08.2010 16:55
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))) Е, затва ще се набляга на киселите краставички:))))))))))))))
цитирай
19. karambol5 - бай Ламби главен съветник да го н...
23.08.2010 17:40
dorichela написа:
бай Ламби главен съветник да го направим :):)

Ми той на всяка манджа мерудия :)))
То човек не може да се обърне без да се намеси :))
И какви каши забъркват само георите на Надето...........
Ма и Герчо...хъммммммм......шму дам аз на него един заек :))))))))))
Ма да съм на мястото на жена му ,че да го забия :))))))))))))))
Чужди булки в къщи ще ми кани :))))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
20. анонимен - хахаха
23.08.2010 17:46
Бай Ламби- министър на електриката!
цитирай
21. martito - karambol5,
23.08.2010 18:02
:))))))))))))) Виж сега - Ламби си е кат ламба/лампа - навсякъде осветява и края на света знае:))))))))))))
И кво сега им е на кашите - малко парят, ма се поняся:))))))))
Па за Герчо... надали щи откаже заешко месце - гледай само да е крехко;)))))))))))
Инак жена му... абе ти на чия страна си, м?:)))))))))))))
цитирай
22. martito - starbuck69,
23.08.2010 18:03
:)))))))))))))) БЪш за там си е! Как па го улучи право в мечтата, бре!:))))))))))))))
цитирай
23. dorichela - Наденце,
23.08.2010 18:13
направо Цар :)
цитирай
24. martito - dorichela,
23.08.2010 18:23
:))))))))))))))) А - е на туй му се вика предложение!:)))) Верно, че на царския трон ще му е далеч по-удобно;)))))))))))
цитирай
25. karambol5 - :))))))))))))))) А - е на туй му се ...
23.08.2010 19:31
martito написа:
:))))))))))))))) А - е на туй му се вика предложение!:)))) Верно, че на царския трон ще му е далеч по-удобно;)))))))))))

Хихихихихихихихихихихихихихихихи :))))))
Светилников :)))))
цитирай
26. divna8 - Ей, Мартиии. . . При мен котета, при ...
23.08.2010 19:37
Ей, Мартиии...
При мен котета, при теб - "зайци" се въдят :))))))))
Весело да ти е, че и на нас весело да раздаваш -
както го правиш с всеки свой разказ...
Първо се накикотих хубаво, че иначе не мога да пиша...
Горката Цонка, "мигала е на махмурлийски парцалки", а :))))))))))
цитирай
27. martito - karambol5,
23.08.2010 19:40
Мчи да:))))))))))))) Ламби Светилников Железников:))))))))) /последното - не зарад романа на Талев, ми щото Ламби е железен герой!/:))))))))))
цитирай
28. martito - divna8,
23.08.2010 19:42
:))) да - тоя път зайци се навъдиха:))) При теб котачета.. абе все пухковци:)))
А Цонка... тя дето е мигала горката, мигала, ма надали си спомня как се е озовала у Герчови:))))))))))
Разсмяна седмичка, слънчева Дивна:))
цитирай
29. анонимен - :)))
23.08.2010 23:57
TENEKE HERO :))))
цитирай
30. ronya - бре тез куршуми бре...
24.08.2010 01:00
:))))))))))))))
цитирай
31. martito - starbuck69,
24.08.2010 07:58
:))))))))))) Не звучи зле, а?:)))))))))
цитирай
32. martito - ronya,
24.08.2010 07:59
Понякога вземат, че уцелят... три заека;)))))))
цитирай
33. dengubara - Успешен лов!
24.08.2010 09:03
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
34. martito - dengubara,
24.08.2010 11:04
Успешен ами!;))))
цитирай
35. анонимен - martito,
25.08.2010 09:08
ти телефона на бай ламби имаш ли го? че го закъсах, да звънна, човекът, разбирам, е мъдрец, с някой съветец да помогне.... че да откриваме новия ловен сезон :-)))
цитирай
36. martito - explorer,
25.08.2010 10:13
:)))))))))))))))))))))))))))) Отказва всякакви данни - тел, адрес, мейл... Не знам как, но е трябва сам да го намериш и да се съветвате:)))))))))))
Инак - нов ловен сезон откривате, м?:)))))))))))
цитирай
37. анонимен - Ти, новия ловен сезон, остави на нас ...
25.08.2010 11:37
Ти, новия ловен сезон, остави на нас :-))
Ами защо се вдига нивото на трудност... Тоя Ламби поне на GPS излиза ли?
Но съм досетлив, знам защо го прикриваш Бащицата - за да не издаде какви съвети е давал някому, свързани с теб... м? :-))))
цитирай
38. martito - explorer,
25.08.2010 12:07
:))))))))))))) Ние, есплорърче, общуваме по телепатия - откриваме се някакси по кривите пътеки на въображението:)))))))))))
А сега... дали наистина е давал някому съвети за мен тоя Ламби, м?:)))))))))
Дали да не го подложа на светата инквизиция - цупене и мърморене през зъби, м?:))))))))))))
цитирай
39. анонимен - :)))
25.08.2010 12:20
Гръмнал заека в окото, ама той бил с бронирани лещи...;)))))))))))
цитирай
40. martito - starbuck69,
25.08.2010 12:32
:))))))))))))))))))))))))))))
Не те е срам! Така да ме разсмиваш!:)))))))))))))))))
бронирани лещи..:)))))))))))))))))))
цитирай
41. анонимен - Сакън!!! Пощади човечецът, х...
25.08.2010 12:34
Сакън!!!
Пощади човечецът, хората с опит са ценни, нека извлечем поуки от него. А с това цупо-мърморене само ще му развалиш хатъра.
А ти какво, притесняваш ли се, че някой може да е задавал ‘какви ли не-интересни’ въпроси за теб, м? :-)))))
цитирай
42. martito - explorer,
25.08.2010 12:45
Ти па шми кажиш дъл` шса цупя или не. ПЪК! ФРЪЦ!:)))))))))))))
И хич се не притеснявам, ми съм любопитна, ма мноооогоооо:)))))))))))))
Ти дан` би да назнайваш нещичко, м?:))))))))))))
Или да те подлагам и теб на инквизицията, м?:))))))))))))
цитирай
43. анонимен - Давам ти Ламби, мен недей (тъжен, ...
25.08.2010 13:13
Давам ти Ламби, мен недей (тъжен, притеснен, заекващ). Нищо не знам, нито съм чувал, нито питал, даже не съм от тук.... Дето има една приказка – нямам бизнес с убития... :-))
До вчера шамарчета, днес инквизиция..... имаш ли други неща в торбата, м? :-))))))
цитирай
44. martito - explorer,
25.08.2010 13:22
:)))))))))))))))))))))))) гледам те подозрително, с недоверийце... :)))))))))
Какво имам в торбата ли? - мчи - червилце, гребен, ластиче за коса... дъвки... химикал... тц - два са химикалите... парфюмче, носни кърпички, мокри кърпички...туй пък какво е и що ще в чантата ми?!?!?... я - лукчета ... някакви карти.. шнолички разни за коса... /това е идея малко да се поочеловеча в косата/.. ти не надничай любопитно в чантата - не е твоя! :))) и други работи имам... тефтерче...ключове...
Я ти кажи какво имаш в твоята торба с лъжливото притеснение, м?:))))))))))))
цитирай
45. анонимен - Торбата с лъжите не е моя. Веднъж я ...
25.08.2010 13:56
Торбата с лъжите не е моя. Веднъж я бях взел назаем, за малко... то па едни лъжи вътре, стари, с изтекъл срок на годност. Та оттогава си карам на моите истини :-))
Но това беше другата торба. А днес имам една мноооого хубава и ценна торба – имането в нея започва с бански, джапанки, хавлия, някви дрехи, онова дет го мажеш уж да не изгаряш, ама сетне ставаш на райета тип „тука има, тука нема”....
И още... едни неща, също и минерална вода за „баси пътя” и заминавам на изток, мнооого на изток, чак по-на-изток от изгряващото слънце.... излъгах (другата торба), само до нашето китно черноморие, с пясък, слънце и вода :-)))) И други нещица :-)))
Та.......... новият ловен сезон нека бъде открит.... сега! Ммммм!!!!
цитирай
46. martito - explorer,
25.08.2010 14:04
Оооооууууу, ма ти си на много сероизен лов тръгнал:)))))))) Нека бъде открит!!!
И слънчев да е! И веселяшки! И емоционален! И незабравим! И с богат улов да е!:)))))
Някоя снимчица барем ще покажеш ли после, м?:))))))))))
цитирай
47. анонимен - Че да покажа, що да не покажа. Сиг...
25.08.2010 14:25
Че да покажа, що да не покажа. Сигурно няма са много на фокус, ама пък какво? Няма в списание да ги пускам я... то не че съществува списание като за мойте снимки ... :-)))
Мерси за улова, уфф, за пожеланията за улов, ама то там вече работи другата торба – всеки баш ловец би ти разказал за размера, за гиганторазмера на улова от физическа гледна точка. Философската гледна точка, имало ли или не значение, я оставяме на зайците :-))))
3 (три), чичо Пенчо, 3 (три)!!! :-)))

(и ти кат бай Ламби даваш съвети много на място – добре че ме светна за снимки, че щях да забравя фотото... някакви други последни напътствия, м?) :-))))))))))))
цитирай
48. martito - explorer,
25.08.2010 14:30
Начи ще има снимки... супер!:))))
Друг съвет... да зарежеш някъде онази другата торба, както и онова нещо, с което се мажеш, че да не изгаряш:)))
Ииии... от сън спомени няма - да знаеш:)))))))))))
Ааааа... и още нещо - внимавай да не хванеш някоя акула де;))))))))))))))))))))
И.. що не донесеш някоя и друга мидичка, м?:))))))))))))
цитирай
49. анонимен - хм, снимки, мидички. . . . . . . . . . . . . ...
25.08.2010 14:35
хм, снимки, мидички..........................
а телефона на бай ламби, м? :-)))))))
цитирай
50. martito - explorer,
25.08.2010 14:39
:)))))))))))))))))))))))))))) а да отворя торбата с шамаркането и намусовете, и нацупванките, и сърденето, и наказващото мълчание...м?:)))))))))))))))
цитирай
51. анонимен - добре, и мидички :-)))
25.08.2010 14:43
добре, и мидички :-)))
цитирай
52. martito - explorer,
25.08.2010 14:45
:)))))))))))))))))))))))))))))))
Шса сетиш ти:))))))))))))
цитирай
53. vmir - Големи кавалери това джентълмените у туй село, ей!
25.08.2010 14:56
Да бех на техно место, така щях да я нашляпам по дупето тая Цонка, че втори път да не й минава през ум пак да хленчи...
цитирай
54. martito - vmir,
25.08.2010 16:26
:))))))))))))))))))))) На твое място и аз тъй бих сторила:))))))))))))))))))))) Ще ми реве тя за някакъв си Съю:)))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
55. karambol5 - Казах аз, че проблемчето е в СЪю !...
25.08.2010 17:52
Казах аз ,че проблемчето е в СЪю !:)))))))))))))))
Мартичко що така си се запънала ,та не даваш тИлифончето на чИляка ,мм ?
цитирай
56. martito - karambol5,
25.08.2010 17:59
:)))))))))))))) Казал той, че проблемчето е в Съю /и тропнал с крак;)))/ - мчи що тогаз зор ти е тИлИфона на Ламби, м?:)))))))))
цитирай
57. karambol5 - Да го питам нещо за тебека. . . так...
25.08.2010 18:34
Да го питам нещо за тебека ...таквози.......
цитирай
58. martito - karambol5,
25.08.2010 18:38
:))))))))))))))))))))))))))))))) Аха... за менека...:))))) НЕМАМ му тИлифона на Ламби, ни адреЗа, ни нищо:)) Ма и да го имах - пак нямаше да го дам...таковата..:)))))))
И що таквози не питаш мен туй, дет ще го питаш Ламби:)))))))
цитирай
59. karambol5 - :Р Що нема да ми поречеш :))))) Та ...
25.08.2010 20:11
:Р Що нема да ми поречеш :)))))
Та затуй Ламби ми требе :)))))))
Ма ша пробам и азека с тИлИпатия :))) Току виж сЪ получило :))))
цитирай
60. martito - karambol5,
25.08.2010 20:28
:))))))))))))))))))))) Е, па лошо няма - пробвай се:))) И без това я успееш, я не - те са толкоз оплетени пътеките на въображението, че... току-виж те пресрещнала Подмазвачка Дяволийкова Лисанова и ти обяснила тИлИпатията;))))))))))))))))))))
цитирай
61. karambol5 - Ауууууууу ша налетя на моята Дяв...
26.08.2010 13:50
Ауууууууу ша налетя на моята Дяволийка....ураааааааааа :)))))
цитирай
62. martito - karambol5,
26.08.2010 14:09
:)))))))))))))))) Е, или тя ще налети на теб - знае ли човек:)))))))
цитирай
63. makont - Страхотно Мартито,
27.08.2010 10:39
ама и Цонка си я бива, където се пропука, там. Много усмихващо пишеш! Хубав петък!
цитирай
64. martito - makont,
27.08.2010 11:55
Благодаря, makont:) Радвам се, че ти е харесал текста, та и Цонка-та разплакана и опиянена;))))))))))
цитирай
65. thedarkangel1977 - само като видях че има нещо новичко ...
29.08.2010 03:10
само като видях че има нещо новичко от теб, веднага се зачетох... как ше пропусна я :)
цитирай
66. martito - thedarkangel1977,
29.08.2010 14:22
:)) Сега има и нещо наистина ново:))
Весел ден:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martito
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2852353
Постинги: 327
Коментари: 10487
Гласове: 37663