Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.03.2013 13:08 - По нашенски
Автор: martito Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4835 Коментари: 14 Гласове:
20


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
    - Стафидо ма, чуй само какво е станало?... Стафидо!... Де си, мари, що се не обаждаш?...Стафидоо...
   Така развълнувано, та чак захласнато подвикваше из цялата къща бай Гъби и търсеше благоверната си Стафида, с която да сподели мегановина, която беше прочел във вестника. Вестникът беше повече от вчерашен, но новините в него си бяха новини за бай Гъби, и ако на някои цъкаше с език тревожно, други го ядосваха, а трети го вълнуваха като малко дете блестящи копчета.
   - Стафидо, къде си, мари, трябва да чуеш това...
   - Тъй както ме гледаш дали ме интересуват глупостите ти, м? – се чу най-после мърморещият глас на стрина Стафида. Беше се навряла под леглото да почиства праха и вече няколко пъти беше успяла да си удари главата в твърдите дъски на леглото. Гърбът й също беше пострадал, коленете, че и лактите. Затова и от време на време си ръмжеше мърморещо през зъби. А и зарад снахата, че веднъж ей-тъй не рече стаята й да изчисти. Под леглото барем. И прозорците. Тя с другото криво-ляво щеше да се справи и сама. Щот заеме ли се с почистване, бай Гъби взимаше вестниците и засядаше навън на двора. Не искал да й се пречка – все това й обясняваше вече трийсет и пет години. Не го е срам, да я оставя сама да се мъчи и на тия години! А най се дразнеше кога се затичаше новините да й чете. Не можеше ли парцала да вземе или метлата? Примерно! Дразнеше се и защото знаеше, че щом приключи с чистенето, бай Гъби ще се настани на масата и ще почне да сумти, че гладен бил, какво пак се бавела с яденето, па после що е студено, що е от вчера, той такова отношение ли заслужавал....
   - Не бъди такава лоша, ма Стафидо! Знаеш какво казват децата – трябва да сме информирани!
   - Аха! Тогава за твоя информация на стола до печката има парцал и служи за....
  - Какво ме е еня за парцала мен – махна с ръка бай Гъби – Чуй само: Майли Сайръс и Лиъм Хем... Хемсуърт скъсали!!!
   - Язък! – тросна се стрина Стафида – Пък аз се чудя що тъй чоглаво ми е!
   - Ти си безсърдечна жена, Стафидо! – укори я бай Гъби и зачете на глас новината.
   - Аха! Ти пък все едно сто сърца имаш – сопна се стрина Стафида, дорде се измъкваше заднишком изпод леглото.
   - Едно имам, ма имам! А ти и толкоз нямаш! – прекъсна четенето бай Гъби.
   - Ми като толкоз сърцат си, що ти не се навря под леглото да чистиш, м? – заяде се не на шега стрина Стафида и сложи ръце на кръста.
   - Това си е женска работа. Аз да ти приличам на жена?
   - И ти живееш тук, и ти трябва да чистиш! – на революция изстреля стрина Стафида.
   - Да бе! Ти като ядеш агнешко, ходиш ли да пасеш овцете, м? Ходиш ли да ги храниш, да им чистиш, м?
   - Че ако не са овцете, с какво друго се залавяш, м? С глупавите вестници!
   - Не са глупави вестниците! – сложи край на спора бай Гъби и после продължи по-меко – Айде, кажи – натутка ли се вече с това чистене, че да ядем?
   Стрина Стафида зяпна, смени няколко бои, очите й се напълниха с кръв, вените на врата й изпъкнаха и запулсираха бясно. Нищо не каза, но запрати и парцал, и метла в стената, грабна си вълненото елече и излетя навън.
   Бай Гъби се слиса.
   - Къде хукна, мари Стафидо?!
   - Да се туткам! – озъби се стрина Стафида
   - Ми яденето къде е? – подвикна пак бай Гъби, но отговор не получи.
   - Дивачка! Ма тя като ми разправяше мама навремето, че неуважителна била, аз зор – не е тъй! На ми сега едно уважение на хляб и сол! Ако изобщо е купила хляб и намеря солта де...
   Изведнъж сетил се за нещо важно, бай Гъби се втурна бързешката към портата и се провикна по посока на стрина Стафида:
   - Лейди Гага ще се жени това лято... А пък Къци сам научил кучето си да лае!...
   После се сети пак за яденето, ядосано смачка вестника и го хвърли на земята.
   -Дивачка!





Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. karambol5 - :))))))))))))))))))))))))))...
15.03.2013 13:16
:)))))))))))))))))))))))))))))))))
Дивачка :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Мартииии , изключително точно си описала доста неща ;)))))))))))))))))))))
Поздравления :)))))))))))))
цитирай
2. martito - karambol5,
15.03.2013 13:32
:))))) Мерси, Карамболче:))))))
Но и ти си прав - дивачка е стрина Стафида, опак жена... голям зор за нейното чистене, все едно то най-важно на света... таковата..:))))))))))))
цитирай
3. karambol5 - :))))))))))))))))))))))) Браво ...
15.03.2013 13:37
:))))))))))))))))))))))) Браво на стрина Стафида :)) грабнала си контошчето и оставила бай ти Гъби да се опарвя сам щом много знае :))))))))))))))))))))))))
Поздравления , Мартичко ;)
цитирай
4. dorichela - хахахах, каква е дива. . . тази ст...
15.03.2013 13:51
хахахах, каква е дива...тази стафида! :) Как може да не я интересуват такива важни новини?! Ех, бай Гъбиииии :)
цитирай
5. martito - karambol5,
15.03.2013 14:08
:))))))))))))) Бе остави ги ти стрина ти Стафида и бай Гъби, ми Майлито и Лиъм, дет няма и да разберат кво е туй да се скараш зарад студената манджа - туй как се преживява, м?:))))))))))))))))
цитирай
6. martito - dorichela,
15.03.2013 14:11
:)))))) А де? Как може? Как?!?!?!?!
Само парцали в главата на стрина Стафида витаят, а сърцето й безчувствено за чуждата неволя... Горкият бай Гъби.....думи нямам...
;)))))))

цитирай
7. iliada3 - Отдавна не бях надниквала при теб, ...
16.03.2013 16:47
Отдавна не бях надниквала при теб,че все нещо ми пречи ,ама много съм изпуснала ,мила !Ти си все такава веселячка и прекрасна разказвачка-усмихна ме отново!Поздравления за поредния разказ!
цитирай
8. makont - Ах, Марти, Марти,
16.03.2013 20:02
стрина Стафида вместо да фучи, да се спретне да сготви, да издои овцете, да нахрани децата и бай Гъби, да окоси ливадата пред къщата, да прочете вестника и вечерта да не се плесне по челото: " Божкее, Гъби нена..." Усмивки и хубав неделен ден!
цитирай
9. martito - iliada3,
17.03.2013 11:04
Благодаря ти аз, творецо на красота от цветове:)
Хубаво настроение и много вълшебни фантазии да те спохождат:))
цитирай
10. martito - makont,
17.03.2013 11:05
:)))))))))))))))))))))))))))))))))) Ако занеш колко се смях , когато прочетох вица при теб... простооооо думи нямам!:)))))))))))))))))))))))))
Весело настроение и много гушки и игри с мопсчовците:)))))
цитирай
11. mvls - В твоите разкази героите все едно ...
19.03.2013 02:59
В твоите разкази героите все едно оживяват пред очите на читателя. Истинско удоволствие беше да прочета този разказ.
цитирай
12. martito - mvls,
20.03.2013 13:16
А как само ме радва това, което си написала - че оживяват героите ми по време на четене! :)))
Благодаря, Милена!
Ведро и весело настроение ти желая:))
цитирай
13. vishnichka - И аз съм от все по-рядко идващите в сайта,
25.03.2013 16:04
но ми е приятно да виждам усмивките ти, Марти, нещо толкова дефицитно в днешно време, че ти пожелавам да не губиш, щото са си богатството, което връща невинността на детското у нас!:)
цитирай
14. prarodinata - бай Гъби
30.08.2013 23:25
Е, бай Гъби определено вече ми е фаворит за най-забавно име, още се смея :))) Явно владееш и този умел разказвачески похват да се дават имена на героите, които перфектно отговарят на натурите им... ;))
Все повече се затвърждава мнението ми, че тук в блог.бг си имаме истински майстор на късия разказ... Удоволствие е да те чета, върна ми вярата, че все още има хора, които могат да бъдат на нивото на българския език!
Че напоследък езикът свещен на нашите деди, това най-скъпо от всичките ни съкровища, трупано толкова дълги хилядолетия, взе съвсем да не прилича на себе си, изтезаван от постоянно нарастващ брой мераклии за: общественици, писатели, поети, журналисти, анализатори, критици и обикновени виртуални кибици. Информационната ера и технологиите освен всичко друго донесоха и небивала девалвация на писаното слово. Неслучайно навремето, в златните векове на България (тук не визирам времето на цар Симеон, а доста по-дълъг и ранен период), не всеки е писал, а само този, комуто е дадено... Останалите са орали, воювали, майсторели и всичко останало. Всеки – на мястото си.
Достатъчно е днес човек просто да отвори блог.бг, за да разумее, че Словото не е за всеки ... :(

Така че – Дерзай!!
Мартин
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martito
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2845041
Постинги: 327
Коментари: 10487
Гласове: 37662