Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.01.2009 18:14 - Опасни игри
Автор: martito Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6315 Коментари: 48 Гласове:
1

Последна промяна: 09.01.2009 19:10


    - Ооо, здрасти! Малко закъсня. Нищо. Сядай. Ти ли ще раздадеш картите или аз?
    - Ами аз... – почна несигурно тя – На мен не ми се играе... вече...
    Цялото въодушевление, с което разчисти масата и подхвана тестето карти, умря на място. Погледна я с тъпо недоумение.
    - Защо? Какво има?
    Тя го погледна, но побърза да измести погледа си. Отбягваше го. Нещо я тревожеше – чопленето на ноктите я издаваше, както и нехарактерното за нея мълчание и сериозност. Не я беше виждал толкова тиха, толкова... отдалечена,... затворена...
    - Случило ли се е нещо? Знаеш, че можеш да ми кажеш всичко...
    Опита се да скъси наложилата се дистанция помежду им.
    Не го погледна. Наведе глава, усмихна се сякаш на обувките си, преглътна и каза:
    - Нищо не се е случило. Всичко е наред...
    Произнесе всяка дума провлачено, така сякаш не й достигаше въздух. Въздъхна тежко, след това си пое дълбоко въздух, погледна го с усмивка и продължи:
    - Просто вече не ми се играе... Някак... – пак си пое въздух и зашари с поглед из стаята, сякаш очакваше отнякъде да изскочат думи. – Как да кажа... Загубих интерес към играта...
    Той я гледаше, чуваше какво му говори, но не можеше да повярва, че... Това тя ли беше?
    - Но вчера ти игра и... и се забавляваше...
    - Вчера си беше за вчера – прекъсна го тя някак рязко и твърдо. – Просто не ми се играе вече. Това е. Не е дошъл краят на света. Ще си намериш друг желаещ за игра.
    Тонът й беше заповеднически едва ли не и по всяко друго време би го издразнил, но сега не му обърна никакво внимание. Той наистина недоумяваше. Не разбираше какво толкова можеше да се е случило за има-няма един ден, че тя така усърдно взе да се дърпа.
    - Иии... от кога така не ти се играе?
    - Отдавна – каза убедително тя.
    Глупости на търкалета! Абсолютни измишльотини! Криеше нещо, премълчаваше нещо...
    - Аз останах с друго впечатление и ти... Защо не ми каза досега? – поде той, опитвайки се да откопчи повече информация.
    - Сега нали ти казвам.
    Този път тя произнесе думите с нетърпящ възражение тон, гледайки го предупредително в очите, готова всеки момент да напада. Всъщност да се отбранява... И то на всяка цена. Какво толкова се бе случило? Защо не иска да му каже истината? Той най-малкото ще се опита да я разбере. Досега винаги е била толкова открита, толкова откровена... Или само така му се е струвало?... Не това беше важно обаче. А това, че вътре в нея нещо я измъчваше... Дали той не беше направил нещо без да иска?... Искаше му се да я прегърне, да я утеши, но съзнаваше, че сега тя е едно кълбо с нерви, което ако само приближи, щеше да се обърне в истеричен бяг... Затова само се облегна на стола, като не смъкваше поглед от нея.
    - Утре заминавам – наруши мълчанието тя. – Дойдох да се сбогуваме.
    - Е, беше ми приятно! – каза тя, загледана нанякъде пред себе си. Стана рязко и се упъти към вратата.
    Тук вече той не се сдържа. Скочи и я настигна бързо. Обърна я към себе си и се развика в лицето й:
    - Какво по дяволите става тук? Защо просто не изплюеш камъчето? Какво толкова....
    Искаше да продължи с ‘... не можеш да ми кажеш”, но съзря стичащите се една след друга сълзи, избликналата болка от очите й срещна неговите и той млъкна. Без да се замисля изобщо, я притисна до себе си.
    - Недей – примоли се тя с усилие и преглъщайки сълзите си, внимателно се отдръпна от него.
    Отстъпи крачка назад и като се поуспокои и намери сили да го погледне, каза:
    - Не мога повече да играя тая игра... Не ми е по силите... Мислех, че ме бива в игрите, но явно и за там не ставам... И нещо бая се пооплетох в тая игра – същинско пате в кълчища...
    Изсмя се на себе си горчиво преглъщащо и пак продължи, опитвайки се да демонстрира безгрижност и веселост.
    - Беше ми интересно... В началото,... и ми се играеше. Само че... в един момент... аз играех не заради играта, а ... заради теб... И... у мен се появиха чувства и аз не знам... Не знам в какво ще прераснат... Пък и на кого ли му е притрябвало да разбира... И така - край! За мен това вече не е игра...
    След нов почти успешен опит да се усмихне, тя пак продължи:
    - А ти... За теб всичко е просто игра... Наясно съм с това... Затова утре заминавам... А ти спокойно – ще си намериш достоен противник и ще си играете!...
    Протегна ръката си и го потупа дружески по рамото.
    А той стоеше като дърво. Думите й го зашеметиха – не очакваше, че играта можеше да бъде опасна. Виждаше колко усилия й струваха усмивките и бодрия тон, знаеше, че трябва да каже или да направи нещо, но не се досещаше какво...
    - Е, беше ми приятно да поиграем... Всичко най-хубаво!
    Обърна се и бавно запристъпва по стъпалата надолу, като се държеше здраво за парапета - нещо не се чувстваше много сигурна в стъпките си. Усмивката й мигом се стопи, а и не се налагаше вече да се преструва и да се прави на глупачка. Утре вече ще е далеч... От него. Така е най-добре. Няма да го притеснява... Както и себе си...
    - Почакай! Почакай!
    Повече изкрещяни, отколкото молещи думите му я заковаха на място. Прескачайки парапета, той за секунди унищожи разстоянието, което ги делеше, и забързано, между запъхтените вдишвания изрече:
    - Аз,... аз искам да усетя тези чувства... у теб, искам да се грижа за тях... Да забравим за картите...


Тагове:   опасни,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krotalka - Чете се на един дъх!
09.01.2009 18:28
Поздрави!
цитирай
2. martito - krotalka,
09.01.2009 18:32
Благодаря!

А сега към всички, които влязат в блога ми - имате ли обяснение на феномена - предишния ми пост - 3 пъти прочетен, с 16 коментара?!?!?!?
цитирай
3. tini4 - Нещата от живота...
09.01.2009 19:01
Прекрасен финал! И разказ, който грабва с истина и човешка топлина! Много ми хареса!
Поздрави!!! :)
цитирай
4. martito - tini4,
09.01.2009 19:03
Благодаря за коментара!
Дай Боже всекиму подобен финал и усещане за човешка топлина!
Поздрави и от мен!
цитирай
5. krotalka - Някъде по обед забелязах този "феномен"
09.01.2009 19:36
в други блогове също го имаше! Явно системата пак нещо се е скапала...
Преди около месец се беше случило подобно нещо, тогава броячите не работеха...
Нали ни уведомиха, че предстои промяна на "лицето" на блога, сигурно е от това.
цитирай
6. tini4 - Феномени с гласовете... Нищо ново, martito...
09.01.2009 19:38
Мине, не мине време и се появяват - като рецидивираща инфекция :) Не, че е смешно... Всички си патим от подобни странности в блога! :(
В полунощ си затворих блога и много се зачудих, как си гласувала за мен сутринта :)))
Здраве да е... Сатистиката може да е стъкмистика, както фалша в обществото!
Важното е, че хората си те обичат, четът и коментират!
цитирай
7. анонимен - martito
09.01.2009 20:19
Ще ти кажа защо в предния ти пост не са ти отчели броя на коментарите.Защото отскоро в блога има комисия по етика на която и аз съм член задачата ни е да отсяваме тъпите коментари и да не ги отчитаме,чат ли си?
цитирай
8. martito - itsasin69,
09.01.2009 20:25
А ти чат ли си, че това нещо се случи с публикуването на този постинг? :)))
И кои коментари визираш като тъпи?
И що за комисия по етика е тя, ако не се обоснове предварително, не предупреди предварително :)))
Да не говорим, че освен че не са отчетени коментарите, А САМИТЕ КОМЕНТАРИ СА СИ ЖИВИ И ЗДРАВИ, е заличен броят на посещенията?
Не смятате ли, драга комисия, че нещо Ви куца или не правите както трябва?
цитирай
9. анонимен - martito
09.01.2009 20:31
САМИТЕ КОМЕНТАРИ СА СИ ЖИВИ И ЗДРАВИ,за да може всички да видят че са тъпи,а иначе ти косури на комисията недей да търсиш,избирани сме с конкурс:)
цитирай
10. martito - itsasin69,
09.01.2009 20:34
Личи си!!!!!!!!!!!!!
А сега позволи на една нагла потребителка да каже на конкурсно избраната комисия да вземе да заличи коментарите и от този пост, щото аз твоите не мога да ги определя по друг начин освен като тъпи!
Приятна вечер!
цитирай
11. анонимен - марти
09.01.2009 20:39
твоята ярост ме възбужда,но моля те престани да ме упрекваш,бъди толерантна с блогърите които четем твоите публикации:)
цитирай
12. martito - itsasin69,
09.01.2009 20:41
:)))))))))))))))))))
Е, поне нещо хубаво се получава от цялата словесна игра:)))))

цитирай
13. анонимен - Марти
09.01.2009 20:48
Прекрасно е че си говорим толкова мило,но аз като служебно лице трябва все пак да спазвам прилична дистанция,нали се сещаш?!
цитирай
14. martito - itsasin69,
09.01.2009 20:54
О, разбира се! :)))))))))))))))))
Пазете я дистанцията, колкото се може по-прилична я опазете!:)))))))))
Благодаря за смеха!
цитирай
15. rosidi - страхотен
09.01.2009 23:19
отново стархотен постинг поздрави за него и
боже пази ни от прости хора, не казвам глупави защото те глуповите нямат вина, но простите търсят компенсации
цитирай
16. iliada - Много хубав разказ
10.01.2009 00:08
и аз играя от години чист брич със съпруга ми от самото начало и го научих заради него!
Ние продължаваме играта обаче и до днес,така че твоите хора могат и да продължат ,но вече като семейни!:)))))))))
цитирай
17. martito - rosidi,
10.01.2009 08:03
Е, нали знаеш - по-весело е, ако веселото е на чужд гръб...
Да са живи и здрави, и да си се смеят!
цитирай
18. martito - iliada,
10.01.2009 08:04
О, да! :)))
Могат.. и може и да го направят:))))
А откъде само е започнало всичко, а? От една нищо и никаква си игра на карти..:))))
Поздрави!
цитирай
19. zulu - Хубав разказ!!!
10.01.2009 09:53
А веднъж като си се хванал на хорото (играта), няма отказване!! :)))
И аз така покрай едно сантасе се омъжих веднъж... хахаха
цитирай
20. martito - zabavnata,
10.01.2009 10:31
Хмммм.... Значи и с теб се е срещала:))))
Виж ти - светът наистина ще се окаже малък, а животът му с живот как само ни среща, а? ;))))))
А финалът.... Финалът е перфектен направо! :))
Поздрави!
цитирай
21. martito - zulu,
10.01.2009 10:45
Да бе - е тва с хорото е голяма минавка:))))))
Значи сантасе... Хммм...
От тук нататък мнооогооо ще внимавам с кого играя и с кого не сантасе ;))))))))
Поздрави и много усмивки!
цитирай
22. zulu - споко!!!
10.01.2009 11:16
В по-зряла възраст бридж белота оправя нещата!!!
Смях и закачки!!!
Поздрави и усмивки и на теб!! :)))
цитирай
23. martito - zulu,
10.01.2009 11:27
Аз реших - ще мина да ми хвърлят някъде карти, та да ми кажат кои игри да играя и кои не:))))))))))
Че кат се знам ква съм - ще взема да оплета нещо :))))
цитирай
24. net - мила, кога ще си вземеш отпуск?
10.01.2009 12:54
сбирай багажа и направи това така дълго обмисляно пътуване.
Не чакай лятото. Не се плаши, не е толкова студено.

Ако ти трябва шашка динамит- ще ти я осигуря.
цитирай
25. martito - net,
10.01.2009 13:08
Опасна си ей!...;))))))))
С тия динамити...:))))
Това пътуване ще бъде доста... емоционално;))))))
Поздрави!
цитирай
26. furiika - Браво!
10.01.2009 14:05
Много добър разказ.
:)
цитирай
27. martito - furiika,
10.01.2009 14:54
Мерсиииииииииииии!:))
Поздрави и усмивки!
цитирай
28. анонимен - rosidi
10.01.2009 22:13
вдигнаха ли ти пенсията за нова година,със сигурност ще има за кисело мляко и за памперси?то май в тоя блог сте се насъбрали само пенсионери ае да си отивате по леглата:)
цитирай
29. martito - itsasin69,
10.01.2009 22:17
Моля те, не предприемай атаки срещу потребители на блог бг в моя блог!...
Ще съм ти страшно задължена!
Има и други начини да си засвидетелстваш чувствата към някого, а този е... меко казано... подъл...
цитирай
30. анонимен - marti,
10.01.2009 22:25
аз мисля че с нищо не съм предизвиквал въпросната пенсионерка.Колко хубаво си говорехме с теб,тя реши да ме квалифицира...не е редно да ме обижда,нали..
цитирай
31. martito - itsasin69,
10.01.2009 22:34
Да, с теб наистина страшно добре си говорим,... чак да ни завиди човек...:))
А сега се съгласи, че това, което ти правиш, не ти прави чест...
Пак ти казвам - ако искаш нещо да кажеш на rosidi, направи го в нейния блог, напиши й лично съобщение... Твоя работа...
Бъди човек на място, не се прави на смел зад гърба на някого...
Тук пиши каквото искаш - стига то да се отнася за мен...
Съгласен?
цитирай
32. net - :))))))))
10.01.2009 22:35
здравей- мога да припадна. Четох коментарите!:))) Е разговорът е доста вълнуваш, а каквато си майсторка- очаквам да пуснеш едно разказче и да опишеш ситуация, като тази: невинна русокоса блогърка се влюбва във виртуалната комисия -І ва част и втора част- продължение- комисията се влюбва в блогърката и я издига до най- популярната световна журналистическа награда или пък - Нобелов лауреат по литература.
Ха ха ха - да не хванеш вяра.
цитирай
33. martito - net,
10.01.2009 22:39
Даваш прекрасни идеи - както винаги:))))))))))))))
Но си мисля, че itsasin69 доста ще ми се обиди и ще вземе той с цялата комисия по етика на блог бг да ме обявят за персона нонграта и айде.... отиде ми удоволстието от разговорите с него :)))))))))
цитирай
34. анонимен - марти
10.01.2009 23:54
споко!нe ти ce обиждaм,aз тe xapecвaм и зaтoвa cъм добър c тe6,нo тpя6вa да ме oцeниш no дocтoйнcтвo инaчe ше тe лишa oт ce6e cи:)
цитирай
35. martito - itsasin69,
10.01.2009 23:59
:))))))))))))))))))))))
То няма и как да ми се обидиш:))
И ти не просто си добър - на теб ти е кеф да си доричък с мен:)))))
Само не ми е ясно как да тълкувам евентуалната възможност да ме лишиш от себе си - като заплаха или...?
цитирай
36. анонимен - Нaдe,
11.01.2009 00:21
ше тe лишa oт ce6e cи за да ти лиncвам и да cтpaдаш,защoтo ти мe cкapa c rosidi и ceга тя cтpaда:)
цитирай
37. martito - itsasin69,
11.01.2009 00:30
Е, сега наистина ме впечатли - много малко хора в блога ме наричат по име:)))
И ме развълнува:))
И колко време ще трае лишаването ми от теб?
В смисъл колко ще се удържиш да ме държиш наказана?

И с rosidi не аз съм те скарала - ти имаше желание да общуваш с нея, а за това, че не е потръгнал разговорът ви - аз нямам вина:))
цитирай
38. compassion - Разказа ми хареса
11.01.2009 00:34
а на коментарите се чудя и още не разбирам как да ги тълкувам...много е сложно
цитирай
39. martito - compassion,
11.01.2009 00:40
Радвам се, че текстът ти е харесал:))
А иначе за коментарите... какво да ти кажа...
Чети избирателно - тези от тях, които звучат като чат разговор :)))
И се забавлявай! :))))
Нищо че аз съм 'наказана':)))))))
Поздрави!
цитирай
40. анонимен - Нaдe,
11.01.2009 00:41
по име наричам npиятелитe cи,a ти ako cи дocтaтъчнo милa мoже да ме cneчeлиш:)
цитирай
41. martito - itsasin69,
11.01.2009 00:45
А аз имам още да те печеля ли?
/много невинно-недоумяващи погледи, придружени от бързо пърхащи мигли/
:))))))))))))))))
И значи ли последният ти коментар, че наказанието ми е отменено?
/отново горенаписаното от скобите/
:)))))
цитирай
42. анонимен - ae
11.01.2009 00:48
cъkpoвищe,лeка нoщ.Дo yтpе!
цитирай
43. анонимен - Поздрави за поста !
11.01.2009 00:50
Както винаги великолепно ! Taлант си ти ,не зная дали знаеш ? Много добро и успехи !
цитирай
44. martito - itsasin69,
11.01.2009 00:50
:))))))))
Лека да е!:)))
цитирай
45. martito - lidis,
11.01.2009 00:52
Благодаря ти!
Изказваш се мило за мен!
Поздрави и много усмивки!
цитирай
46. katan - MARTI!
13.01.2009 11:38
Мила,МАРТИ!
Отново не съм изненадана!:)
Ти сякаш пишеш от мое име!:)
Още от самото начало разбрах,че ИГРАТА се е превърнала в ЛЮБОВ.
Много ми хареса края - СПОДЕЛЕНОСТТА!
Поздравления!И много щастие!
цитирай
47. martito - katan,
13.01.2009 11:55
Благодаря!
Да ти се връща тъпкано!:))
цитирай
48. анонимен - Nice one ;p
13.01.2009 20:26
mersi mnoou qka istoriq FULL RESPECT
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martito
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2852605
Постинги: 327
Коментари: 10487
Гласове: 37663