Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.05.2010 20:49 - Трай, баба, за хубост!
Автор: martito Категория: Лични дневници   
Прочетен: 13014 Коментари: 54 Гласове:
-4

Последна промяна: 28.05.2010 21:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Бе що така оплескана е в лицето момата, бре, що?... Тюх да му се не види и късмета му с късмет!...”
   Тъй се тюхкаше Герчо Гърчев, докато надничаше крадешком иззад шубраците, цъкаше болнаво с език, предъвкваше угрижено устни, почесваше се по проскубаната си вече глава и се чудеше какво да прави.
   Преди първи петли тръгна Герчо от къщата си, без да се обади на никого, по тъмно пристигна в чуждото село, намери къщата на Ценка Прокопска и се скри в шубраците зад плета. Чичо му го беше сватосал за момата. Каза, че първа младост баш не била, ма пък иначе хубавица, па и скромна и работна. Не като днешните, дето се изпрефърцуниха – па маникюр си отглеждат, па от къщата не бивало да излизат, че ще се напрашели, при животнити пък щели дрехите да си нацапат, па в кухнята съвсем не можели да влизат, щот от миризмите главите им се замайвали и ги карали в несвяст да припадат. Накратко - селянки, дет се мислят за гражданки.
   И, сега, Герчо, не че вяра нямаше на чича си, ма искаше сам, с очите си да я види. Па и не му се чакаше цял месец до уговорената сгледа. И тъй, отиде Герчо, в шубраците, зад плета се скри. И я видя Ценка, хубаво я видя. Как двора премете, как животните нахрани, как закуска се залови да приготвя. Е, малко накуцваше с левия крак, гласът й дрезгав като на мъж беше кога уж тръгна да пее и фигурата й една такава не баш тополка, както чичо му я описваше, ми четвъртита, ма пък туй да са й кусурите. "Е, не е лошо момето, бре, малко се поналяло и толкоз... " Тъй си мислеше Герчо, пооблизваше се и ръчички доволно потриваше от мисълта как топло ще му е до тази мома.
   Добре, ама слънцето изгря и хубавичко осветли лицето на мома Ценка. И така, както от щастие Герчо бе запърхал като пеперудка, та покрай него и шубраците пърхаха, тъй и зяпна смаяно и очи като понички облещи. Позатресе го яко и студена пот изби по челото му.
   Ма, Божке ле, какво е туй чудо във фустан облечено? Нима тоз талъсъм жена е? Чичо сляп ли, бре? Тоз нос не го ли видя какъв е като кука извит, и месест, тлъст като трътка на пуйка?! Па на всичкото отгоре на върха с брадавица!? Ми другите три едри брадавици, дето като букет се бяха събрали на брадичката й, точно под долната устна, космите от които хвърляха дебела сянка на дясната й буза...
   "Брех, Боже, гаргите ли да плаша с нея, куршум ли всеки ден да ходя да си лея?... Чичо, чичо, какво толкова ти направих, та с това, това... плашило ме сватоса?..."
    Заболя го Герчо, сърцето го заболя, като че някой беше го хванал и на малки късчета го режеше с тъп нож. Ма пак мъжки се държа - не се разплака, ма преглъщаше на сухо. За таласъм дневен ще я обявят съселяните му. Всички ще му се смеят, особено оня, Къдравия Ламби...
   Потеше се Герчо Трандафилов, почесваше се къде ли не и пуфтеше посмъртно. Ма не бягаше, там в храстите си стоеше. Не знаеше какво да прави, щот мъжка дума беше дал...
   И почна се той: "Е, какво пък - грозна, грозна. Ма пък душата й може да е красива. Аз и аз да не бе пък от списание да съм изкаран я. Мчи тъй де. Па и бая се попрехвърлиха годинките ми - няма какво да си кривя душата, и понабръчках се тук-там. Нали глезла не щях и ей на - момето работно... Какво пък толкоз съм го замислил и аз - сам ли да кукувам? Докога?... Че и за хората ли ще живея, м?..."
   Пуфтя още известно време в храстите Герчо, примлясква горчиво, поподсмръкна няколко пъти, па току се изправи рязко, позабърса потта от челото си, засука мустак хайдушки, па закрачи решително къмто мома Ценка.
   Набързо стигна Герчо до момата. Тя го гледаше подивяло, ма той за ръце я хвана и без очите му да изпускат очите й, рече й, че е дошъл да я взема за невеста, няма какво повече да се чака. Засияха очите на момата, зачервиха се бузките й пухкави, заподскача от радост, па се провикна гръмовно:
   - Ценке ма, Ценке, прежених те, ма, прежених те...

   
    Те затова и хората са го казали - трай, баба, за хубост...



Тагове:   нос,   МоМА,   Таласъм,   невеста,   оплескана,


Гласувай:
39



Следващ постинг
Предишен постинг

1. karambol5 - Хахахахахаххахахахаххахахах...
28.05.2010 21:02
Хахахахахаххахахахаххахахахахаххахахх Хохохоохохохохоохохохохоохохохо
Затъркалях се от смях :))))))))))))))
Хихихихихихихииххихиих ооооооооооооо...........
Пооплескана малко историйката ,ма много истинска :))))))))))))
Мартичко пак надмина себе си :)))))))))
Горкичкият Герчо :))))))))))))) хохоохохох ....ма се примирил де :))) Шса жени :))) Няма оттърване :))))))))
цитирай
2. martito - karambol5,
28.05.2010 21:10
:))))))))))))))))
Ми няма отърване веч, няма:))))) Като не знае да си трайка Герчо на мястото до сгледата, тъй ще е...:)))))))))))))))))))
цитирай
3. magnoliya - Ех,
28.05.2010 21:31
как ги измисляш само тези чудесни разкази! Отново съм очарована! Не винаги имам възможност да пиша коментари, но винаги чета любимите си блогове. Благодаря ти, приятна вечер!
цитирай
4. martito - magnoliya,
28.05.2010 21:35
Мерси, magnoliya, приятна вечер и от мен с нахилени сънища:))
цитирай
5. krotalka - Въъъъъй,
28.05.2010 21:59
тъй да не му върви на тоз Генчо..

Хахахахахахххах........
Пак ме разсмя! Благодарско!
цитирай
6. martito - krotalka,
28.05.2010 22:05
Ми как да му провърви, като му липсва търпенийце малко:)))))))))))
Усмихната вечер:)
цитирай
7. newlogic - Мартито
28.05.2010 22:25
Страхотно е! Наистина си надминала себе си. :)))
Продължавяй все така, радвам се на таланта ти!
Аз преди много обичах да чета разказите на Елин Пелин, и сега твойте ми напонят за него.
Пък и исторята много добре си я измислила, евала! :)
цитирай
8. martito - newlogic,
28.05.2010 22:28
Мерсиии, newlogic:))
А ти умната - помни какво са казали хората - "трай, баба, за хубост";))))
цитирай
9. milamam - Еее, все го очаквах, ама това :))...
28.05.2010 22:37
Еее, все го очаквах, ама това :)))
Пусто чуство за хумор твое, няма равно!!!
Прежали човека, набързо !!! : ))))
Леле, чак ми стана жал!
Страхотна си, Наде!
цитирай
10. newlogic - 8. мартито
28.05.2010 22:40
То това е като запознанство в интернет. :))) Срахотен чат, допадаш си с някой, всичко е на 6, радваш се, че вече си намерил подходящия човек и така... до първата среща на живо :)))) На живо всичко е кроено различно :)))
А иначе трая, аз , трая. Вече 30 г, трая, ама нема хубост.
Ще взема и аз като твоя герой да "се метна изведнъж" пък квото стане :)))))))
цитирай
11. martito - milamam,
28.05.2010 22:41
Прежалих, го, вярно е, ама пък той сам се прежали преди мен;))))
Инак на мен за Ценка ми е жал:)))
цитирай
12. martito - newlogic,
28.05.2010 22:43
:)))) Определено има много общо с интернет запознанствата:)))
Обаче когато решиш като героя юнашката напред да се мяташ - първо питай за името;)))
цитирай
13. newlogic - 12. martito
28.05.2010 22:55
:))) Да, ще го имам в предвид. Благодаря.
На мен ми се е случвало подобно нещо, като бях малък. Имаше две сестри, и аз много харесвах малката. Но понеже бях срамежлив и нали знаеш, че в такъв случай трудно говориш с момиче, което харесваш, така се завътяха нещата, че започнах да излизам със по-голямата сестра, с която ми беше по-лесно да комуникирам. :)))) ама то мойто от срам, не от невнимание :))) ама все същия резултат.
цитирай
14. vazmushtenia - Ако похвалите ти помагат, всеки ден ...
28.05.2010 23:48
Ако похвалите ти помагат, всеки ден ще те хваля! Издавала ли си нещата си или трябва да си ги копирам от тук и да си ги отпечатвам сам? Брех, радвам се винаги, когато видя някого с истинска дарба!...но...кусур ще намеря да ти вържа...ей, тъй, от простотия! ;)
цитирай
15. malkiatprintz - Бе кой ти гледа, то за какво си има в ...
29.05.2010 04:50
Бе кой ти гледа, то за какво си има в селото казан :)
цитирай
16. martito - newlogic,
29.05.2010 07:52
Е, лошо няма, все от някъде трябва да се почне комуникацията;)))
Но трябва да има комуникация:)))
цитирай
17. martito - vazmushtenia,
29.05.2010 07:53
Забавлявай се:))
цитирай
18. martito - malkiatprintz,
29.05.2010 07:54
Нали?:)))) След няколко наздравици и таз мома ще стане мис свят;))))
цитирай
19. karambol5 - 13. newlogic
29.05.2010 08:45
Хайде аз да не разказвам ,че е голям смях :)))) Хукнах накрая да се спасявам препъвайки се :))))) Ма вината не беше в момата,а в това ,че съм си блейка по природа :))))))
цитирай
20. ninaantonova - Наде, много страшна си я обрисувала момата!
29.05.2010 09:16
Чак се уплаших! Горкия Герчо, та той жена ли си е вземал или плашило. Но както е приказката, на тъмно кусурите се не виждат! Майсторска разказвачка си, поздравления. Хубав слънчев ден и прегръдки от мен. :)
цитирай
21. martito - ninaantonova,
29.05.2010 09:35
Ти се уплаши, докато четеш, ми питаш ли го Герчо:)))))) Горкият! Ма пък смел - шапка му свалям;)))))))))
Усмихнат ден с настроение, Нинче:)
цитирай
22. karambol5 - Мдааа на тъмно кусурите не се виж...
29.05.2010 09:47
Мдааа на тъмно кусурите не се виждат ,а и разликата е количеството изпити водки :))))
цитирай
23. kotyopuh - Ей, затова Котьо-Пух си има обоняние добро...
29.05.2010 10:04
Очите често лъжат, ама имаш ли добър нюх, котьовски :))))))))))))))))
Марти, аз си трая - за гиздос и хубост - с моята Маца Жулиета, че иначеее...
Герчови му работи... :):):)
цитирай
24. martito - karambol5,
29.05.2010 10:05
:))))))))))
Мдааааа - алкохолик, значи, ще стане Герчо... Или по цял ден из кърищата ще се трепе до късен мрак:)))))))))
цитирай
25. martito - kotyopuh,
29.05.2010 10:07
Котьо, хубавото при теб е, че и в тъмното виждаш също толкоз добре, колкото и денем:)))
И браво, Котьо, трайкай си, че.... глей кви работи стават с хората;))))))))
цитирай
26. zadnik - Най-същественото
29.05.2010 12:55
Ето това е най-важното от всичко останало:

"Е, какво пък - грозна, грозна. Ма пък душата й може да е красива. "

Много добре се е получило, точно като заглавието - като стара Българска мъдра приказка. Браво, все така!
цитирай
27. анонимен - razkazvachka - Bravo na tebe, Chudomirka takava!
29.05.2010 13:31
'mi taya hubavica kato ne se pokazva... - koito stava da sheta po dvora - namazva
цитирай
28. martito - zadnik,
29.05.2010 16:40
Усмихнат ден с настроение:)
цитирай
29. martito - razkazvachka,
29.05.2010 16:40
:)))) Така е - рано пиле, рано пее;))))
цитирай
30. goran - Бързак Герчо - любопитна картинка:-) Но пък е принципен, а може би и свестен
29.05.2010 17:17
Любопитно какво ще каже мома Ценка, не само сестра й;-)
цитирай
31. drakulla - :)))))))))
29.05.2010 17:52
Кръвта вода не става. Не е бил чак такъв душманин чичо му, да го жени за таласъм, ма като такъв му бил късметя. Пък то после може и на Ценка малко нежност да даде, като му додее от пехливанска борба любовна...:)))))))))))))
цитирай
32. martito - goran,
29.05.2010 17:53
И на мен ми е любопитно:)) Според теб какво би казала Ценка?:))
цитирай
33. martito - drakulla,
29.05.2010 17:54
:)))))))))) Свестен ми се струва Герчо, надали ще изневери на невестата си, както и да изглежда на външен вид;)))
цитирай
34. karambol5 - Да не мислиш, че Ценка току-така ще ...
29.05.2010 18:20
Да не мислиш ,че Ценка току-така ще си даде Герчо :)))
Мнадали..... :)))))))
цитирай
35. martito - karambol5,
29.05.2010 18:30
Хммм...тоз Герчо ще вземе да стане голяма скъпоценност, бре! Много шму порасне самочувствието... Че аз по-добре в храстите да го бях оставила на комарите и буболечките разни..;)))))))
цитирай
36. martito - goran,
29.05.2010 18:32
:))) Точно там е работата, goran, ти си читателят, ти решаваш как би продължила историята:))
цитирай
37. goran - :-)) Ок.
29.05.2010 18:38
Моето, продължение е ... И заживели щастливо, Герчо и половионката му:-)) ... С коя от двете сестри никой да не казва;-)
цитирай
38. drakulla - martito,
29.05.2010 18:38
може пък в тоз момент Ценка да е излязла и недоразумението оправено. Сиреч - момата-таласъм продължава да си развява метлата насам-натам, пък наш Герчо сграбчва Ценка и в сеното...,а?
:)))))))))))))))))
цитирай
39. martito - goran,
29.05.2010 18:53
:)))) Ми добре... пази само за себе си тайната с коя от двете сестри е Герчо:))))))))))
цитирай
40. martito - drakulla,
29.05.2010 18:54
Е, ма си и ти, drakulla, нима хубавица като Ценка у сено трябва да се мята, м?:)))))))))))))
цитирай
41. drakulla - ама
29.05.2010 18:58
си е романтично пък...
:))))) Не мислиш ли? :))))))))))
цитирай
42. martito - drakulla,
29.05.2010 19:24
Не знам:)) Продължението си е твое:))
цитирай
43. andi2 - Надя, Надя, Надя
29.05.2010 20:10
абе що ми се струва
че този и онзи от предишния разказ са братовчеди
??????????????????????????????????????????????????????
нещо интрига се заформя ???????????????????????????
да знаеш нещо по въпроса????????????????????????????????????????????????
цитирай
44. martito - andi2,
29.05.2010 21:11
И идея си нямам за какво говориш, нито в какво ме намесваш..:)))))))))
цитирай
45. andi2 - И идея си нямам за какво говориш, ...
29.05.2010 21:20
martito написа:
И идея си нямам за какво говориш, нито в какво ме намесваш..:)))))))))

Mиииииииии
НАДЯ ,не се кахъри
да ти кажа честно , и аз си нямам представа
:)))
цитирай
46. drakulla - аз пък
30.05.2010 09:07
имам съмнения че момата-кукер е браточвчедка с Гуцето и Щафана. Злите езици говорят, че на всяка от тях брадавиците образуват точно определено съзвездие...
:)))))))))))))))))))
цитирай
47. karambol5 - Хихихихиихихих верно имат нещо ...
30.05.2010 12:53
Хихихихиихихих верно имат нещо общо с Гуцето и Щафана :)))))))))))
Ма дали пък Герчо все пак не е намерил точната мома ,мммм ? :)))))))))))))))
Чуденка е за всички ,освен за Герчо :))))
цитирай
48. inakrein - Усмихна ме, наистина! :):):) Бл...
30.05.2010 13:42
Усмихна ме, наистина! :):):) Благодаря ти !
цитирай
49. kosara2008 - ох, завалията....
31.05.2010 14:07
:))))

ама е решителен и тва си еразкофничето де, хоп и готово ко да го мисли, да не е и той трендафилзер, Герчо поувехнал е и да не придиря требва...тъй де, да ме прощава амъ пак щя река : ой ой ой , завалията:)))

цунки за теб приказноусмихваща ни...
цитирай
50. анонимен - МАРТИТО, ЗАЩО В БЛОГА ТИ ВСИЧКО Е ...
07.06.2010 00:59
МАРТИТО,ЗАЩО В БЛОГА ТИ ВСИЧКО Е ПОДИГРАВКА?ПО ДРУГ НАЧИН НЕ МОЖЕШ ДА ПИШЕШ,ЗАТОВА ЛИ,М?КЪДЕТО И ДА СЪМ ВЛЕЗЛА,ТАКОВА ЧУДО КАТО ТУКА НЯМА!ТИ ЛИ СИ НАЙ-ХУБАВАТА В БЛОГА?Е ТОГАВА НОСИ СИ КРЪСТА!ТАМ НА ВЪРХА Е САМОТНО!
цитирай
51. karambol5 - Много обичам анонимковците :))) ...
07.06.2010 09:19
Много обичам анонимковците :))) Мартито , най-хубавата си :)))))) За кръста има кой да ти помогне :)))) Гаранция ,че няма да си самотна :)))
цитирай
52. анонимен - много бързо отреагира карамбуле да ...
07.06.2010 13:28
много бързо отреагира карамбуле да не би този блог да е твой м? :))))))))))))))))))))
цитирай
53. martito - Ха сега гадай, анонимке:))))))...
07.06.2010 13:59
Ха сега гадай, анонимке:))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
54. kosara2008 - чудесийко любима,виж пак съм тук..........:)
10.06.2010 11:34
няма друг такъв талант като теб, поздравление и цунки от усмихващите ми се устни и се трепя от удоволствие да те чета!!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martito
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2854716
Постинги: 327
Коментари: 10487
Гласове: 37663