Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.06.2010 16:58 - Пак я оплесках!
Автор: martito Категория: Лични дневници   
Прочетен: 15979 Коментари: 66 Гласове:
-2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    - Помагай, бай Ламбе, помагай, че пак я оплесках и събуди ли се жената, не знам дали и две секунди ще живея...
    Тъй викаше Блажо Гроздата из двора на Къдрав Ламби, крачеше нервно като бясно куче, хапеше угрижено устни, мигаше тревожно на парцали и от чудене къде да си дене ръцете, току не ги заровеше в рошавата си коса да я скубе.
    Опита се Ламби уши да запуши с възглавницата, че и с одеялото даже - тюх бре, да му се изтърси Блажо, тъкмо когато за следобедна дрямка кокали беше опънал! Не му се ставаше, ма Блажо не спираше да вика като изоглавен, тъй че и мъртвец щеше да събуди. Стана Ламби с кисела физиономия и тежко-тежко запристъпя навън.
    - Ти баща, ти брат, спасявай ме, бай Ламбе, че жената... Отиде ми животецът! - зави като куче на месечина Блажо и на колене залази пред Ламби.
    Намусен Ламби съвсем се намръщи, като видя Блажо на колене. Скастри го набърза ръка, задето като мома се разциврил насреща му, хвана го за раменцата и го изправи. Помъкна го след себе си, мърморейки си нещо под нос, и го настани на пънчето под лозата. Какви ли ги е забъркал пак Гроздата му с Гроздата, сънено все още си помисли Ламби. Па и щом жена му е намесена - дебелшка ще да е работицата. Потърка с юмруци очите си и рече сънливо:
    - Каква каша забърка сега, бе Грозда?
    - Ми аз... пак я оплесках... без да искам... - замънка хълцащо Блажо.
    Пое си дълбоко въздух няколко пъти и започна одисеята си да разказва:
    - Утре с жената, бай Ламбе, ще ходим в града, че на брата жената рожден ден има, па не може да я не почетем. Подаръци взехме не само за снахата, ми и за брата, че и за децата. И червило тръгнахме жената да си избира. Па то знаеш - с червилото се почва, па се приключва с чанта, обувки, парфюмче, костюмче, чорапки... Че отгоре на всичко жената и боя си взе - да си поосвежила цвета на косата, че все пак да се не излага пред снахата градска.
    Ма нали са скарани с Ченковица, та рече аз да съм я боядисал. Аз не исках, бай Ламбе, наистина не исках и й казах, че не искам - на два пъти й казах, ма тя рече, че лесно било, тя щяла да ми забърка боята, от мен се искало само косата да й намажа. Толкоз. Нахлузи ми ръкавици на ръцете и рече "Почвай!". Добре, ама докато я мажех с боята, тя взе да се прозява, да притваря очи, аха-аха да заспи, тъй както си е на стола. И заспа, бай Ламбе, заспа. Преди туй само ми рече да съм я събудел четирийсе минути, след като съм я боядисал, не по-късно, че косата й да не изгори.
    Та заспа си тя сладко, аз я боядисах, часовника засякох и рекох набързо да посвърша малко работа. Вързах лозето, стегнах каруцата, пиперът прекопах и кога по едно време часовника погледнах - три часа минали! Сърцето ми за миг спря - Божке ле, жената трябваше да викам да става преди сумата му и време! Пък тя спи, та се носи, с все боя на косата. Бутнах я лекинко по косата - кичур си отчупи. Бутнах я пак с пръст - още два кичура паднаха на земята. Ужас! Едвам се сдържах да не извикам! Боята й изгорила косата! Как да я събудя, бай Ламбе? Как да й обяснявам, че в работа съм се улисал? Жив ще ме одере, очите ще ми извади, в гърлото ще ми ги натика!... Затуй при теб дойдох! Спасявай ме, бай Ламбе, спасявай! Кажи какво да правя, какво, та кожата да отърва...
    Пак зачупи пръсти Блажо, пак джуката му затрепера, пък Ламби от смях почти се задави. Като му попремина смеха, на ум Блажо взе да приучва, спасение да го спасява.

    Всичко, както Бай Ламби рече, тъй и Блажо направи. После върна часовника назад, па взе жена си да ръчка да става, косата да си мие. Стана тя мързеливата, попротяга се пет минути, па се затътри към банята. След половин час излиза жена му навън с огледало. Гледа се и се пули насреща си. Отдалечава огледалото, в гръб се оглежда и пак се цъкли невярващо.
    - А, бре Блажо, косата ми що е такваз тъмна, м? Нали червена трябваше да е... И що тъй сякаш по-къса ми е назад, па бретона ми дълъг, м?...
    - Кой ги знае какво им слагат в тез бои вече... - мъдро Блажо отсече, и още по-усърдно взе магарето да впряга, по къра да излиза, и жена си в очите не поглежда.
    - Хммм... - зачуди се пак Блажевица, докато гледаше замислено мъжа си - Ми къде е опашката на магарето, бре Блажо?
    - Що ми е такваз косата, що не е онакваз, къде е на магарето опашката, ааа... - викна с ядосан глас Блажо. - Отде да знам аз къде му е опашката! Изяло си я е, магарето му с магаре, от проклетия си я е изяло...
    И тъй мърморейки на висок тон, Блажо направо излетя по пътя, оставяйки жена си в още по-голяма чуденка...




Гласувай:
37



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dorichela - Чудеса стават с тия бои значи, не ...
28.06.2010 17:14
Чудеса стават с тия бои значи, не само цветовете, ами и прическите сменят :):)
цитирай
2. martito - dorichela,
28.06.2010 17:17
Абе остави се, чудеса стават не ами... Само че де е опашката на магарето, се чудя и аз;))))))))))
цитирай
3. dorichela - Наденце,
28.06.2010 17:19
не знам, не знам... пустото му животно само я е изяло, да знаеш!! Магаре с Магаре!
цитирай
4. martito - Доре,
28.06.2010 17:27
Магаре амчи, "проклето" при това:))))))))))))))))
Ма да знаеш, че цвета на косата на Блажевица познат ми се струва;)))))))))))))))
цитирай
5. karambol5 - Отиде на магарето опашката :)))...
28.06.2010 18:37
Отиде на магарето опашката :))))))))))))))))))))))
Хахахахахххахахахаххаххахаххахах Само я изяло Магарето му с Магаре :)))))))))
Хххохохоохоохоох ,че и цвета друг :)))))))))))))))))))))))))
цитирай
6. martito - karambol5,
28.06.2010 18:44
:))))) Ами така е - на един му заминава косата, на друг опашката, трети пък бърза да изчезне... така е то..;)))))))
цитирай
7. magnoliya - Така си е,
28.06.2010 18:47
сладкодумница си ти! Създаваш невероятно весело настроение, благодаря ти! Лека и приятна вечер!
цитирай
8. martito - magnoliya,
28.06.2010 18:53
Благодаря:)
Окичена с усмивки и настроение да е и твоята вечер, magnoliya:)
цитирай
9. karambol5 - Само не знам какво го чака Блажо като ...
28.06.2010 18:58
Само не знам какво го чака Блажо като разбере жена му какви ги е свършил ;)))))
цитирай
10. sparotok - смях
28.06.2010 19:01
Смях се със сълзи:)))))))))))))))))
цитирай
11. martito - karambol5,
28.06.2010 19:03
:)))))))))))))))))))))))))) Най-много и Блажо да се сдобие с нова прическа;))))))))))))
цитирай
12. martito - sparotok,
28.06.2010 19:05
Веселка вечер, sparotok!:))
цитирай
13. karambol5 - Хахаххааххахаахха опитвам се да си ...
28.06.2010 19:14
Хахаххааххахаахха опитвам се да си го представя :)))))))))))))))) Блажо с нова прическа ;)))) Ххихихихихихих
цитирай
14. martito - karambol5,
28.06.2010 19:33
:))))))))))))))))) Ала Слави Трифонов ще е, с тази разлика, че тук-там може да му стърчи на Блажо някое и друго оцеляло косъмче;)))))))))))))))))
цитирай
15. drakulla - хахахахахха
28.06.2010 19:37
Аааааа, ти ме разби :)))))) Еееей, ама тоя Ламби - комбинатор безподобен...:)))))))))))))))))))))))
цитирай
16. divna8 - Знаех си аз... ;))
28.06.2010 19:45
заради производителите на бои за коси - ще пострада някое невинно животно за експериментите...
Не знаех обаче,че ще е някоя магарешка опашка :)))))))))))))
Е, жена му друг път да не се кара с Ченковица, за да не пострада нечия друга опашка... Когато и порасне новата коса, де:):):)
Хубава вечер, Марти и благодаря за новата огромна порция смях и настроение !!!
цитирай
17. karambol5 - :))))))))))))))))) Ала Слави Т...
28.06.2010 19:48
martito написа:
:))))))))))))))))) Ала Слави Трифонов ще е, с тази разлика, че тук-там може да му стърчи на Блажо някое и друго оцеляло косъмче;)))))))))))))))))

АБцелютно :)))))))
цитирай
18. martito - drakulla,
28.06.2010 20:01
Нали?:)))) Ламби си ми е любимец:))
цитирай
19. miaa - Невероятна си, Martito! С обич и ...
28.06.2010 20:04
Невероятна си, Martito! С обич и уважение:)
цитирай
20. martito - divna8,
28.06.2010 20:04
Ми да не кара де, като че ли ще векуват, та тръгнали и да се карат с Ченковица, ма жени - кога да им уврат главите, м?:))))))))))))))))))
А инак горкият Марко.... ма пък геройската мълчи де;))))

Усмихната вечер, divna8:)
цитирай
21. martito - karambol5,
28.06.2010 20:05
Направо нова мода ще подкарат сем. Гроздата и Гроздевица;)))))))))))))))
цитирай
22. martito - miaa,
28.06.2010 20:06
Усмихната вечер с огромна доза настроение, miaa:)
цитирай
23. dolsineq - :)))))))))))
28.06.2010 20:19
"Що ми е такваз косата, що не е онакваз, къде е на магарето опашката, ааа... - викна с ядосан глас Блажо. - Отде да знам аз къде му е опашката! Изяло си я е, магарето му с магаре, от проклетия си я е изяло..." -- много ми хареса. Ч!удесен разказ. Посмях се доста. :)))
цитирай
24. martito - dolsineq,
28.06.2010 20:30
Усмихната вечер с много настроение, dolsineq:)
цитирай
25. razkazvachka - Хихихииии!
28.06.2010 23:27
ето начин за лесно подстригване...
цитирай
26. krotalka - Сполай ти Наде!
28.06.2010 23:32
Успя даме разсмееш!
цитирай
27. newlogic - То на майтап се започва всичко, но ...
29.06.2010 01:20
То на майтап се започва всичко, но вкрайна сметка Блажо ще свърши на курс за фризьорство и току виж отворил фризьорски салон.
И от там насетне, де има опашато животно, ще трябва да си пази опашката, че като новата мода тръгне, няма да има спасение... :))))))))))))))
цитирай
28. martito - razkazvachka,
29.06.2010 07:20
Лесен начин за пълна промяна направо;)))))
цитирай
29. martito - krotalka,
29.06.2010 07:21
Много настроение, кроти, винаги:))
цитирай
30. martito - newlogic,
29.06.2010 07:23
:)))))))))))) Стилист Гроздата: Бягай, дорде не те е докопал!:)))))))))))))))))
Усмихнат да е денят ти, newlogic:)
цитирай
31. iliada3 - Сладурско разказче отново!:)
29.06.2010 08:36
Голяма си веселячка ,ама и магарето едно такова ................да му се чудиш!:)
Поздравления!
цитирай
32. martito - iliada3,
29.06.2010 08:55
Магарето..то е виновно за всичко, то е направило нещо на Блажевица;)))))
Усмихнат ден с много настроение:)
цитирай
33. palisandar - О, горкий Марк(о) ! Бича за конските ...
29.06.2010 09:14
О, горкий Марк(о) ! Бича за конските да му отнемат. От финалний завършек пискюлест да го лишат . Пряпореца на инатлъка да му секвестирать. И защо , питам съседа Топалов . И пак питам защо. Мълчи си той . Гледа към малините. Въздиша някак отнесено. С хм, хм и покашляне ме стреля. А, така ли ?! И аз така ! Никакви присадки повече. И градинарска ножица да си купи. И морило за охлюви - тоже . Аааааааа.....

–––––––––––––––

Добро утро, Марти ! Взех чадъра ти. Срещу оклюмване ... :))))
цитирай
34. rpatel - На Чудомир го докарваш! Направо ...
29.06.2010 09:36
На Чудомир го докарваш! Направо супер! :-))
цитирай
35. martito - palisandar,
29.06.2010 09:57
"О, горкий Марк(о) ! Бича за конските да му отнемат.."
:))))))))))))))))))))))))))
Хич да се не покашля Топалов, ми да спре вече с тия присадки;))))))))))

Усмихнат и слънчев ден, palisandar, с дъжд от усмивки:)
цитирай
36. martito - rpatel,
29.06.2010 09:58
Изпълнен да е с настроение денят ти, rpatel!:)
цитирай
37. karambol5 - Топалов ще спре с присадките, че ...
29.06.2010 10:18
Топалов ще спре с присадките ,че явно намалините има хресва почвата и ще превземат дворчето :))))))))))))))))))))))))) Ножицата също ще помогне :)))))))
Усмихнат ден ,Мартичко :))
цитирай
38. martito - karambol5,
29.06.2010 11:07
Безобразно разсмиващ да е денят ти:))
цитирай
39. karambol5 - Особено безобразно ще е, благодаря ...
29.06.2010 11:35
Особено безобразно ще е ,благодаря :))))
цитирай
40. martito - А фризирано с нова фризура ще ли ти се ...
29.06.2010 11:40
А фризирано с нова фризура ще ли ти се да е, м?;))))))))))))))))))))))))
цитирай
41. pilcho - Хахахахахаха
29.06.2010 11:45
Браво, Наде! Хубаво ме разсмя и днес :))))))
цитирай
42. martito - pilcho,
29.06.2010 11:52
Мерси, pilcho, безмилостно разсмиващ ден ти желая:))
цитирай
43. karambol5 - А фризирано с нова фризура ще ли ти се ...
29.06.2010 12:13
martito написа:
А фризирано с нова фризура ще ли ти се да е, м?;))))))))))))))))))))))))

AAA Искаш да ме докараш до късичко отзад с по-длъшко бретонче ли :)))))
Тц нИщЪ :))))
цитирай
44. martito - karambol5,
29.06.2010 12:22
Тц, бре! Не си ме разбрал - длъжко ще оставим около ушите, на темето обаче ще я махнем косата - че сега топло, само едно кичурче ще оставим по-длъжко да е и да си стърчи /височинка да ти придава;))))))/ а отзад... отзад длъжка ще я оставим, но на вълнообразна черта:)))))))))))))))
А бретончето от едната страна ще е късо, от другата - длъжко:))) Ти само кажи коя страна да е късат - лявата или дясната, ножиците са ми вече в ръцете:)))))))))))))
цитирай
45. karambol5 - УджЪст :))))))) Не може ли съде в...
29.06.2010 12:29
УджЪст :))))))) Не може ли съде вълнообразно ,ммм ? И късо от дясно....и .....окелеши ме ей ! :))))))))))))))))))))))))
цитирай
46. martito - karambol5,
29.06.2010 12:46
:))))))))))))))))))))) Мери си приказките, момче! Съм те не окелешила - аз съм всепризнат майстор на ножиците /ти гледай, че не съм хванала машинката с приставките/, ролките и плитките:)))))))))))))))))))))))))
И предложената от мен прическа тепърва ще навлезе сред хайлайфа, мхм:)))))))))))))))))
цитирай
47. karambol5 - АУУууууу кат манекенче ли шма по...
29.06.2010 13:13
АУУууууу кат манекенче ли шма ползваш :)))))) Мммм чакам да сЪ отъркам о хайлайфата :)))) Ма си е живо оклешване ,де :))))))))
Ма не ме почвай с ролките и плиткие ,молам тЪ :))))))))))))
цитирай
48. martito - karambol5,
29.06.2010 13:17
Хубава работа! Какви ти ролки, какви ти плитчици - преса имам на вафлички ще те направя:))))))))))))))))))))))))))))))))))
И ако преценя - може и с шоколад да ги залея:)))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
49. karambol5 - На фафалички може :)))) И шокола...
29.06.2010 13:39
На фафалички може :)))) И шоколадови -също :))))))
цитирай
50. martito - karambol5,
29.06.2010 13:44
Видя ли, че не е окелешаване... що ти трябваше тъй да се дърпаш като попарен, м?:))))))))))))))))))))))))
цитирай
51. gabar4eto - Zdr Priqtelko
29.06.2010 13:52
EEEEEEEEEEEEEE- tova e maistorski razkaz.kka se smeq sega .Pozdravqvam te .
цитирай
52. martito - gabar4eto,
29.06.2010 14:09
Разсмиващ да е денят ти:))
цитирай
53. rpatel - И твоя също! Всеки път ме разсмиваш с ...
29.06.2010 14:43
И твоя също! Всеки път ме разсмиваш с разказите си. Благодаря!
цитирай
54. анонимен - :-)))
29.06.2010 16:04
първата серия му е като Нова надежда. жив да го оплачеш обаче, ако има втора серия, Империята ще му разкаже играта
мир на праха му, Амин!

цитирай
55. martito - rpatel,
29.06.2010 16:19
Благодаря и аз:)
цитирай
56. martito - explorer,
29.06.2010 16:20
:)))))))))))) Ми аз си харесвам героя:)))) Няма да го излагам, ако се стигне до Империята отвръща на удара;))))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
57. анонимен - милата.................
29.06.2010 17:01
от това най-ме беше страх............
ако Империята разбере, че го харесваш........
:-)))))
цитирай
58. martito - explorer,
29.06.2010 17:08
:)))))))))))))))))))))) Ааааа, няма страшно - измислила съм го перфектно - ще я пратя Блажевица при теб за едно парченце и да е там, та първа грижа надали ще й е Блажо;)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
59. анонимен - aaaaaaaaaaaaaaaaaaa,,,,,,,,,
29.06.2010 17:19
айде не с лошо, моля :-))
щото за мен едно парченце "Блажевица" и аз ще съм там :-))
цитирай
60. martito - explorer,
29.06.2010 17:22
:)))))))))))))))))))))))) Е, аз що ти казвам да си минем на Родопчета:)))))))))))))))))
Заливам се от смях, само като си спомня рекламката на Милка...ъъъ... с О накрая де:)))))))))))))))
цитирай
61. анонимен - :-)))))))))))
29.06.2010 17:25
изчезвам (не за там)
хубава вечер ти желая :-)
цитирай
62. martito - explorer,
29.06.2010 18:04
Мерси:)
Приятна вечер и на теб и много настроение:))
цитирай
63. andi2 - мда, мда
30.06.2010 12:34
диагнозата е ---------->>>>>>>"хронична неинформираност на героинята "
Не е ли чувала за салони за красота и т.н.
Няма начин да си нямат
:)
Така е като се оставят нещата в ръцете на непрофесионалисти
:)))
цитирай
64. martito - andi2,
30.06.2010 17:05
:)))))))))))) Аааа, моля ти се, героят ми е професионалист:))))))))))))))
цитирай
65. kosara2008 - ееееееееееее.гати тариката, амъъъъъъх,
02.07.2010 17:02
как се сети тоз чиляк да върне часовникът, ей, голема работа е този...и до стамбул поже да стигне ,че и оданат....:))))кат ходжа умен...саму що е бай Ламби та му намирам кусур...да, даааааааааааааа,

и сега съзирам смисъл в това, че

най- големата защита е нападението, нъл е футбулен сезон та съфсем отмък си иде...и
други извут си правам - на мъж вера за боядисване на косата да немаму...пиперо прекопал, лозето низнамси ко...айди сиктер,

без косата да я остай фръцлътъ,тц,тъц, тцъ...тоа има ли мустаки , а и
аку има

да му се обръснат ,това е...

цун, Мартичковеселушкелюбима
цитирай
66. martito - kosara2008,
03.07.2010 11:24
:))))))))))))) Разсмя ме, ма много:)))
Мустаките, чи и брадъта да му се оскубят - косъм по косъм;)))))))))))))
Разсмяно гуш, kosara2008:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martito
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2852013
Постинги: 327
Коментари: 10487
Гласове: 37663