Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.04.2011 14:45 - Копърчо Шушумигата
Автор: martito Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9694 Коментари: 36 Гласове:
44


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    Рошав, дръглив като болнаво магаре, длъгнест един никакъв откъм ъгъла на улицата Копърчо се зададе. Къмто седянката поглед блещеше и към седянката едва-едва пристъпяше, гаче всеки момент порой отгоре му ще се изсипе. Шушумигата. Кьоравата шушумига. Така му викаха всички. Щото скоро-скоро след като се ожени, на Копърчо зрението нещо се повреди. По доктори го води буля Копърка, по врачки и баячки, ама на - Копърчо подобрение не получи.
    "Божа работа, викаше той, и можеш ли ти в Господнята работата да се месиш, м?... Не можеш. Ма буля Копърка често-често го овикваше, нагъсто го пустосваше, шамари, казват, се случвало да му отлепя, щото за нищо на Копърча не можела да разчита. Рече му примерно кокошките да нахрани, той зрънцата на пътя, пред комшийските порти, ще иде да ръси. Рече му пипера да оплеви - все едно, че му рекла - всичкия го изсечи, ама треволяка остави...
   Трудно й беше на буля Копърка, колкото и яка жена да беше. А, сега, да кажеш пък, че на Копърчо лесно му беше - ще се излъжеш. Обичаше си булката той.
   - Дяволска работа е туй мойто, да не можеш на жена си да помогнеш макар! - тюхкаше се Копърчо по цял ден - И не всякой път е тъй. Дойде мъгла пред очите ми, дойде - ясна картина. И в картинката буля Копърка - бяла, румена, с подканящ поглед и усмивка - кръвта ми запалва...
    И като му се насъбереше много на сърце, хване Копърчо оградата и пата-кюта, пата-кюта из селото, по седенките обикаляше.
   Добре, ама тия картинки с буля Копърка в очите му бая бой му спечелиха.
   Тъй веднъж, както си пръстъпял, ще кажеш в паници, по пътя, тъй и насреща му буля Копърка му се явила. Смеела се кокетно, че и фустан даже надигала, краче голо до коляно откривала. Засукал мустак Копърча, спуснал се къмто булята, стиснал я здраво през кръста, па я жадно по гушката зацелувал. След кой шамар и оскубан кичур коса Копърчо разбрал, че туй не била буля Копърка, ми Цена Мократа, Копърчо и досега спомен няма. Но спомен избит зъб от Цена му остана.
   Друг един път пък бой яде и от годеника, и от брата на Кунка Черкина. Нея пък на чешмата сгащил, че и гърба й в дувара притиснал, на целувки се насищал. Едвам се отървала тогаз Кунка, сто пъти поне устата на чешмата си мила, че и досега изпод вежди Копърчо гледа и го пустосва.
   Ама днес тъй, утре пак тъй и хората взеха да не му обръщат внимание на Копърча. Свикнаха му демек на адета. И момите и те му свикнаха.
   Вяра на Копърча само бай Ламби нямаше.
    - Хмммм... - поклащаше със съмнение глава бай Ламби - чини ми се тоя Копър шушумигов на шушумиги нас прави, а жена си с венци от рога кичи...
    Па и имал си своите доводи Ламби. Случило се веднъж тъй, че Ламби на припек под прозореца си седял, когато по пътя шушумигата кьорава Копърчо буля Минчовица побарал. Пищяла жената, дърпала се, па се и отскубнала де, ма презрамките на фустаня в ръцете на Копърчо останали. А той, дяволът му с дявол, до уши ухилен, презрамките като трофей на врата си върза и току към Ламби подвикна:
    - Ей тез мойте очи пусти, болнави, пак буля Копърка видяли... - завайкал се Копърчо. - Живот ли е туй мойто, бай Ламбе, м?...
    - Ха! Че ти мен как ме видя, бре? - отвърнал до безкрайност зачуден бай Ламби.
    - Не съм те видял, как ще съм! По стъпките познах те.
    - Ма че как по стъпките, бре Копъре? Че аз от място грам не съм мръдвал бре!
    Па Копърчо с юмруци очи затъркал и сърдито измънкал:
    - Ееее, бай Ламбе, ама си и ти сега един! На кьорав човек кусури да намираш!...
    Та сега болест ли беше тъй Копърчево недовиждане, дяволия ли някоя - доказателства сигурни няма. Ама бай Ламби сама из село буля Ламбевица не пущаше кога и Копърчо е на разходка тъдява...
    Ламбева работа... И Божа...




Гласувай:
44



1. cefulesteven - Ех, че болест си има този Копърчо. ...
01.04.2011 15:12
Ех, че болест си има този Копърчо. Това как да ти даде сърце да лекуваш:) Ама все ще се намери някой и на кьорав човек кусур да открие.
цитирай
2. ketcakuatl - ХА
01.04.2011 15:24
В неподозирана светлина те виждам. Браво, чудесен и образен разказ. Поздравления
цитирай
3. martito - cefulesteven,
01.04.2011 15:28
Това със сигурност е особено рядка болест, за която надали има лек..:))))))
И страшни хора са се навъдили ей - на болните кусури да дирят, тц, тц, тц...:)))))))))))))
Усмивкииии:)))
цитирай
4. martito - ketcakuatl,
01.04.2011 15:29
Ха мерси ти:)))
Усмихнато настроение ти желая!:))
цитирай
5. karambol5 - ;))))))))))))))))))))))))))...
01.04.2011 15:30
;))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
На кьорав човек кусури да намират :)) Мхааааааааа :))))))))))))))
цитирай
6. martito - karambol5,
01.04.2011 15:34
Мчи ха де! Може ли таквози коравосърдечие, начи, у Ламби да има, ама!
Аман от бездушие!;)))))))))))))))))))))))))))
цитирай
7. kasnaprolet9999 - Такива като твоят герой Копърчо ...
01.04.2011 15:46
Такива като твоят герой Копърчо какво ги правех навремето, направо късмет е имал, че в селото не е имало мома като мен - чувала ли си за хватките "Ук и Гоши, Кара и Гоши" :))))
цитирай
8. karambol5 - Сама да н пуска була Ламбевица из ...
01.04.2011 16:00
Сама да н пуска була Ламбевица из село :)))))
Щот щял бил Копърчо да я нацелува ...примерно :))))))))))))))
цитирай
9. martito - kasnaprolet9999,
01.04.2011 16:08
:)))))))))))))))))) Озадачи ме, че и ме накара да се поозъртам плахо... че тоя Гошо....:))))))))))))))))
Не съм чувала за тия хватки, но след като прочетох поста ти, съм повече от сигурна, че Копърчо е късметлия, че не се познавате;))))))))))))))))
цитирай
10. martito - karambol5,
01.04.2011 16:11
:))))))))))))))))))))))))))) Е, малко попрекалява сякаш Ламби, ама па знае ли се на Копърчо пред очите какво ще му се види:))))))))))))))))))
цитирай
11. makont - Хитрюга ми се вижда Копърчо,
01.04.2011 16:47
но това е, човек оптимист и в бедата му намира колая. Усмихна ме, Наденце. Хубав уикенд ти желая!
цитирай
12. martito - makont,
01.04.2011 16:56
Душица си ми е Копърчо, и си обича булята безобразно много, ма кой да ти схване това, м?;))))))))))))))))))
Усмихнато и ведро настроение:))
цитирай
13. iliada - Dneshnia den si e za smiah,
01.04.2011 19:33
no pri teb e taka vinagi mila!
Porednia dobar razkaz- pregradki!:))))))))
цитирай
14. martito - iliada,
01.04.2011 20:06
Весел да ни е денят, и нека всичките ни дни да ни карат да се усмихваме и да усмихваме другите:)))
цитирай
15. kasnaprolet9999 - Едната от тях е премятане през кр...
01.04.2011 21:05
Едната от тях е премятане през кръста, другата е през рамо. Иначе Гоши като физическо лице не съществува. Аз и моят съпруг така го преметнах, но не помная точно, коя от двете хватки използвах. Бяхме на една бригада, той ни беше четен командир. Бяхме се скатали до една купа сено няколко човека и пушехме. Той дойде и ни се изежи и аз го предупредих да промени тона, че ще му се случи нещо лошо, ама той не ми повярва. Та ми се наложи да му се доказвам. Бях страхотно доволна от ефекта. Сложих си ръце на кръста като Кармен и доволно се оглеждах за реакциите на околните. И така както се оглеждах победоносно се намерих до него на земята. Той завалията поназнайвал нещо от джудото и ми направи подсечка. До като се усетя ми сложи единият си крак зад коляното, а с другият леко натисна по четала и аз тупнах като узряла круша до него. Тогава видях, че има хубави смеещи си очи:)))) Стана ми партньор по бридж, това му беше наградата, за повече не му гласувах доверие. Чак след три години му обърнах повече внимание. Меня приятно спомнится :))))
цитирай
16. kleotemida - Засмя ме, Марти, пък и какви спомени ...
01.04.2011 21:19
Засмя ме, Марти, пък и какви спомени отприщи с тази шушумилигарщина :)))))

Първоаприлски поздрав! :)
цитирай
17. dorichela - НАденце, хихихи, хахахахах лип...
01.04.2011 21:21
НАденце, хихихи, хахахахах липсваше ми бай Ламби :) Умен чиляк е той, знае какво прави ;)
цитирай
18. martito - kasnaprolet9999,
01.04.2011 21:32
Аааууууу, разхили ме много:)))))))))))))))) Сладури сте били:)))))))))))) И повали го значи, а:)))) И той после теб. Ама после!:)))))))))))))
Пожелавам ви този дух пламенен да е все у вас и да превръща живота ви в забава - закачлива и влюбена:)))
Много усмивки ви изпращам:)))
И много ми беше приятно и на мен да споделиш спомени:)))
цитирай
19. martito - kleotemida,
01.04.2011 21:38
Радвам се, че си се засмяла, па щом има и разбудени споменчета - съвсем:)))))
Първоаприлско настроение и занапред:))
цитирай
20. martito - dorichela,
01.04.2011 21:39
Тоя бай Ламби... И на мен ми липсваше:))) Сега като се позапролети, се надявам по-разговорлив да е и повечко историйки да разказва;)))))))
цитирай
21. sparotok - благодаря ти
02.04.2011 00:37
Наде, тия дни ми се насъбраха доста грижи, но това разказче прогони облаците и успях да се посмея от сърце! Благодаря ти!
цитирай
22. martito - sparotok,
02.04.2011 09:53
Радвам се, че съм помогнала с нещо:)
А коментара ти ме накара да се замисля - виж го ти тоз мой шушумигов герой - уж недовижда, пък и облаци прогонва... тц, тц, тц..;)))))))))))))
Весело настроение, sparotok:)
цитирай
23. sande - Поздрави за веселия, артистично написан разказ....
02.04.2011 10:05
С удоволствие го прочетох.Добре е човек да си има едно алиби винаги, върши работа.
цитирай
24. katan - Разсмя ме, Марти:))))!
02.04.2011 10:18
Кьорав човек, а кусури му връзват!:) Не ги е срам!:))))
Весел и щастлив съботен ден!:)
цитирай
25. katan - И едно предупреждение от мен, защото си още невръстна:)))
02.04.2011 10:20
Видиш ли шушумига - бЕгай далече от него!:))))
Шушумигите все се тарикатеят:))))!
То друго и не мога, де:)))))!
Прегръщам те!
цитирай
26. evilyosha - Благодаря
02.04.2011 10:22
за удоволствието!Посмях се от сърце :)
цитирай
27. martito - sande,
02.04.2011 10:37
Радвам се, че ти е харесал текста:))
И си е вярно - едно поне алиби да имаш, ама да е златно;)))))
Усмивкиии:)))
цитирай
28. martito - katan,
02.04.2011 10:39
:))))) Ще бягаааам, обещавам!:)))) Шушумиги, шушумиги уж, ма другите по шушумиги правят:))))))))))) Прав е бай Ламби, и ти;)))
Усмивки, Кате, и слънчево настроение:))
цитирай
29. martito - evilyosha,
02.04.2011 10:40
Радвам се и на твоите усмивки:))
Веселко насторение:))
цитирай
30. miaa - :))))))))))))))))))))))))))))))))0
02.04.2011 11:12
Вълшебница си ти:)Благодаря ти!
цитирай
31. sparotok - !
02.04.2011 14:18
martito написа:
Радвам се, че съм помогнала с нещо:)
А коментара ти ме накара да се замисля - виж го ти тоз мой шушумигов герой - уж недовижда, пък и облаци прогонва... тц, тц, тц..;)))))))))))))
Весело настроение, sparotok:)


Още веднъж благодаря! Заслужаваш го!
цитирай
32. martito - miaa, sparotok,
03.04.2011 10:49
Благодаря ви!:)
Обещавам да се старая героите ми да са... вълшебници:))
цитирай
33. ronya - еееееее...
05.04.2011 00:40
То и на мен ли затова все моя мъж ми се привижда? Пусти очи, вяра да им нямаш, значи... Ма то от любов бе, от любов всичкото...
Жива да си, Марти, че на ум ме научи, преди да ми избият и мене некой зъб ;)))
пп. Бай Ламбееее, бай Ламбе, гявол се пишеш ти, ама от шушумиги да те е страх :))
цитирай
34. ren - ма, що не взема и аз някоя болежка да ...
07.04.2011 11:22
ма, що не взема и аз някоя болежка да си измисля, па като Копърча да я подкарам?
будала съм аз, мартитооо...будала!
цитирай
35. razkazvachka - Ей това е - на шушумиги вяра да нямаш:
22.05.2011 16:55
картинките им сбъркани:)))))
Поздрави, Марти!
цитирай
36. dolsineq - Шушумига, ама знае на кого да нам...
14.07.2011 11:17
Шушумига, ама знае на кого да намига...;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martito
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2844551
Постинги: 327
Коментари: 10487
Гласове: 37662