Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.11.2011 16:32 - Конфликт на интереси
Автор: martito Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4135 Коментари: 16 Гласове:
26


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
    - Танасе? Абе ти ли си, бре?
   Полунощ минаваше, когато Ламби излезе навън, свеж въздух да вземе, че съня нещо му бягаше и що да види - рошава сянка край плета му се криеше. Не беше Ламби баш от тия, дето на бабини деветини вярват, ама косата му на тила настръхна, а той сопа в ръка подхвана - чувал беше, че таласъми се от сопа плашили. Ама кога приближи страшилището рошаво, нещо много познати му се сториха клепналите настрани уши.
   А фигурата старшна видимо се сепна, явно не бе очаквала някой да я забележи, та съвсем се зад плета сниши и едва чуто отвърна:
   - Аз съм, чичо Ламбе, аз съм, ма недей, моля ти се,... шшшттт, по-тихичко говори...
   - Пфууу, ма че си, бре Танасе! За талъсъм те взех, за малко щях да те утрепя! Де тъй из тъмна доба в село си заръшнал?
   - Шшшттт по-тихо, чичо Ламбе!... Що ща из село – нищо. От село искам да избягам…
   - Що бре? Нали сега жена ти е кметица?
   - Е, там тя – защото буля е кметица! И вкъщи вес ден с мен се разпорежда. Ей тая вечер нова Заповед ми връчи:
   „Мекички топли да се приготвят за закуска, намазанки с медец и малко масълце, с кафенце топло с мляко и с две пръстчета каймаче. Закуската да бъде поднесена в леглото на г-жа кметицата с розичка до леглото и искрена целувка.
   Изпълнението на заповедта възлагам на съпруга на г-жа кметицата."

   И се подписала, чичо Ламбе, че и печат сложила.
   - Не думай бре! - почти със смях изрече Ламби.
   - Не думай, ма... Ей на - на втория ден от кметуването си прибра се вечерта, нахилена до уши, пърхаща от щастие и още преди да успея да попитам "Какво ще ядем?", тя най-тържествено ми тикна в ръцете "Правилник за организацията на семейния живот на кмета на село Х. " И в тоя правилник с големи, едри букви бяха изписани „Задължения на законния спътник в живота на кмета на село Х”, а с още по-дебели букви бе написано, че „При неизпълнение на задълженията си законният спътник в живота на кмета подлежи на санкции". Изчетена ми бе на глас и Наредба "За поддържането и опазването на домашния уют и спокойствието на кмета на село Х". Ма топли чехлички да я чакали вечер, вана и масаж след вечеря, подаръчета всеки ден...
    Бря! Че кмет като е станала, да не е станала принцеса я! Хванах все Правилник и Наредба и в печката. И на другия ден - в ареста. Два дена обяснения и извинения писах до буля.
    Прибрах се и вместо нажалена и каеща се жена, сервираща топла гозба на мъжа си, вкъщи ме чакаха второ издание на Правилника и Наредбата. Пак в печката, пак два дена в ареста, пак писмени извинения... И така след третия път съчиняване на "Извинявай, мило другарче, друг път няма да правя така" взех, та почнах да чистя, аз да готвя, аз чиниите да мия. Пак аз гладих костюмите на кметицата буля. Аз уреждах целия двор и животните. Аз реших проблема с ненавременното кукуригане на петлите по никое време. Аз реших и проблема с кравата, която мучеше в ранни зори и стряскаше съня на буля. Пак аз обясних на съседите, че е забранено движението на превозни средства с животинска тяга за времето от 18:00 часа вечерта до 10:00 часа сутринта, инак ще се наложи наденица да си направят от животинската тяга.
   Аз всяка сутрин й лъскам обущетата на кметицата, изливам менче с вода пред нея, портата й отварям, усмихвам й се през цялото време, казвам жизнерадостно: „Хубав ден, мила моя!” и стоя и гледам след нея, дорде завие зад ъгъла на Начеви. Щото така е според Правилника. После се заемам с изпълнението на текущите Заповеди и Наредби..
   - Чакай, бе Танасе,... ти сериозно ли ?
   - Тъй като ме гледаш – до шега ли ми е, м? Сам каза – на таласъм съм замязал... Ще бягам, та назад няма и да се обърна веч, ни па жена някогаш ще искам да погледна..
   - Хммм... Иновативна е кметицата ни, мдааа... Ма, Танасе, ти знаеш ли какво се сетих аз...
   Тук вече Ламби и Танас зашепнаха, та даже и плетът нищо не можа да чуе. Изпушиха по една цигара. Потупаха се побратимски, па се прибраха по къщите си.
   След два-три, Ламби бе привикан при кметицата.
   - Добър ден, Ламбе.
   - Добър ден, кметице, радвам се в добро здраве да Ви видя. Танаса как е?
   - Кой, Насето ли? Твърде е добре. За него да говорим те повиках.
   - Цял съм в слух.
   - Ламбе, аз,... аз да те питам нещо искам...
– почна кметицата някак издалеко. – за... там... таковата... за как правиш печената тиква, че на мойто Насе тиква печена му се прияла... ма нещо малко... страх ме е, .. такова...
    - От що?
    - Да не помислиш, че нещо... зарад поста ми... не че ще злоупотребя, ма то сега... то в днешно време страшно стана... да не вземеш нещо там... Конфликт на интереси...  да ен си помислиш, че ще се получи,... де да знам?
    Сдържа смеха си Ламби и изрече:
    - Прати го вкъщи - рецепта, че и тиква даже ще му дам...
    От кметството изляза Ламби и до тях се смя, след туй с Танаса дваж повече се смя.





Гласувай:
26



1. karambol5 - :))))))))))))))))))))))))))...
22.11.2011 16:50
:))))))))))))))))))))))))))))))))) на някой май му се е прияла печена тиква .....таковата ... :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Марти , с твоите таласъми голям смях :)))))))))) ма и кметицата си я бива ;)))))))))))
цитирай
2. martito - karambol5,
22.11.2011 17:05
:))))))))))))))))))))))))))) Кметицата и на мен ми допада, ма на...язък й за наредбите и правилниците:))))))))))))))))))
И кво ся... аз... таковата... нямам нищо против печена тиква... ;))))))))))))))))))
цитирай
3. karambol5 - ;))) тц, тц, тц. . . . . . тц. тц, тц ;...
22.11.2011 17:13
;))) тц,тц,тц ......тц.тц,тц ;))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) ...верно язъки за наредбите и правилниците .:)) Я дайте рецепта за печена тиква ,че на Мартито и се яде ;)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
4. martito - karambol5,
22.11.2011 17:22
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Многооо смешно:)))))))))))) Ма да не ми станеш някой Душко Добродушков ти, мхм:)))))))))))))))))))))))
цитирай
5. explorer - кога ще правим тия разкази на книга, ...
23.11.2011 11:05
кога ще правим тия разкази на книга, че да им се радват повече хора? :-))
цитирай
6. martito - explorer,
23.11.2011 11:19
:)))))))))))))))))))))))))))) Те нали знаеш, че хубавите работи искат време... те така и с книжките:))))))))))))))
Па и аз трябва да се пооупражня в раздаването на автографи;)))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
7. sparotok - принцеса
23.11.2011 15:45
Кметицата си е жива Принцеса:)))
цитирай
8. kite333 - Хехех излиза,че
23.11.2011 17:49
интереса клати феса :))
цитирай
9. zabavnata - Страшна е тая кметица!:))))))))))))
23.11.2011 20:24
„Мекички топли да се приготвят за закуска, намазанки с медец и малко масълце, с кафенце топло с мляко и с две пръстчета каймаче. Закуската да бъде поднесена в леглото на г-жа кметицата с розичка до леглото и искрена целувка.
Изпълнението на заповедта възлагам на съпруга на г-жа кметицата."

Джиросване на задълженията от съпруг към любовник с подпис и печат от бирената партия.:))))))))))))))))))))
Майчицееее, Наде, заболя ме стомаха от смях. Пустата еманципация ще направи от мъжете прекрасни "домакини" и деца даже ще започнат да раждат.

Сърдечни поздрави!:)
цитирай
10. 4aiotgluhar4e - Дъл да н`се кандидатирам на след...
23.11.2011 23:11
Дъл да н`се кандидатирам на следващите избори? Чакам предложения за село.
Тиква мога да пека :) И други работи мога :)))
цитирай
11. martito - sparotok,
24.11.2011 10:10
:))))))))))))))))) Правилно, Павле - принцеса е кметицата, и то с главно П:)))))))))))))) Мдааа... досетливи хора като теб й трябват на нея... и няма да има нужда от Правилници, Наредби...
Весел ден!:)))
цитирай
12. martito - kite333,
24.11.2011 10:11
Е, па ся... таковата... понакогаш и таквизи ми ти раоти са случават;))))))
Поздравчета!:)))
цитирай
13. martito - zabavnata,
24.11.2011 10:13
:))))))))))))))))))))))))))))))))))) Леееелееей горките мъже... да вземем да им оставим домакинстването само, че другото.... абе сложно ще е, па и на ръце не моем ги носи;))))))))))))))))))))))))))))
Веселко настроение, Ани:)))
цитирай
14. martito - 4aiotgluhar4e,
24.11.2011 10:16
:))))))))))))))))))))))))) Кандидатирай се, Чайче, аз съм За теб с две ръце - щом можеш тиква печена да правиш;)))))))))))))))))))))))
Селото на Ламби е многооооо гостоприемно;)))))))))))
Весело настроение, Чайче:))
цитирай
15. makont - Въх, Мартичко, чак сега сколасах да прочета,
28.11.2011 11:43
малеиииий, голям началник, голямо нещо, станала тази кметица. Горкия Танас, то от толкова правилници и наредби, съвсем се е объркал. Я да го кара малко извън правилата и да сложи кметицата на място. Аман от принцеси. Да си се скрие в някой ъгъл и тайничко да си изяде печената тиква, та да види тя. Усмихната нова седмица, Мартичко!
цитирай
16. dorichela - Ламбито покрай печената тиква и ...
15.12.2011 00:58
Ламбито покрай печената тиква и един тиквеник да й каже как да врътне, мдаааааааааа :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martito
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2852237
Постинги: 327
Коментари: 10487
Гласове: 37663