Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.12.2012 10:59 - Язък... за патоса!
Автор: martito Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6804 Коментари: 35 Гласове:
33


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    - Разкошен е, мама! Че няма да те лъже леля ти Дичка, че и аз де… таковата… и аз момчето съм видяла – като от приказка е! Ще го видиш и ти, ще дойде и той…
   - Мда-да – блеснаха очите на леля Дичка – от приказка е момчето ми…
   - А бял кон има ли със звезда на челото? – с усмивка процеди през зъби Аня.
   Да му се не види! Защо винаги, ама винаги събере ли се майка й с някой дружка, напопват се една друга с кураж и я почват с тая женитба. И ако преди се задоволяваха с въпроса – кога ще се жениш, сега минават във фронтална атака – с организиране на срещи с „подходящи” младежи.
   Как можаха? Особено майка й?! Да й урежда среща с някакъв си..ъъъ.. със сина на леля Дичка?! И коя, за Бога, е леля Дичка? Чувстваше се като залежала стока в магазин, която майка й беше успяла да пробута на леля Дичка за също така обявена за залежала стока – синът на леля Дичка.
   - Ехехе, чак кон няма, момчето ми, но има апартамент, и къща има, и кола – нова-новеничка – занарежда леля Дичка, докато оглеждаше одобрително Аня – А, сега, ако обичаш коне, той ще измисли нещо, умничък ми е, пък и две висши изкара и пет езика знае и такъв кулинар е, такива вкусотии ще ти приготвя, че пръстите си ще облизваш…
   - Ама аз се харесвам така, нямам нужда от повече килограми…
Мърмореше Аня все така стиснала зъби, макар и с усмивка. Вътрешно просто беснееше. И се чудеше как да се отърве от тази небивала промоция и приказен разкош с елементи на висше и кулинария, която щеше да пристигне по някое време…
   - Знаеш ли само как ще си допаднете, Анче – редеше въодушевено леля Дичка, та чудно беше, как не бе заподскачала на място от радост. – Ще си тичате направо!
   - Видях го и аз, мама, тъкмо като за теб е момчето! Картинка просто, душица, и един такъв все усмихнат…
   - Един за друг сте – още щом те видях го разбрах!...
   Редеше ли редеше кандидат-свекървата, майка й кимаше утвърдително след нея и двете очакваше всеки момент Аня да се метне на вратовете им и да ги разцелува от неописуемо щастие. Ужас!
   - И на ръце ще те носи, за всичко ще ти угажда. Поискаш ли нещо – ще го имаш, нито е някой без пари, нито пък стотинките си брои…
   - Ох, мама, как само се радвам за теб! – възторжено плесна с ръце майка й и запърха на място – Колко хубава ще си в бяло и как добре ще си живееш… живеете заедно!...
   - Няма да има нужда и на работа да ходиш, вкъщи се си стоиш и ще гледаш децата, нали… поне две внучета ще си имате, таковата… момче и момиче ще е най-добре…
   Брях, Боже! Ужас!!! Абе те двете… абе майка й на кой свят е?!?!
   - Чакайте малко! – някак успя най-накрая да се вмъкне Аня. – Всичко е просто перфектно! Супер!
   Мамите – доволни.
   - Но… Едно уточнение да направим още – продължи Аня с попритеснено-загрижена физиономия. – Доколкото разбрах синът ти няма деца, така ли?
   Двете жени я загледаха така сякаш им беше проговорила на патагонски.
   - Е? – настоя пак Аня.
   - Ъъъъъъ… - окопити се леля Дичка – Не, няма… защо пи….
   Аня не я изчака да довърши, с което прекърши и възможността да се намеси и майка й.
   - Жалкоо… сви съжалително лице Аня – Очаквах пакетна услуга, пък то.. няма деца… жалкоо, много жалко… За нула бройки и щях да го взема, ма на…
   Двете жени продължаваха да я гледат неразбиращо като извънземно.
    - Да няма бял кон със звезда на челото – как да е, но да няма деца и да иска от мен аз да му ги раждам… мммм… няма да стане! А пък това да ме държи вкъщи само и да ме угоява… Не! Категорична съм – не го искам! Даже и да го виждам!
   Преди да излезе, Аня се обърна към двете все още ошашавени жени:
   - То хората нали са рекли – много хубаво не е на хубаво… Язък!…

   След Аня в стаята настъпи странна тишина. Първа влезе в час леля Дичка:
   - Такова чудо не бях виждала! Такова безсърдечие! Тая, тая… така нагло да зареже момчето ми! Все едно… все едно парцал е!...
   - „Тая” се казва Аня! Второ – знае какво иска! Трето – синът ти е последният човек, който би й подхождал!
   - Последният?!? На нея да й подхожда?!?
   - Да! И на малкото й пръстче не може да й стъпи!
   - Той ли? Тя не може на малкото му пръстче да стъпи! За такъв като сина ми само може да си мечтае!
   - Синът ти е мекотело! И стои вързан до полата ти!
   - А твоята е дивачка! От горите хваната!...
   - Не смей да обиждаш дъщеря ми!..

   Та така, разказваше на внучета си бащата на Аня … тогава Аня остана неомъжена, но пък майка й повече не се сети за сватосване...




Гласувай:
33



Следващ постинг
Предишен постинг

1. makont - Здравей Мартичко,
30.12.2012 12:35
така ме напуши смях, а то всъщност тъжно. Винаги някой се опитва да се набърка в живота ти и да го подреди, от неговата гледна точка. Добре, че момичето има характер. Усмивки и весело посрещане на Новата 2013г!
цитирай
2. cecka1504 - :)
30.12.2012 12:38
Поне да го беше видяла бе, тоз левент. Можеше и да си промени мнението. Нищо, че е без деца. То пък идеално няма...
Весели празници, Надееее!
цитирай
3. sparotok - !
30.12.2012 12:50
Хубаво, много хубаво даже, че Тогава не са успели да омъжат Аня...насила хубост не става. Хубавите неща си идват сами!:)
цитирай
4. martito - makont,
30.12.2012 12:57
:))))) Винаги другите занят кое е най-добро за някого:))))))))))) И мдаа.. момичето взе, че прояви характер... и това се случва..:)))))))))
Весело посрещане на Новата година, Майче, да е весела, успешна и пълна с любов!:)
цитирай
5. martito - cecka1504,
30.12.2012 12:58
:))))))))) Ми ха де - да го беше видяла поне, ма тооо... капризи, претенции....:))))))))))))))))
Весели празници, Цеце! По-добра да е 2013г:))
цитирай
6. martito - sparotok,
30.12.2012 13:00
То така и сам щеше и момъкът да си дойде, ма момата като е ркла сама да си отива - отива си:)))))))))) Можеш ли се разбра с жена;)))))))))))

Весели празници, Павле! Успеша и ползотворна да е!:)
цитирай
7. karambol5 - Taka, така - за кво ти е без деца ;) ...
30.12.2012 13:02
Taka , така - за кво ти е без деца ;) мдаа... и кон няма .. няква си нова - новеничка кола ,че апартамент , две висши и пет език - тц , не става ;))))
цитирай
8. martito - karambol5,
30.12.2012 13:08
:))))))))))))))))) Ама не е ли така - за какво й е без деца:)))))) И как така от приказките е, като няма бял кон със звезда на челото:))))))))))))) Изобщо.... бе не са добре нещата... като се добави и това с готвенето.... тц, не става;))))))))))))))))
Весели празници, Карамболче:)))
цитирай
9. miaa - Честито Рождество! Щастлива Нова 2013 година!
30.12.2012 16:46
Бъди все така естествена и красива, Martito!! Твоите разкази носят добри поуки и неподражаем хумор:)))
цитирай
10. inel379 - Ей, тези мераци за сватосване никога не секват!:)
30.12.2012 17:12
Тъй си е от време оно!
Но...вариантите се актуализират!:)
Добре че има достоен отпор!
Българката успява да отстоява себе си!
Весело посрещане на 2013 година!
Нека бъде здрава, щедра на късмет
и много, много усмихната!:)))
цитирай
11. martito - miaa,
30.12.2012 17:30
Благодаря, miaa!
Честито Рождество и на теб! И нека новата 2013 година бъде за теб година на удовлетворение и на събиране на плодове от радост, хармония, любов!:)
Весели празници!:)
цитирай
12. martito - inel379,
30.12.2012 17:35
:)))))) Нее, никога не секват... даже и от не дотам близки хора:))
Но както Вазов го е казал: "щурмът е отчаян, отпорът е лют":)))
Дано 2013 година е година, в която всеки да отстоява себе си, да се бори за себе, за човека у себе си:)
Да е весела, забавна, вълнуваща 2013 година, година на Новото, на успешни промени:))
Весели празници, inel:) Бъди щастлива!
цитирай
13. karambol5 - :) ааа. . то тва с готвенето изобщо не ...
30.12.2012 17:56
:) ааа .. то тва с готвенето изобщо не се трае :)))))) и като от приказка ма без кон :))) това като онзи , на който Дядо Коледа донесъл подарък жив ягуар с дванадест цилиндъра в добавка и докато изсипвал цилиндрите изкоментирал : Мнооо тъп подрък :)))
ама ... чоечецът това си пожелал ... мчи кой е Дядо Коледа ,че да му скърши хатъра :)))))))
Усмивкии :))
цитирай
14. martito - karambol5,
30.12.2012 19:00
:)))))))))))))))))))))))) Разсмяя меее!:)))))))))))))) Ми прав е дядо Коледа - тъп подарък:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Ма мноооооо тъп:))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
15. mvls - Тя пък и нахална. . . . Не стига че и ...
31.12.2012 02:35
Тя пък и нахална....Не стига че и апартамент, и къща, и кола ще и даде, ами и деца иска наготово.
Много сладък разказ, Мартито. Продължавай със смеховата терапия. На мен ми се отразява благотворно.
Весели празници!
цитирай
16. veninski - Поздрави и от мен, приятелко!
31.12.2012 06:25
Поздрави и от мен, приятелко!
цитирай
17. andi2 - Марти ,
01.01.2013 16:00
какво да кажа аз , след като Геният в теб е казал всичко ,което е трябвало да се каже по темата ???
Кой съм аз ,че да дръзна да напиша каквото и да е ???
и все пак
Скоро гледах един филм с Джони ДЕП и Мери Стюарт Мастерсън ---->>> "Бени и ДЖУН" се казваше, ако не си го гледала заслужава си времето
Ноооооооооооооооооооо
КОЙ СЪМ АЗ , ДА КАЗВАМ КАКВО СИ ЗАСЛУЖАВА И КАКВО НЕ ???
ПС.- > абе рано или късно ще се сетя кой съм аз :)))))))
Айде - със здраве
Винаги ми е било интересно това --- " хванат от гората " .........
Чао
А.
цитирай
18. martito - mvls,
02.01.2013 11:11
Весела, успешна, незабравима 2013 година, mvls:)
Обещавам най-тържествено да се стараем с героите ми да ти се отразява добре смеховата терапия;)))))
Поздравчета:))
цитирай
19. martito - veninski,
02.01.2013 11:11
Весела, успешна и пълна с нови вдъхновения 2013!:)
Поздрави на планината!
цитирай
20. martito - andi2,
02.01.2013 11:13
:))))))))))))))))))) Шсе сетиш, шсе сетиш ти!:))) Па ако се сетиш - шпомагаме да разбереш кой си:))) И няма да си "хванат от гората":))))))))
Вълшебно приказна нова 2013 година, Андииии:)))
цитирай
21. raiavid - Ами чи
03.01.2013 16:59
то си е така- много убаво-ццц-не е на убаво!
Ха дано да ти е весело все през 2013 год!
цитирай
22. raiavid - П.П.
03.01.2013 16:59
И приказно да ти е !

http://www.youtube.com/watch?v=Gs-PcGnDHiU
цитирай
23. dorichela - сетих се за един виц. . Един млад мъж ...
04.01.2013 11:11
сетих се за един виц..
Един млад мъж на всяка сватба бабите го ръчкали и му смигали с думите "Ти си следващия". Затова той започнал да прави същото на всяко погребение :)
цитирай
24. palisandar - Язък и. . . . за еуфорията, таковата. ...
04.01.2013 11:36
Язък и .... за еуфорията, таковата... през комина , всуе ... в лазура...

––––––––

Хубостна Новата , Мартиииииииии ! :)))
цитирай
25. martito - raiavid,
04.01.2013 12:04
Мерсиии:)) Весело ще ми е - гаранция!:))))))))) Приказно - също!
Благодаря за музикалното поздравче!
Усмивките и веселия, ведър поглед към света и живота да са с теб!:)
цитирай
26. martito - dorichela,
04.01.2013 12:06
:))))))))))))))))))) Разхили ме:)))))))))))))))))
А аз добавям - наш ред е! да се хилим:))))))))))))))))
цитирай
27. martito - palisandar,
04.01.2013 12:12
Язък, не ами - ЯЗЪК!:))))))))))))))))

Пъстропера да ни е 2013!:))
цитирай
28. kasnaprolet9999 - Така е, когато някой се опитва да ...
04.01.2013 15:40
Така е, когато някой се опитва да избере вместо теб. Хапомни ми моята майка, дето все ме сватосваше за сина на своя приятелка. не че бе лошо момчето, но аз се бях агресивно настроила от ситуацията, в която ни поставиха и го отсвирих, като стой та гледай:)))
цитирай
29. ivana59 - За много години, Марти! :)
04.01.2013 19:58
Здрава и късметлийска да е 2013!
И много нови вдъхновения!
цитирай
30. martito - kasnaprolet9999,
05.01.2013 18:52
:))))))))))))) Те май всички майки са такива - сватовнички:)))))) Само дето не чакат щерката да си избере момче, та да се втурват и да сватосват:))))))))))))))
Поздрави и весела Нова година!:)
цитирай
31. martito - ivana59,
05.01.2013 18:53
Благодаря!!:)
Вдъховяваща те да твориш, да бъдеш, да си, да радваш, да те радват - такава да е за теб 2013 година!:)
цитирай
32. net - МАМЕ, как можа така да ме изложиш! ...
09.01.2013 15:30
МАМЕ, как можа така да ме изложиш! Няма да ти простя този резил!
И на внуците ти ще разказвам!
Прегръдки.
цитирай
33. goran - Брей че умно момиче е тази Аня :)
10.01.2013 11:52
Ако е и добра, грижовна и работна скоро сама ще се сватоса ;)
цитирай
34. martito - net, goran,
20.01.2013 19:12
Благодаря за "гостуването ви"!:)
Оригинални сте както винаги:)
цитирай
35. goran - Благодаря Надя, за мен е удоволствие и чест:)
20.01.2013 21:27
Но заслугите винаги са най-вече на домакина - най-малкото защото той кани гостите ;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: martito
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2852459
Постинги: 327
Коментари: 10487
Гласове: 37663